تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802424145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده نقش ایران در متوقف کردن تجاوز عربستان به یمن |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پشت پرده نقش ایران در متوقف کردن تجاوز عربستان به یمن
....تهران، شاخص هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه عربستان قصد دارد دامنه بمباران های بی هدف را گسترش دهد. ایران بلافاصله تصمیم گرفت نیروی دریایی به دریای سرخ اعزام کند و همین مسئله هم باعث شد آمریکا سریعا به سمت این دریا نیرو اعزام کند. تهران به پایتخت های اروپایی گفته بود در برابر اقدام عربستان دست بسته نخواهد نشست...
کد خبر: ۴۹۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ - 22 April 2015


از صبح روز گذشته که رسانه ها از تماس محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با جان کری وزیر امور خارجه ایران سخن گفتند، مشخص بود که تحولاتی منطقه در حال وقوع است.

به گزارش تابناک، پس از انتشار این خبر ، معاون وزیر خارجه ایران،حسین امیر عبداالهیان، همراه با همراه معاون وزیر خارجه سوئیس و معاون وزیر خارجه یکی دیگر از کشورهای منطقه جلسه ای را برگزار کردند و پس از آن جلسه بود که معاون وزیر خارجه ایران از توقف تجاوز عربستان خبر داد .

بر اساس این گزارش، خبر ناگهانی توقف تجاوز رژیم سعودی به یمن، گمانه زنی را بیش از پیش توقیت کرد که ایران در متوقف کردن تجاوز سعودی ها به یمن، نقشی کلیدی داشته است. تا اینکه امروز نشریه لبنانی الاخبار جزئیاتی در این باره منتشر کرده است.

واحد مرکزی خبر در این باره به نقل از الاخبار نوشته است: تحولات میدانی رخ داده، طی بیست و چهار ساعت گذشته، به ویژه خطر مداخله ایران، عربستان را مجبور کرد تجاوز گسترده به یمن را متوقف کند.
 
روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی به قلم ابراهیم الامین، نوشت:‌ به دور از رسانه ها و حتی محافل دیپلماتیک مختلف، طی بیست و چهار ساعت گذشته، تحولاتی میدانی رخ داد که نتایج آن عربستان را مجبور کرد تجاوز گسترده به یمن را متوقف کند. اما باب جنگ گسترده بسته نشد و همین مسئله باعث شد تا توقف حملات، بیشتر به آتش بسی شبیه باشد که به تثبیت و گام های میدانی و سیاسی نیاز دارد.
 
منابع آگاه در این خصوص، درباره بخشی از تحولاتی که از دو شب پیش رخ داده است، با الاخبار صحبت کردند. به گفته آنها، تهران، شاخص هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه عربستان قصد دارد دامنه بمباران های بی هدف را گسترش دهد. ایران بلافاصله تصمیم گرفت نیروی دریایی به دریای سرخ اعزام کند و همین مسئله هم باعث شد آمریکا سریعا به سمت این دریا نیرو اعزام کند. تهران به پایتخت های اروپایی گفته بود در برابر اقدام عربستان دست بسته نخواهد نشست. اروپایی ها نیز خیلی زود با آمریکا تماس گرفتند و سپس پیام هایی در اعتراض به استفاده بیش از حد عربستان از قدرت به این کشور فرستادند.
 
دستگاه های امنیتی و نظامی کشورهای ائتلاف و کشورهای غربی، بیش از پانزده بار در ترور رهبران انصارالله شکست خوردند و بمباران انبارهای سلاح نیز اهداف را محقق نکرد.
نیروی دریایی آمریکا ملاحظه کرد که دخالت نظامی دریایی ایران، نشان دهنده آمادگی برای دخالت است و نگرانی ها فقط به احتمال انتقال سلاح به حوثی ها محدود نمی‌شود به همین سبب آمریکا از ایران درباره موضعش سوال کرد و پاسخ ایران این بود که اقدام تهران برای رویارویی با تجاوز عربستان، محدود نخواهد بود.
 
دیروز صبح، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود تماس گرفت و گفت کشورش صلاح نمی‌بیند دامنه تنش در منطقه توسعه یابد و خیلی زود با سعودی ها تماس خواهد گرفت تا به ازای همکاری برای شروع روند سیاسی، حملات به یمن را متوقف کند. ظهر دیروز، ایرانی ها تماس هایی دریافت کردند مبنی بر اینکه عربستان با توقف حملات هوایی موافقت کرده است اما احتمال جنگ هنوز وجود دارد و شاید عربستان مجبور باشد به بمباران مواضع حوثی ها ادامه دهد.
 
دیروز بعد از ظهر و بعد از صدور اولیه بیانیه عربستان مبنی بر توقف عملیات نظامی، انصارالله به پادشاه نشین عمان ابلاغ کردند آنچه رخ داده است، توقف تجاوز از سوی عربستان است و این اقدام طرف دیگر را به هیچ چیز ملزم نمی‌کند و آنچه عربستان با حملات نظامی نتوانست به دست آورد در مذاکرات سیاسی نیز به دست نخواهد آورد. انصار الله، با تاکید بر موضع خود مبنی بر مخالفت با حضور در گفتگوی داخلی، اعلام کرد، طرح سازمان ملل را که اساس آن تسهیل در روند بازسازی یمن است، رد نمی‌کند.
 
الاخبار درباره اینکه آیا آتش بس به منزله پایان جنگ است نوشت: مشخص است که هیچ کس بر این اساس رفتار نمی‌کند. حوثی ها تاکید کرند برداشتن سریع محاصره هوایی و زمینی و توقف بمباران ها در مناطق جنوبی ضروری است و هیچ طرفی حق ندارد مانع از آن شود که ارتش یمن به توسعه نفوذ خود و سیطره بر خاک یمن، ادامه دهد. عربستان از این مسئله می‌ترسد. این کشور طرحی جایگزین را اجرا کرد که بر پایه فریفتن تعداد زیادی از قبایل جنوب یمن قرار دارد. عربستان گمان می‌کند که آتش بس، این فرصت را برایش ایجاد می‌کند که زمینه مناسب را برای مخالفت با ارتش و حوثی ها در استان های جنوبی فراهم اورد. البته این احتمال نیز وجود دارد که عملیاتی انجام شود که هدف آن ایجاد منطقه ای وابسته به عربستان در استان حضرموت است تا عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور فراری یمن در آن اقامت کند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن