تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819903014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجهيز زيردريايي هاي ويتنام به موشک هاي زميني عليه چين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴ب.ظ)
تجهيز زيردريايي هاي ويتنام به موشک هاي زميني عليه چين موج - ويتنام در حال تجهيز زيردريايي هاي خود به موشک هاي زميني است که قادرند تا سواحل چين را مورد هدف قرار دهند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، موسسه بين المللي تحقيقات صلح استکهلم اخيرا در وب سايت خود از مسلح شدن زيرديايي هاي ويتنام به موشک هاي Klub خبر داد.
اين موشک ها در زمره راکت هاي متعارف دسته بندي مي شوند اما با توجه به برد آنها، سواحل کشور چين زير هدف آتش ويتنام قرار مي گيرند.
دو کشور چين و ويتنام در درياي جنوبي چين داراي اختلاف ارضي هستند. از اين رو اقدام مذکور دولت هانوي، نشان دهنده روند رو به گسترش مسابقه تسليحاتي در اين منطقه است.
با توجه به برد 300 کيلومتري موشک هاي به کار گرفته شده در زيردريايي هاي ويتنام، کشتي ها و زيردريايي هاي پکن در درياي جنوبي چين و شهرهاي ساحلي اين کشور در تيررس آسيب هستند.
مقامات نظامي ويتنام اين حرکت را يک عامل بازدارنده قوي در مقابل محاسبات پيچيده چين مي دانند.
نيروي دريايي ويتنام تا سال 2009 سه زيردريايي در اختيار داشت اما در سال مذکور با يک قرارداد 2.6 ميليارد دلاري، زيردريايي چهارم ساخت روسيه به ناوگان اين کشور اضافه شد. زيردريايي پنجم نيز در سن پترزبورگ است و ششمين فروند هم در سال 2016 تکميل مي شود. همچنين فروش 50 موشک ضد کشتي و زميني Klub هم بخشي از اين قرارداد بود. البته تعداد دقيق موشک هاي زميني اعلام نشده است.
گفتني است روسيه تا پيش از اين هرگز چنين موشک هايي به چين نفروخته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن