تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806346851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امریکا می خواهد مردم عراق را به جان هم بیاندازد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: امریکا می خواهد مردم عراق را به جان هم بیاندازد


کارشناس حقوق سیاسی هدف امریکا از طرح تجزیه عراق به سه کشور را ایجاد هرج و مرج و جنگ داخلی در عراق به منظور تامین منافع امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد، ملت عراق اجازه تقسیم کشور خود را نمی دهند.
کارشناس حقوق سیاسی هدف امریکا از طرح تجزیه عراق به سه کشور را ایجاد هرج و مرج و جنگ داخلی در عراق به منظور تامین منافع امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد، ملت عراق اجازه تقسیم کشور خود را نمی دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی التمیمی، کارشناس مسائل حقوقی و از تحلیلگران مطرح عراقی تصریح کرد امریکا از طرح تقسیم عراق به سه کشور کرد، سنی و شیعه به دنبال اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی است که تنها منافع امریکا و رژیم صهیونیستی را تامین می کند.
وی در گفتگو با برنامه پیشخوان شبکه خبر، اظهار کرد: ارائه این طرح با انگیزه های سیاسی صورت گرفته تا به دولت فعلی عراق فشار بیشتری وارد شود.  آنها می خواهند با ایجاد تفرقه و هرج و مرج، کشور را ناآرام کرده و بهانه بازگشتشان به عراق فراهم شود.
علی التمیمی


این کارشناس حقوق سیاسی تصریح کرد: این روش همیشگی امریکاست که ابتدا مشکل ایجاد می کنند و بعد، به بهانه حل مشکل کشورها را اشغال می کنند. ما این روش را درباره داعش دیده ایم. آنها ابتدا این تروریست ها را سازماندهی و تقویت کرده و بعد گفتند می خواهیم با داعش مبارزه کنیم.

التمیمی تاکید کرد: ملت عراق و پارلمان عراق قاطعانه با این طرح مخالف است.
وی افزود: البته این طرح موضوع جدیدی نیست و جو بایدن در سال 2006 آن را مطرح کرده و کنگره نیز در سال 2007 آن را تصویب کرده بود.
 
التمیمی و جو بایدن

التمیمی درباره اهداف بلندمدت امریکا نیز گفت: خود آنها هم می گویند که هرجا که نفت باشد، امریکایی ها هم باید باشند. شما می بینید که این اختلاف افکنی و طرح های تجزیه مختص عراق نیست و در کشورهای دیگر از جمله سومالی و سودان هم به دنبال آن بوده و هستند. هدفشان از جنگ هایی که در سوریه و جاهای دیگر براه انداختند هم تامین منافع خودشان است.
 
این کارشناس حقوقی اضافه کرد: امریکا بعد از سال 2003 جنگ غیر مستقیم را در کشورها در پیش گرفته و بطور مستقیم ورود نمی کند. امریکا از طریق نایب و واسطه ها و بازوهایی که دارد جنگ براه می اندازد. الان عربستان، قطر و ترکیه بازوهای امریکا درمنطقه هستند.
  التمیمی تاکید کرد: امریکا بدترین نوع استعمارگری را پیشه کرده و تر و خشک را با هم می سوزاند تا به هدفش برسد. یکی از علل آن، هراس از پیشرفت کشورهای منطقه از جمله ایران است. ضمن اینکه به شدت از جبهه مقاومت می ترسد و به دنبال آنند که آن را متوقف کنند.

وی اضافه کرد: دو رویی و رویکرد دوگانه امریکا کاملا مشهود است. آنها از یک سو داعش را در سوریه تقویت می کنند و از سوی دیگر می گویند که می خواهند با داعش در عراق بجنگند. در صورتی که حتی در عراق هم به آنها کمک می کند و سلاح می دهد و اسنادش هم وجود دارد.
التمیمی درباره عاقبت این طرح گفت: همانگونه که اشاره کردم این طرح ، از اول مرده به دنیا آمده و امریکایی ها هم می دانند که این طرح و تصویب این طرح حتی مخالف قطعنامه های شورای امنیت است.

چنانچه بخواهند آن را اجرایی کنند، فرصتی خواهد بود که سوریه و چین دربرابر امریکا صف بندی کنند، همانگونه درباره یمن آشکارا مقابل امریکا ایستادند.
علی التمیمی


وی اضافه کرد: قانون اساسی عراق ضمن اینکه بر حفظ تمامیت عرضی کشور تاکید دارد، این حق را هم به اقلیم ها داده که در صورت اداره فدرالی، مدیریت استان ها به شوراهای استانی سپرده شود. ما این قانون را داریم. اما طرح امریکایی ها با قانون اساسی مخالف است و می تواند منجر به جنگ داخلی شود. اگر اینها بخواهند قبایل و عشایر را مسلح کنند، جنگ داخلی براه می افتد و این قومیت ها دچار درگیری های خونینی می شوند.

التمیمی افزود: همه می دانند که جنگ داخلی فقط باعث ویرانی کشور می شود. البته امریکایی ها ثابت کرده اند که دنبال ویرانی عراق هستند و بارها خودشان مناطق مختلف را بمباران کرده اند.

این چهره مطرح عراقی تاکید کرد: مطمئن باشید که تک تک مردم عراق با این طرح مخالف هستند و تا زمانی که این وضعیت باشد امریکا نخواهد توانست طرحش را به نتیجه برساند.

التمیمی اظهار کرد: البته در این بین رژیم صهیونیستی از این طرح حمایت می کند چراکه اساسا به سود آنهاست. صهیونیست ها دوست دارد بجای کشورهای قدرتمند کشورهای کوچک و درگیر جنگ داخلی دور و برش باشد. همانگونه که اکنون داعش، النصره و سایر تکفیری ها به سود صهیونیست ها جنگ می کنند و کشورهای مسلمان را تضعیف می کنند.

وی افزود: در نهایت طرح تقسیم عراق، تضعیف جهان اسلام است، اما مردم عراق اجازه اجرای آن را نخواهند داد.


یک شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن