تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805477150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه دلسوزانه یک رزمنده به فرزندانش در روز پدر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بهترین هدیه روز پدر؛
نامه دلسوزانه یک رزمنده به فرزندانش در روز پدر




  به گزارش جام نیوز، نامه ای که در زیر خواهید خواند توسط یک پدر دلسوز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است.   این نامه بصورت کاملا اتفاقی به دست ما رسید و با اینکه متن این نامه خطاب به 5 فرزند نویسنده است اما نکات آن قابل تأمل برای تک تک شما مخاطبان عزیز می باشد.     بسمه تعالی   نامه ای به فرزندانم؛ عزیزانم، می دانید چرا چارلی به دخترش می نویسد: دخترم سیب وقتی می رسد می افتد اما انسان وقتی می افتد، میرسد؟   چرا  کوچک جنگلی در آخرین روز عمرش آن هم در برف زمستانی به خانواده اش سفارش می کند؟  چرا امام نامه به همسرش  می نویسد و به دخرش سفارش می کند؟
چون: تمام وجودش محبت خانواده است، چون دوستشان دارد.
لذا به جهت محبت و علاقه ای که به فرزندانم دارم مطالبی را نه  به عنوان پدر، بلکه به عنوان وظیفه شرعی در این ایام پر برکت تقدیم بهترین عزیزانم می نمایم. امید که نامه ام را تا پایان بخوانید، خوبیها را بپذیرید و بدیها را دور بریزید.
دختران مهربانم ، می دانید که سعی کردم از کوچکی شما را با عشق اهل بیت بزرگ کنم ، آنچه در زندگی ساده و بی آلایش داشتم به رسم دستور اسلام ،اول شما مد نظرم بودید،   اگر هدیه ای به خانه می آوردم اول شما را خوشحال می کردم ، چون می دانم و می دانستم که دختر رحمت است، دختر برکت است، دختر مادر آینده است، دختر صفای خانه است و دلسوز باباست.
یادتونه در لحظات زندگی با چه عشق و صفایی برایتان قصه می گفتم.  پسرانم که به شما امیدها دارم ، می دانم که عشق پدر و فرزند را چون اکنون عزیزی در بر دارید، می دانید ، و یک لحظه طاقت دوریش را نداشته اید  ، سالها سختی کشیدم به امید امروز.
اینک پس از سالهای سال می نویسم تا در ذهن ها بماند، آن روز می گفتم که قدر مادرتان را بدانید و امروز می نویسم    شما رو   به خدا قدر خودتون را بدانید ، از گرگهای زمانه و نقشه های فرهنگی بیگانه آگاه باشید وخود را  در دام آنها  گرفتار نکنید.  آن روز می گفتم دوری را با هم تحمل می کنیم و امروز می گویم پدرتان را تنها نگذارید، زندگی فقط خوردن و پوشیدن و مسکن نیست ، زندگی رود جاری است ، زندگی پیشرفت است، زندگی حرکت است، زندگی یعنی با هم بودن ، یعنی عزت ، یعنی حیا، یعنی عفاف.
     سالها است که سعی کردم آبرومندانه زندگی کنم ، با قناعت زندگی کردم تا دست طمع پیش خسان دراز نکنم، نان دسترنج  و زحمت خودم را خوردم  تا به کسی زحمت ندهم، روی پای خودم ایستادم تا به شما ایستادگی بیاموزم ، هر گونه خوشگذرانی را زیر پا گذاشتم تا امروز مدیون خانواده ام نباشم ، هرگونه تعارفی را رد کردم تا امروزچون معتادی سربار جامعه و خانواده ام نباشم، در عمرم منت کسی را نکشیدم چون سعی کردم طبق قانون رفتار کنم، مواظب امضاهایم بودم و احتیاط کردم تا التماس کسی را نکنم .
      لذا از صمیم قلب دوستتان داشته و می گویم که شما هم بزرگ شده اید و پدر و مادر خانواده اید، پس به عاقبت کاررا بیندیشید من خودم را فدایی شما می دانم و همه هستیم برای شماست ، به دامادهای با ایمان و ولایتی و دوستداشتنی ام افتخار می کنم،   اگر مطلبی می نویسم به رسم پیشگیری آسانتر از درمان است ، بپذیرید.
     از اینکه آبرومند زندگی می کنید خدا را شکر می کنم ، اما بدانید که نفس اماره هر لحظه در کمین شماست، به قول مقام معظم رهبری : خیلی انسان باید مراقب خودش باشد اینقدر وسائل فساد فراهم است برای انسان، یک وقت می بینی همان لحظه آخر اتفاق افتاد پناه بر خدا.
     پس هر لحظه خدا را شاکر باشید، که تاکنون دادگاه را بلد نیستیم، به کلانتری مراجعه نکردیم، حالا هم پناه بر خدا باور نکردیم که زندگی ساده است، شیرین است و این مائیم که آنرا تلخ می کنیم و سخت می گیریم.
     بنده در زندگی اشتباه داشتم و اگر در زندگی نسبت به شما کوتاهی کردم عذر خواهی می کنم، گل جوانی ام را در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، با همه سختی گذراندم، کارهای مختلف را با وجود مشکلات، تحمل کردم، خیلی جاها رفتم سختی ها  و آسانیها دیدم با خیلی از مردم زندگی کردم، سالها گذشت و خدا می داند تا کی در خدمت شما باشم و اینک تجربه ی چندین ساله ام را در سال همدلی و همزبانی در 13 رجب با 13 هدیه تقدیم شما می کنم ، و بدانید که بهترین هدیه روز پدر شما، حفظ آبروی پدرتان  ورعایت مسائل شرعی و اسلامی است و دنبال حلال خدا رفتن و دوری از حرام است و رعایت 13 مورد ذیل : 1.    بهترین یار و غمخوار شما پدر و مادر هستند،  محرم تر از آنان پیدا نمی کنید، احترام هر دو را حفظ کنید. آبا و اجداد خود را فراموش نکنید، از تاریخ عبرت بگیرید.
2.    بلند و رسا سلام کنید، صله رحم را قطع نکنید که برکت از خانه می رود. با اقوام و فامیل از دو طرف (خانواده زن و شوهر) رابطه داشته باشید اما از مسائل و برنامه های خدای نکرده انحرافی دور باشید. مهمانی بگیرید ولی ساده باشید و گرنه رابطه ها به مرور  قطع می شود یا منجر به اختلاف خواهد شد.
3.    شما رو به خدا ، شما رو به خدا، در زندگی از چشم و هم چشمی حتی در فامیل نزدیک بپرهیزید، که زندگیتان به  فنا خواهد رفت. زندگی هر کس با درآمد، اقتصاد و مسائل شخصی خودش شکل گرفته، پس به زیر دستان نگاه کنید و منطقی عمل نمایید.
4.    خانه های مردم را مستقیم وغیرمستقیم ویران نکنیم تا دچار آه مظلوم نشویم. به حریم مردم تجاوز نکنیم ، در مهمانی ها داشته هایمان را به رخ دیگران نکشیم ، در جلوه کردن، علم شدن و توی چشم بودن ، در آرایشها، درلباس پوشیدن و...ازحد شرع مقدس اسلام خارج نشویم .
5.    خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد پس همیشه تمیز و مرتب باشید ولی در بیرون از خانه مانند گوهری در صدف باشید.
6.    جو آلوده جامعه، زنان نیمه عریان، مردان بی غیرت، لباسهای محرک در ویترین های بعضی مغازه ها، چشان ناپاک و... دستاورد ماهواره است که ویران کننده  خانه ها است، خود را از این جو دور نگه دارید .
7.    در زندگی برنامه داشته باشید، برای مسافرت، برای مجالس شادی، برای غذا خوردن، برای شوهر داری، برای زن داری، برای بچه دار شدن، در درس خواندن... اگر بی برنامه باشید ضربه می خورید.
8.    خودتان را از اجتماع دور نکنید که ضربه خواهید دید، اجتماعی باشید، در مناسبت های ملی و مذهبی خودتان را شریک بدانید و بچه ها را اجتماعی تربیت کنید.
9.    خانه های خود را با خواندن قرآن روشن و منور کنید. گاهی جلسات قرآن را در منزل برگزار کنید.
10.    بچه های شما آئینه ی رفتار شما هستند ، در تربیت آنان بکوشید .
11.    به نمازتان اهمیت دهید زن و مرد مشوق همدیگر باشید اگر مسجدی در نزدیکی شماست ،نمازجماعت را در مسجد بخوانید نکند مسجد از ما شاکی باشد.
12.    درهر جا مشغول کار روزانه هستید، به خاطر خدا کار کنید ، نه بخاطرمافوقتان، که مشکل حلال و حرام پیدا نکنید.
13.    شما رو به خدا خودتان را سرگرم موبایل و تصاویر بیهوده آن نکنید و اینترنت جدای از برنامه های مثبتش را مواظب باشید که آرام آرام در زندگی شما رخنه نکند و کم کم از نماز و دین و غیرت جدا کرده و عاقبت نابودی زندگی است، فرهنگ برهنگی انسان را حیوان صفت بار می آورد. و بدانید از عمرتان از پولتان از وقتتان سؤال خواهد شد.
والسلام و علی من التبع الهدای
خدایا عاقبت همه ما وعزیزانم را ختم به خیر بگردان . پدر دلسوز شما
محمد تقی اورعی خوانساری
11/02/1394     206  



۱۲/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن