تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803509275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخوان المسلمين، حکومت اردن را به تلاش براي تضعيف جنبش متهم کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اخوان المسلمين، حکومت اردن را به تلاش براي تضعيف جنبش متهم کرد
دولت اردن مارس ایجاد تشکل ناراضی اخوان المسلمین را که از انشعاب در درون شاخه سیاسی این گروه تشکیل شده است و «جمعیت اخوان المسلمین» نامیده می شود،‌ تایید کرد.
کد خبر: ۴۹۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ - 01 May 2015


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از امان به قلم «موسی حطر» نوشت مجوز اخیری که مقامات اردن به یک گروه ناراضی اخوان المسلمین داده اند، موجب تنش هایی بین اخوان المسلمین و حکومت شده است .

این گروه، حکومت اردن را به تلاش برای تضعیف مهم ترین نیروی مخالف حکومت این کشور متهم می کند.

دولت اردن مارس ایجاد تشکل ناراضی اخوان المسلمین را که از انشعاب در درون شاخه سیاسی این گروه تشکیل شده است و «جمعیت اخوان المسلمین» نامیده می شود،‌ تایید کرد.

این گروه که تحت رهبری فرد شماره یک سابق شاخه تاریخی این گروه قرار دارد توضیح داده است به ویژه برای قطع ارتباطات با اخوان المسلمین مصر این کار را انجام داده است.

اخوان المسلمین مصر،‌ شاخه ای از این جنبش است که حکومت قاهره آن را غیرقانونی اعلام کرد و هزاران تن از اعضای آن اکنون در زندان های مصر به سر می برند.

حکومت اردن مجوز این گروه جدید را یک ماه پس از صدور حکم یک سال و نیم زندان برای فرد شماره دو این گروه به سبب انتقاد از امارات عربی متحده پس از آنکه این کشور این جنبش اسلامگرا را در فهرست سیاه خود قرار داد،‌ صادر کرده است.

شاخه تاریخی اخوان المسلمین که ویترین سیاسی آن یعنی جبهه عمل اسلامی (قانونی) مهم ترین سازمان مخالف دولت اردن محسوب می شود، بلافاصله دولت اردن را به تلاش برای ایجاد اختلاف در این جنبش متهم کرد.

بادی الرفایع سخنگوی اخوان المسلمین در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت :« به نظر می رسد مقاصدی وجود دارد که مقاصد خوبی نیست.»  ما می خواهیم که حکومت در صدد رویارویی نباشد.»

اخوان المسلمین عقیده دارد مقامات بر جایگاه این گروه پرده ابهام کشیده اند و تلاش می کنند این گروه را وارد اختلافات حقوقی کنند اما به گفته محمد ابو رمان تحلیلگر مسایل سیاسی ، مقامات اردنی با دادن تدریجی مشروعیت به گروه جدیدی خواستند این احساس را به وجود بیاورند که اخوان المسلمین غیر قانونی است.

حمام سعید فرد شماره یک اخوان المسلمین اردن نیز توضیح داد این گروه از ورود به نبردهایی که به نفع هیچ کس در کشور نیست، وارد نخواهد شد.

اخوان المسلمین به تازگی مجبور شده است در آخرین دقایق تجمعی را در امان پس از غیر قانونی اعلام شدن آن،‌ لغو کند.

محمد المومنی سخنگوی دولت اردن در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت :« این تصمیم براساس درخواست اخوان المسلمین«جدید»گرفته شده است.»

وی گفت:« این جمعیت اخوان المسلمین که براساس قوانین مجوز گرفته است با این مسئله که این تجمع به نام آن برگزار شود ،‌مخالفت کرده است و به این سبب این تجمع ممنوع اعلام شد .»

شاخه تاریخی این جنبش در بیانیه ای از «تدابیر دولتی با هدف ایجاد موانع برای برگزاری مراسم آنان ابراز تاسف و برخی را به کشاندن کشور به بحران متهم کرد.»

شمار زیادی از قضات همچنین عقیده دارند در زمانی که اردن جنگی را علیه تروریسم در جبهه های مختلف به ویژه در درون ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش ، به پیش می برد این راهبرد دولت پرخطر است.

عریب الرنتاوی مدیر مرکز خصوصی تحقیقات سیاسی قدس می گوید:« حکومت اکنون علاقه ای برای وارد شدن به رویارویی با اخوان المسلمین ندارد.»

وی گفت :« در صورتی که حکومت اردن از ابزارهای امنیتی ، حقوقی و اداری برای ایجاد گروهی به ضرر گروه دیگر استفاده کند ،اشتباه بزرگی مرتکب شده است.»

محمد ابورمان گفت :« به نظر می رسد این راهبرد بهترین راهبرد نباشد. حکومت با شرط بندی کردن بر روی یک گروه بدون وزنه سیاسی و مردمی که علاوه بر این به سبب پذیرش حکومتی خود به یکبار مشروعیتش را نیز از دست داده است ،‌خود را در برابر یک معضل قرار داده است.

به گفته این تحلیلگر، علاوه بر این ، این خطر نیز وجود دارد که رویارویی بین حکومت و گروه مادر اخوان المسلمین به افراطی شدن اسلامگرایان منجر شود.

الحبیب کمحونی تحلیلگر سیاسی می گوید حکومت همه امکانات قانونی را برای تضعیف اخوان المسلمین در اختیار دارد. اما از نظر سیاسی ، این اشتباهی خطرناک است زیرا نبرد ا خوان المسلمین با حکومت جزو نبرد این گروه با دموکراسی می شود .ب اید حکومت دست خود را از روی حیات احزاب بردارد.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن