تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803039175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسری بودجه 100 میلیارد دلاری عربستان همزمان با کاهش بی‌سابقه ذخاير ارزی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کسری بودجه 100 میلیارد دلاری عربستان همزمان با کاهش بی‌سابقه ذخاير ارزی
انتظار می رود ترکیبی از کاهش ذخایر ارزی و افزایش استقراض داخلی همچنان جبران کننده کسر بودجه عربستان باشد که طبق برآورد بانکداران امسال به صد میلیارد دلار خواهد رسید. پروفسور هرتوگ معتقد است، ریاض با ذخایر عظیم ارزی می تواند حداقل برای دو سال دیگر به این وضع ادامه دهد.
کد خبر: ۴۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 01 May 2015


دولت عربستان سعودی به منظور جبران کاهش قیمت نفت در سطح وسیعی به خزانه ارزی خود متوسل شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت امروز در گزارشی به قلم سیمون کِر در دوبی نوشت: دولت عربستان در تلاش برای ادامه طرح های مالی اش با وجود کاهش قیمت نفت بطور بی سابقه به ذخایر ارز خارجی خود متوسل شده است بطوریکه ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور در دو ماه گذشته سی و شش میلیارد دلار، معادل پنج درصد، کاهش یافته است.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه جدید عربستان به منظور تامین بودجه حقوق بخش دولتی و پروژه های عمرانی وسیع به ذخایر ارزی ریاض و افزایش استقراض داخلی متوسل شده است.

جدیدترین آمار نشان می دهد ذخایر ارزی عربستان در ماه مارس با شانزده میلیارد دلار کاهش به هفتصد و هشت میلیارد دلار رسید که علت عمده آن پاداشهای ملک سلمان به بخش عمومی پس از به قدرت رسیدن در ماه ژانویه بوده است. این کاهش در ماه فوریه بیست میلیارد دلار بود. دولت عربستان از ماه اکتبر چهل و هفت میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود برداشت کرده است.

پادشاه عربستان در تلاش برای تحکیم پایه های قدرتش و روی کار آوردن نسل جوان تری از شاهزادگان سعودی از جمله پسر و نوه اش، ولیعهد و چند مقام ارشد دیگر را تغییر داد.

انتصاب دو تکنوکرات برجسته به عنوان وزیر اقتصاد و بهداشت بطور چشمگیر نشان دهنده عزم ملک سلمان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

ملک سلمان همچنین به نظامیانی که در بمبارانهای یک ماهه سعودی بر ضد شورشیان حوثی در یمن شرکت داشته اند، قول پاداش داده است که به نوبه خود فشار بیشتری را بر ذخایر دولتی وارد می سازد.

مونیکا مالک اقتصاددان برجسته بانک تجاری ابوظبی معتقد است، هزینه های عمومی در سال دو هزار و شانزده به بهبود قیمتهای نفت بستگی خواهد داشت و منطق سازی صرف هزینه ها امری ضروری است.

نفت خام برنت روز پنجشنبه بشکه ای شصت و شش دلار معامله شد.

صندوق بین المللی پول به دولتهای خلیج فارس هشدار داده است به منظور اتمام ذخایر ملی باید میزان دستمزدها و یارانه ها را کاهش دهند.

پروفسور استفن هرتوگ از مدرسه عالی اقتصاد لندن می گوید، پاداشها(‌ی نظامی) نشانه دلگرم کننده ای نیست بلکه یک واکنش غیرمنطقی به چالش های سیاسی با توزیع پول بیشتر است.

انتظار می رود ترکیبی از کاهش ذخایر ارزی و افزایش استقراض داخلی همچنان جبران کننده کسر بودجه عربستان باشد که طبق برآورد بانکداران امسال به صد میلیارد دلار خواهد رسید. پروفسور هرتوگ معتقد است، ریاض با ذخایر عظیم ارزی می تواند حداقل برای دو سال دیگر به این وضع ادامه دهد.

اما اجرای پروژه های عظیم و ارائه خدمات اجتماعی بهتر همچنان چالشی برای پادشاهی سعودی است که با تهدید فزاینده افراطیون اسلام خواه نیز مواجه است.

ارقام ای دی سی بی نشان می دهد، ارزش پروژه های واگذار شده در سه ماه اول سال دو هزار و پانزده حدود ده درصد نسبت به سه ماهه قبل از آن کاهش داشت. درحالی که پروژه های واگذار شده بیشتر در راستای اهداف اجتماعی دولت سعودی و در بخش هایی از قبیل بهداشت و سلامت و مسکن بوده است، اصلاحات این هفته نشان دهنده واقف بودن ریاض به ضرورت اجرای اصلاحات اقتصادی و کاهش مشکلات مالی است.

خاندان پادشاهی سعودی که با طرح های اجتماعی وفاداری مردم را می خرد، سعی دارد یارانه های دولتی را بدون برانگیخته شدن خشم عمومی کاهش دهد. اما تحلیلگران تردید دارند دولت سعودی بتواند به سرعت در مورد چنین موضوع حساسی اقدام کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن