تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804005040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به ازاي هر يک هزار نفر 1.5 تخت بيمارستاني داريم/ لزوم توسعه کيفيت ارائه خدمات بيمارستان هاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۳ب.ظ)
معاون درمان وزارت بهداشت: به ازاي هر يک هزار نفر 1.5 تخت بيمارستاني داريم/ لزوم توسعه کيفيت ارائه خدمات بيمارستان هاي دولتي موج - معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هم اکنون به ازاي يک هزار نفر جمعيت کشور، 1.5 تخت بيمارستاني داريم که اين شاخص در کشورهاي توسعه يافته بين هفت تا 13.5 تخت است و از اين حيث کشورهاي منطقه نيز حتي دو برابر ايران تخت بيمارستاني دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حاجي آقاجاني در حاشيه بازديد از مراکز درماني قم با اشاره به آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت افزود: طرح تحول نظام سلامت که از پانزدهم ارديبهشت سال 93 در سراسر کشور آغاز شد در سال 94 با درخواست دولت و به دستور رييس جمهوري با جديت استمرار خواهد داشت.
وي تصريح کرد: طرح تحول نظام سلامت اتفاق گذرا و حادثه يکساله نيست، بلکه تغيير روند در نظام ارائه خدمات سلامت با محوريت اقشار متوسط و آسيب پذير جامعه براي حفاظت مالي و ايجاد عدالت در خدمات درماني کشور است.
وي با بيان اينکه برنامه هاي جديدي در سال 94 در حوزه درمان اجرا خواهد شد گفت: مهمترين هدف ما در سال جاري استمرار برنامه هاي سال گذشته و ايجاد اطمينان در مردم است که طرح تحول نظام سلامت با قدرت، جديت و پهنه گسترده تري از خدمات در سال 94 و پس از آن ادامه خواهد داشت.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سال 94، هشت برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان را ادامه خواهيم داد و برنامه هاي جديدي نيز در نظر گرفته شده است که مهمترين آن در حوزه بهداشت و پرداختن به مردم حاشيه نشين شهرهاي بزرگ است.
آقاجاني در خصوص طرح هاي جديد در حوزه درمان در سال جاري بيان کرد: هم اکنون 80 هزار تخت در بيمارستان هاي دولتي وزارت بهداشت داريم که اين تعداد 80 درصد از خدمات بستري کشور را ارائه مي کند، ولي تمام آنها قديمي است که براي تقويت اين بخش اقداماتي انجام داده ايم.
وي با بيان اينکه متوسط زمان تاسيس بيمارستان هاي کشور 35 سال است خاطرنشان کرد: بازسازي مراکز درماني، تجهيزات پزشکي روز دنيا، گسترش بخش هاي ويژه همچون آي سي يو و اورژانس در زمينه توسعه کيفيت و ارائه خدمات بيمارستان هاي دولتي در سال 94 در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.
وي با اشاره به بازديدش از زمين محل احداث بيمارستان يک هزار تختخوابي قم گفت: اين بيمارستان که قرار است در استان قم احداث شود به عنوان نمونه کشوري و آغاز راه جديد در توسعه خدمات بيمارستاني کشور است.
وي با تاکيد بر اينکه براي کاهش سقف هاي انتظار نياز به افزايش تخت در بيمارستان ها و بهبود خدمت رساني داريم تصريح کرد: طرحي که وزارت بهداشت از سال گذشته به دنبال آن است سرمايه گذاري بخش خصوصي و جذب سرمايه هاي آنها به حوزه بهداشت و درمان از جمله بيمارستان هاي تخصصي است.
وي با اشاره به اينکه نمونه بسيار خوب حضور بخش خصوصي بيمارستان يک هزار تختخوابي قم خواهد بود اظهار کرد: احداث اين بيمارستان به زودي آغاز خواهد شد و همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکي قم به همراه استانداري، ساير مقامات محلي و سرمايه گذار زمين اين بيمارستان را پيشنهاد دادند و مراحل طراحي آن آغاز شده که اميدواريم در بازه زماني پيش بيني شده استان قم داراي يکي از مجهزترين بيمارستان هاي کشور شود.
آقاجاني افزود: استان قم با داشتن جمعيت زياد، وجود حرم حضرت معصومه (س) و همچنين شاهراه مواصلاتي اصلي کشور جاذبه هاي توريستي و مسافرتي زيادي دارد و لازم است خدمات درماني اين استان ارتقا پيدا کند.
وي بيان کرد: خوشبختانه قرار است دو بيمارستان جديد در سال جاري در قم افتتاح شود، ولي آنها نيز کفايت خدمات درماني مناسب اين استان را نخواهد داشت و اميدمان به آن بيمارستان هزار تختخوابي است که ان شاالله بتواند در شان مردم اين استان باشد و خدمت رساني کند.
وي ابراز کرد: طي يکسال اخير و از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت بازسازي بخش هاي مختلف بيمارستان ها در قم صورت گرفته است.
آقاجاني عنوان کرد: درست است بيمارستان هاي قم قديمي است، اما شکل و امکانات بهتري در آن نسبت به گذشته ارائه مي شود، ولي اين آغاز راه است و براي بازسازي بيمارستان هاي قم بايد کارهاي زيادي صورت گيرد.
وي يادآور شد: برنامه ارتقاء هتلينگ مراکز درماني در سال جاري ادامه خواهد يافت و مديران دانشگاه علوم پزشکي قم نيز با جديت اين برنامه را براي بيمارستان هاي قم اجرا خواهند کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت از محل احداث بيمارستان يک هزار تخت خوابي و همچنين بخش هاي مختلف مراکز درماني کامکار عرب نيا و ايزدي بازديد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن