تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814611469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش مجدد روحانی به حمله به علی مطهری


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واکنش مجدد روحانی به حمله به علی مطهری
رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که شیراز سرزمین محبت و مهمان نوازی است،‌ به حادثه اخیر شیراز و حمله عده‌ای به یکی از نمایندگان مجلس اشاره و اظهار کرد: اگر 2 نفر، 5 نفر یا 10 نفر کاری برخلاف ادب در گوشه‌ای از خیابان‌های شیراز انجام دادند آنها شیرازی نبودند.
آفتاب : رئیس جمهور منطق دولت تدبیر و امید با همه جهانیان را منطق با دوستان مروت و با دشمنان مدارا توصیف کرد .

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان شانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید، در جوار بارگاه مطهر احمدبن موسی (ع)، شاهچراغ در جمع مردم شیراز با تأکید بر این‌که شیراز شهر عاشقان خاندان رسالت است، اظهار کرد: شیراز شهر فرهنگ و ادب و شهر سعدی و حافظ است و استان فارس نیز استان تمدن باستان ایران است.

وی با اشاره به وجود آثار باستانی متعدد در استان فارس، خاطرنشان کرد: آثاری که مایه فخر ملت ایران است و همچنین آثار تمدنی و معماری فرزندان این مرز و بوم در قرن‌های پیش امروز در تخت جمشید و پاسارگاد برای مردم به یادگار مانده است.

رئیس جمهور با بیان این‌که بزرگان استان فارس را پایتخت همه عاشقان زبان فارسی قرار داده‌اند، گفت: از شبه جزیره هند تا آسیای صغیر و نیز از سواحل خلیج فارس تا دشت‌های آسیای میانه و همه عاشقان زبان قند فارسی، شیراز و فارس را پایتخت فرهنگ خود می‌دانند.

رئیس جمهور با بیان این‌که در این سرزمین شهریاران سخن یعنی سعدی و حافظ در قرون میانی رنسانس بزرگ فکری و معنوی را به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: سعدی و حافظ نه تنها پاسداران زبان پارسی و ادب و فرهنگ بودند، بلکه دین، زندگی و راه سیاست داخلی و خارجی را به ما آموختند و حافظ شیرین سخن که گفت "آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا" ، خط سیاست داخلی و خارجی ما را ترسیم کرد.

وی با تأکید بر این‌که با دوستان مروت خطی در داخل این سرزمین است و به معنای همدلی و همزبانی است،‌ گفت: امسال سال وحدت، برادری و دوستی و محبت است و سال انسجام ملی به ویژه در شیراز و فارس است.

روحانی همچنین اظهار کرد: اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر مأنوس است و اعتدال خلق و خوی ایرانیان نیز در شیراز بهتر هویداست.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که شیراز سرزمین محبت و مهمان نوازی است،‌ به حادثه اخیر شیراز و حمله عده‌ای به یکی از نمایندگان مجلس اشاره و اظهار کرد: اگر 2 نفر، 5 نفر یا 10 نفر کاری برخلاف ادب در گوشه‌ای از خیابان‌های شیراز انجام دادند آنها شیرازی نبودند.

وی با تأکید بر اینکه شیراز شهر صفا و برادری و احترام به بزرگان و شهیدان است، گفت: شیراز، معلم بزرگ استاد علامه مطهری را دوست دارد.

روحانی تصریح کرد: منطق دولت تدبیر و امید با همه جهانیان با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است.




تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن