تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802532610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش دیلی تلگراف از انقلاب سلطنتی در عربستان / ملک سلمان از ترسِ ایران زلزله ای بی سابقه در ریاض به پا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گزارش دیلی تلگراف از انقلاب سلطنتی در عربستان / ملک سلمان از ترسِ ایران زلزله ای بی سابقه در ریاض به پا کرد
ملک سلمان با تغییر مسیر جانشینی و در پیش گرفتن یک سیاست خارجی جسورانه، خود را درگیر تصمیم هایی کرده است که پیشینیانش از آنها دوری می کرده اند.
به گزارش نامه نیوز روزنامه دیلی تلگراف نوشت: ملک سلمان با تغییر مسیر جانشینی و در پیش گرفتن یک سیاست خارجی جسورانه، خود را درگیر تصمیم هایی کرده است که پیشینیانش از آنها دوری می کرده اند.


به گزارش «انتخاب»، حاکمان سعودی معمولا امتیاز می دهند و از تصمیم گیری های بزرگ خودداری می کنند. اگر هم تغییر سیاسی ایجاد شود، روند آن بسیار کند است به ویژه اگر پادشاه پیر و بیمار باشد.


این فرض عادی در مورد سیاست های عربستان سعودی بود که اکنون ملک سلمان با سرعتی قابل توجه آن را دگرگون کرده است. این پادشاه ضعیف 79 ساله که در ماه ژانویه تازه بر تخت نشسته است، با تغییر ناگهانی مسیر جانشینی خود نسخه سعودی از یک انقلاب سلطنتی را به اجرا درآورد.


تاکنون سلطنت بین پسران عبد العزیز بن سعود، بنیانگذار این پادشاهی که در سال 1953 درگذشت، دست به دست می شده است از این رو پیشینیان پادشاه کنونی سرسختانه در برابر انتقال پادشاهی به نسل بعدی مقاومت می کنند.


وقتی که 37 پسر بن سعود به جناح های مختلف تقسیم و دچار اختلاف شدند، تصور کنید اگر صدها نوه بخواهند برای رسیدن به تاج و تخت با یکدیگر بجنگند، آنگاه چه روی خواهد داد؟
اما ملک سلمان با تعیین یکی از نوه های بن سعود به عنوان پادشاه بعدی این مشکل را به جان خرید. مقرن، جوانترین پسر در قید حیات بن سعود قرار بود وارث سلطنت باشد اما اکنون پادشاه با بی رحمی او را کنار زده است. شاهزاده سعود الفیصل، وزیر امور خارجه نیز پس از 39 سال از سمت خود برکنار شد.


برکناری سعود الفیصل با اتخاذ سیاست های قاطعانه تر همزمان شده است. ماه گذشته ملک سلمان بمباران یمن را آغاز کرد که یکی از بزرگترین عملیات نظامی در تاریخ عربستان محسوب می شود. عربستان همچنین به منظور آسیب رساندن به اقتصاد روسیه و ایران تصمیمی مهم برای کاهش قیمت نفت اتخاذ کرده است. 


عربستان که تا پیش از این بسیار محتاط بود و همواره تلاش می کرد در سایه اعمال نفوذ کند اکنون آشکارا از هر اهرمی برای قدرت نمایی استفاده می کند.


به اعتقاد نویسنده علت این تغییر رویه ترس از ایران است. اما رقابت با تهران مسئله جدیدی نیست آنچه جدید است برآورد عربستان از موضع آمریکا است. در گذشته سران عربستان احساس می کردند می توانند برای برقراری نظم در خاور میانه و تامین امنیت کشورشان به آمریکا اطمینان کنند.


اما اکنون ملک سلمان بر این باور است که این دوران به پایان رسیده است. وی معتقد است آمریکا در حال عقب نشینی از منطقه و رها کردن عربستان به حال خود است. از این رو تصمیماتی که پیشینیان سلمان از اتخاذ آنها خودداری می کردند اکنون اجتناب ناپذیر به نظر می رسند. 






۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن