تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798332129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت هیئت علمای عراق با طرح کنگره آمریکا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مخالفت هیئت علمای عراق با طرح کنگره آمریکا
هیئت علمای عراق مخالفت صریح و قاطع خود با طرح کنگره آمریکا برای تقسیم عراق را اعلام کردند.
کد خبر: ۴۹۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ - 30 April 2015


هیئت علمای عراق مخالفت صریح و قاطع خود با طرح کنگره آمریکا برای تقسیم عراق را اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هیئت علمای عراق مخالفت صریح و قاطع خود با طرح کنگره آمریکا برای تقسیم عراق را اعلام کردند.

سیاستگذاران جمهوری‌خواه کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با اشاره به نگرانی های روزافزون خود از آن چه به زعم خود، نفوذ ایران بر دولت بغداد خوانده اند، خواستار به رسمیت شناخته شدن کشوری برای شبه نظامیان کرد و سنی عراق شده بودند.

در این طرح دفاعی سالیانه، کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بودجه 715 میلیون دلاری را برای کمک به نیروهای عراقی که در حال مبارزه با داعش هستند، اختصاص داده است. این طرح قرار است 29 آوریل (امروز چهارشنبه) به رای گذاشته شود. حداقل 25 درصد این بودجه به نیروهای پیشمرگه، شبه نظامیان سنی و گارد ملی اهل تسنن اختصاص خواهد یافت.

در این لایحه آمده است که باید برای نیروهای پیشمرگه کرد که عنوان نیروهای امنیتی با یک ماموریت ملی عمل کرده و همچنین گارد ملی سنی عراق، یک کشور در نظر گرفته شود. اجرای این طرح اجازه خواهد داد تا این نیروهای امنیتی به صورت مستقیم کمک های آمریکا را دریافت کنند.

همچنین دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد در حالی که دولت عراق از تلاش های تمام دولت هایی که در کنار عراق در جنگ با تروریست های داعش قرار دارند، استقبال می کند، ما به همه تاکید می کنیم که تعامل با دولت عراق، همچنان در چارچوب احترام به حاکمیت و  تمامیت ارضی عراق است که دولت عراق آن را در چارچوب اصول و تاکیدهای مستمر در مذاکرات خود با این کشورها قرار داده است.

در این بیانیه آمده است با معیارهای دوگانه با دولت عراق از سوی طرف های خارجی مخالف هستیم و  تاکید می کنیم که هر گونه تسلیح(گروه های عراقی) فقط باید از طریق دولت عراق بر اساس طرح های نظامی که وضع کرده، صورت گیرد.

دفتر العبادی آورده است دولت تاکید می کند که عراق با تمام طیف ها واقلیت هایش با باندهای تروریستی داعش روبرو است و واقعیت ها ثابت کرده است که این طیف ها به نبرد خود برای آزادسازی تمام اراضی عراق از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان به مناطق خود ادامه می دهند.

دفتر نخست وزیر عراق خاطر نشان کرده است پیروزی های متعددی به لطف این همبستگی به دست آمده و ما همچنان به نبرد عادلانه برای آزادی تمام خاک عراق ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است که پیش نویس طرح کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مردود است و این طرح منجر به شکاف های بیشتر در منطقه خواهد شد.دولت عراق بر ضرورت عدم تصویب این طرح تاکید کرده است.

از سوی دیگر کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با رد پیش نویس طرح مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص عراق تاکید کرد اقدام کنگره آمریکا برای مسلح کردن نیروهایی در عراق خارج از چارچوب دولتی بدون اجازه دولت عراق، پیام اطمینان بخشی به مردم این کشور نیست و با حاکمیت ملی عراق تعارض دارد.

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خواستار تحرک بر اساس کانال های رسمی برای جلوگیری از تصویب پیش نویس طرح مجلس نمایندگان آمریکا شد.

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در ژوئن در سال 2013 خواستار برپایی اقلیم شیعی، سنی و کردی شده بود و راهکار بحران عراق را تبدیل آن به سه اقلیم دانسته بود












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن