تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804617804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم حمايت وزارت جهاد کشاورزي از برنج توليد داخل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۳ب.ظ)
استاندار گيلان تاکيد کرد؛ لزوم حمايت وزارت جهاد کشاورزي از برنج توليد داخل موج - رشت - استاندار گيلان از قطع واردات برنج با تصميم دولت خبر داد و تصريح کرد: وزارت جهاد کشاورزي بايد از برنج توليد داخلي در هيأت دولت دفاع کند.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدعلي نجفي امروز در جلسه بررسي وضعيت کشت برنج در گيلان با تاکيد بر کشت به‌موقع برنج در شاليزارها اظهار کرد: در سفر رئيس جمهور به گيلان مصوبات خوبي در موضوع محيط زيست و کشاورزي داشتيم و منتظر ابلاغ رسمي مصوبات از طرف دولت هستيم.
وي به برنامه‌ريزي‌هاي مناسب انجام شده در بخش کشاورزي و آب گيلان اشاره کرد و افزود: تجهيز و نوسازي 50 هزار هکتار از شاليزارها از مصوبات سفر رئيس جمهور به استان است.
نجفي با بيان اينکه تجهيز و نوسازي اراضي مذکور در مدت پنج سال در گيلان اجرايي مي‌شود، تصريح کرد: امسال 500 ميليارد ريال براي تجهيز و نوسازي 10 هزار هکتار اراضي استان تامين اعتبار شده است.
استاندار گيلان از اختصاص صد درصدي اعتبارات تجهيز و نوسازي اراضي استان خبر داد و بيان کرد: برطرف کردن مشکل آب و اقتصادي شدن کشت برنج از برنامه‌هاي در حال انجام در گيلان است.
وي احداث 11 سد لاستيکي را از جمله مصوبات سفر رئيس جمهور به گيلان عنوان کرد و گفت: امسال 400 ميليارد ريال براي تکميل چهار سد لاستيکي به استان اختصاص پيدا کرده است.
نجفي با اشاره به هدر رفت آب در بخش جلگه گيلان، خاطرنشان کرد: احداث سدهاي لاستيکي در پايين‌دست از هدر رفت آب جلوگيري مي‌کند.
استاندار گيلان آغاز عمليات اجرايي سد لاسک را از مصوبات سفر رئيس جمهور به استان ذکر کرد و يادآور شد: احداث ساختمان سد ديورش، تکميل بدنه سد پلرود و مذاکره براي برطرف کردن مشکل عمليات اجرايي سد شفارود از مصوبات سفر رئيس جمهور به گيلان است.
وي نگرش مسوولان نسبت به کشت برنج در گيلان را حائز اهميت خواند و اظهار کرد: گيلان 230 هزار هکتار شاليزار دارد و طبق آمار رسمي 77 درصد از زراعت استان مربوط به کشت برنج است.
نجفي به ارزش سه هزار ميليارد توماني کشت برنج در گيلان اشاره کرد و افزود: ارزش اقتصادي برنج 12 برابر کشت چاي در استان است.
استاندار گيلان با تاکيد بر جلوگيري از واردات بي‌رويه برنج در کشور، بيان کرد: سالانه 700 هزار تن برنج مورد نياز کشور است و واردات بالاي يک‌ميليون تن قابل قبول نيست.
وي از قطع واردات برنج با تصميم دولت خبر داد و تصريح کرد: وزارت جهاد کشاورزي بايد از برنج توليد داخلي در هيأت دولت دفاع کند.
نجفي با بيان اينکه بازارچه‌هاي مرزي از فرصت سهميه‌هاي دولتي براي ورود برنج بهره مي‌گيرند، گفت: واردات از طريق بازارچه‌هاي مرزي بايد با نظارت مراجع مربوطه انجام شود.
استاندار گيلان به وجود 4 هزار و 200 کارخانه شاليکوبي در کشور اشاره کرد و يادآور شد: تعداد يک‌هزار و 800 کارخانه شاليکوبي در گيلان است.
وي با اشاره به ضايعات 30 درصدي برنج در کارخانه‌هاي شاليکوبي، خاطرنشان کرد: فرآوري برنج در کارخانه‌هاي شاليکوبي نيازمند استفاده از تکنولوژي روز است.
نجفي بر فرصت حضور کشاورز در مزرعه براي کشت به‌موقع برنج تاکيد کرد و افزود: سال گذشته دولت براي حمايت از کشاورز خريد تضميني برنج را اجرايي کرد و تلاش دولت بر کاهش پيدا نکردن قيمت برنج در راستاي حمايت از کشاورز است.
استاندار گيلان با بيان اينکه نرخ برنج در کشور دو برابر قيمت جهاني است، اظهار کرد: امکان رقابت با برنج ديگر کشورها از نظر کمي وجود ندارد و اگر درها براي ورود برنج خارجي باز شود توليد برنج در کشور از بين مي‌رود.
وي با بيان اينکه برنج بايد قيمت واقعي خود را به دست آورد، تصريح کرد: قيمت واقعي برنج موجب ماندگاري کشاورز در مزرعه مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن