تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802504624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش جنگنده و توافق هسته ای محورهای سفر اولاند به دوحه و ریاض


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


فرانس پرس گزارش داد؛
فروش جنگنده و توافق هسته ای محورهای سفر اولاند به دوحه و ریاض
رئیس جمهوری فرانسه که لوران فابیوس و ژان ایو لودریان وزیران امور خارجه و دفاع او را همراهی خواهند کرد سپس در مراسم رسمی امضای دو قرارداد شرکت خواهد کرد.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، خبرگزاری فرانسه (AFP) امروز گزارش داد که فرانسوا اولاند دوشنبه برای شرکت در مراسم امضای قرارداد فروش هواپیماهای رافال به قطر و سپس به ریاض خواهد رفت. وی سه شنبه در ریاض میهمان افتخاری نشست شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.  
این نخستین بار است که یکی از رهبران غربی در این نشست سران این شورا به عنوان میهمان افتخاری حضور می یابد.  
رئیس جمهوری فرانسه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درباره فروش 24 فروند هواپیمای جنگنده فرانسوی رافال که پنجشنبه اعلام شد و همچنین بحران های مهم منطقه ای و در راس آن جنگ یمن ،گفتگو خواهد کرد.  
منابع نزدیک به فرانسوا اولاند تاکید کردند :«این توافق درباره رافال در چارچوب همکاری راهبردی دوجانبه ای جا می گیرد که از عزم مشترک برای نزدیکی در همه زمینه ها حکایت دارد.»  
رئیس جمهوری فرانسه که لوران فابیوس و ژان ایو لودریان وزیران امور خارجه و دفاع او را همراهی خواهند کرد سپس در مراسم رسمی امضای دو قرارداد شرکت خواهد کرد.  
نخستین قرارداد که با صنایع برنامه رافال (شرکت هواپیمایی داسو سازنده هواپیما و تولید کننده اروپایی موشک های ام بی دی ای که تسلیحات آن را تهیه می کند) امضا می شود، فروش 24 فروند هواپیما را به این امیرنشین کوچک به ارزش شش میلیارد و 300 میلیون یورو رسمی می کند.  
شش فروند از این هواپیماها از نوع آموزشی (‌دونفره) و 18 فروند آن از نوع یک جنگی (یک نفره) خواهد بود.  
یک منبع نزدیک به پرونده گفت قرارداد دوم که قراردادی محرمانه است ، قرارداد کشور به کشور است و درباره آموزش خلبانان و مکانیسین ها و همچنین مسایلی مانند آموزش خواهد بود.  
رافال،‌ هواپیمایی چند ماموریتی است که همچنین می تواند هواپیمای شناسایی باشد زیرا امکانات تجسسی قدرتمندی دارد.  
به گفته این منبع فرانسوی، باتوجه به این جنبه از هواپیما در این قرارداد همچنین آموزش افسران اطلاعاتی قطر پیش بینی شده است.  
رئیس جمهوری فرانسه پس از مراسم ضیافت رسمی راهی ریاض خواهد شد. وی قرار است عصر سه شنبه در نشستی با ملک سلمان شاه عربستان سعودی شرکت کند.  
رئیس جمهوری فرانسه نخستین رئیس یک کشور غربی است که پس از تغییر گسترده مقامات در ریاض در روز چهارشنبه ، به این کشور سفر می کند.  
ملک سلمان یکی از برادر زادگان خود به نام محمد بن نایف را به عنوان ولیعهد جدید و یکی از پسران خود به عنوان محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد دوم انتخاب کرد درحالی که عادل الجبیر سفیر فعلی عربستان در واشنگتن در راس وزارت امور خارجه قرار گرفت.  
منابع آگاه در الیزه اعلام کردند: «یک بیانیه مشترک فرانسه و سعودی درباره نقشه راه سیاسی،‌ اقتصادی ،‌راهبردی و نظامی به مناسبت این دیدار به امضا خواهد رسید.»  
‌فرانسوا اولاند که قرار است صبح سه شنبه با سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان دیدار کند،‌ حدود ظهر با روسای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار کند.  
در این شورا علاوه بر عربستان ،‌بحرین ،امارات عربی متحده،‌ عمان،کویت و قطر شرکت دارد.     در دستور کار این نشست طبق اعلام منابع، برنامه هسته ای ایران،‌ رقیب بزرگ شیعه شیخ نشینان خلیج فارس، مبارزه با گروه داعش در عراق و سوریه و یمن است.  
به استثنای سلطان نشین عمان، همه شیخ نشینان خلیج فارس در ائتلافی تحت فرماندهی عربستان که از بیست وششم مارس حملات هوایی به یمن انجام می دهد، شرکت دارند. هدف از این ائتلاف جلوگیری از افتادن کل یمن به دست حوثی ها است.  
پاریس بر جنبه بسیار سیاسی و راهبردی رابط بین فرانسه و کشورهای خلیج فارس تاکید می کند.  
منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کردند در صورتی که تا پایان ژوئن توافقی با تهران در خصوص برنامه هسته ای ایران امضا شود، دیدار فرانسوا اولاند احتمالا در چارچوب دوره جدیدی جا می گیرد.  
عربستان سعودی همچنین در قبال ایران بسیار بدگمان است و از آن می ترسد که این کشور موجب گسترش هسته ای در منطقه شود. ریاض همچنین تهران را به حمایت از حوثی ها در یمن متهم می کند.  

511



۱۲/۰۲/۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن