تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799026676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا بیمه زنان خانه‌دار روز خوش به خود خواهد دید؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
آیا بیمه زنان خانه‌دار روز خوش به خود خواهد دید؟
در حالی که بیش از 13 سال از موضوع بیمه‌شدن زنان خانه‌دار و برقرار کردن یک حقوق به عنوان مستمری برای این قشر می‌گذرد، این طرح همچنان محل مناقشه دستگاه‌های مختلف است و متاسفانه تا کنون روز خوش به خود ندیده است.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، بیش از 13 سال از موضوع بیمه‌شدن زنان خانه‌دار  و برقرار کردن یک حقوق به عنوان مستمری برای این قشر از سوی نهادهای مختلف دولتی می‌گذرد، اما این طرح هنوز راه به جایی نبرده و اقدام منسجمی در این باره انجام نشده است.
 
موضوع بیمه زنان خانه‌دار 13 سال پیش در هیئت دولت مطرح و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مسئول تهیه و تدوین طرحی در این باره شد و  در سال 81 بود که طرح بیمه زنان خانه‌دار به دولت ارائه شد، خبری که موجی از خوشحالی و امیدواری را برای جمعیتی که به دلیل اشتغال در خانه، هیچ منبع درآمدی نداشتند و عملا فاقد استقلال مالی و متکی به همسران خود بودند ایجاد کرد، اما از همان نخستین روزهای ارائه این طرح نواقص زیادی در آن دیده شد که برطرف کردن آن تا به امروز زمان برده است.

ماجرا از این قرار بود که براساس طرح اولیه که در سال 81 ارائه شد، خانه داربودن، شغل محسوب می‌شد، اما این در حالی بود که وقتی شغلی درآمدی ندارد، امکان پرداخت حق بیمه را نیز نخواهد داشت و این مسئولیت باید به شخص یا ارگان دیگری واگذار شود، بنابراین مهمترین اشکال این طرح مشخص نبودن منبع تامین هزینه حمایتی آن است، به طوری که هنوز دو سال از آغاز اجرای طرح مذکور نگذشته بود که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سازمانی که مسئولیت انجام این طرح را برعهده گرفته بود، از کمبود بودجه سخن گفت و اعلام کرد تا هنگامی که ردیف ‌بودجه جداگانه‌ای برای این طرح اختصاص داده نشود، این طرح اجرا نخواهد شد.
 
اکنون بیش از 10 سال از اعلام سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار می‌گذرد، اما جالب این جاست که با وجود اینکه این لایحه اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در نوبت رسیدگی است، همچنان این سازمان در زمینه بیمه زنان،  پیشنهاد خود را ارائه نداده است.
 
بنابراین به نظر می‌رسد این لایحه راه درازی را برای تصویب نهایی پیش رو دارد، این در حالی است که شورای نگهبان با حذف تبصره بیمه زنان خانه‌دار از بودجه سال 93، بر ضرورت تصویب یک قانون دائمی در خصوص بیمه این قشر از جامعه تاکید کرده تا این مسئله طبق نظرات برخی نمایندگان مجلس تبدیل به تکلیفی دائمی برای سازمان تامین اجتماعی شود، اما براساس لایحه بودجه سال 1394، 15 میلیارد تومان برای بیمه زنان خانه‌دار اختصاص داده شده است که این رقم دقیقاً مطابق با بودجه سال گذشته است و افزایشی در آن مشاهده نمی‌شود.
 
این موضوع تا آنجا اهمیت دارد که دلیل اصلی عملیاتی نشدن لایحه بیمه شدن زنان خانه‌دار، از همان ابتدا عدم تأمین اعتبارات مالی عنوان شد، اما با این وجود «شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهور در امور  زنان و خانواده پیش از این گفته بود که "قصد داشتیم این لایحه را با همکاری سازمان تامین اجتماعی به دولت ارائه کنیم چرا که  این سازمان باید مجاز به اجرای بیمه شود، ولی با فشارهای فراکسیون زنان مجلس، معاونت به طور جداگانه دیدگاه‌های خود را به دولت ارائه داد." بنابراین به نظر می‌رسد لایحه مذکور به این زودی به مرحله عملیاتی شدن نزدیک نشود.

آخرین اظهارنظر در خصوص موضوع بیمه زنان خانه‌دار  همین چند روز پیش اتفاق افتاد که طی آن شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت این لایحه گفت: لایحه بیمه زنان خانه‌دار در کمیسیون اجتماعی دولت در نوبت بررسی است و پس از تصویب هیئت دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: جلسات کارشناسی و مشارکت ما با سازمان تامین اجتماعی و دستگاه‌های ذی‌ربط ادامه دارد و چنانچه پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی ارائه شود این آمادگی وجود دارد که ما بتوانیم به صورت تلفیقی لایحه‌ای را که قابلیت اجرایی دارد به تصویب برسانیم.
 
با وجود اینکه دولت در تلاش است تا بیمه‌ زنان خانه‌دار را به‌ صورت یک قانون دائمی به تصویب برساند تا در صورت تصویب آن تمامی زنان خانه‌داری که از شرایط مندرج در قانون برخوردار باشند از سوی دولت بیمه شوند، اما به نظر می‌رسد این لایحه راه درازی را برای تصویب نهایی پیش رو دارد.
 
گزارش از: مرجان نظری‌فرد
 
انتهای پیام/



اخبار مرتبط

لایحه بیمه زنان‌ خانه‌دار در هیئت دولت/ تقدیم لایحه به مجلس پس از تصویب
اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان خانه‌دار در سال ۹۴
وعده‌های دولت یازدهم در بهار 93
تدوین طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با مشارکت دستگاه‌های مختلف کشور/ ضرورت پرهیز از موازی کاری در حوزه زنان سرپرست خانوار
مشکلات کشور با وحدت و استفاده از همه ظرفیت‌های فکری قابل حل است
عزم ملی بدون اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی زنان کشور محقق نمی‌شود




۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن