تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکورالی پاریس – پرسپولیس، هر سال دریغ از پارسال


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: اکورالی پاریس – پرسپولیس، هر سال دریغ از پارسال

اکورالی پاریس – پرسپولیس، هر سال دریغ از پارسال


درحالی که بعد از چند تعویق چند ماهه در برگزاری اکورالی پاریس – پرسپولیس قرار بود این مسابقات، اردیبهشت ماه ۹۴ برگزار شود باز هم با تعویقی دیگر بهار ۹۵ به عنوان زمان برگزاری آن وعده‌ داده شده‌است.
خبرگزاری میراث فرهنگی: اسفند ماه سال 92 بود که مسئولان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی طی نشستی با اصحاب رسانه از برگزاری اکورالی پاریس – پرسپولیس در مهرماه سال 93 خبر دادند.
 
«ابوالقاسم ایرجی» مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این خصوص گفته بود: «این رالی با همکاری شرکت "جی تی او" (Gran Tourism Organisation) فرانسه روز 13 مهرماه سال 93 مصادف با 5 اکتبر 2014 میلادی از پاریس آغاز به کار خواهد کرد و پس از عبور از کشورهای مختلف از جمله بلژیک، آلمان، اتریش، مجارستان، صربستان، رومانی، استونی و بلغارستان، از مرز ترکیه وارد کشورمان خواهد و روز 24 مهرماه با برگزاری مراسمی ویژه در مرودشت (پرسپولیس) به کار خود پایان می‌دهد.»
 
با وجود آنکه برای برگزاری این رالی نزدیک به دو سال برنامه‌ریزی شده‌بود و گفته می‌شد  40 تا 80 خودرو در این رالی شرکت می‌کنند و حضور در آن برای همه اتومبیل‌ها آزاد است و آنچه بیشتر از هر چیز در این زمینه اهمیت دارد، این است که رانندگان، سوخت فسیلی و هیربدی کمتری مصرف کنند، اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری رالی در مهر‌ماه سال 93، مسئولان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از تعویق برگزاری اکورالی پاریس – پرسپولیس خبر دادند. آنها زمان برگزاری را اردیبهشت ماه سال 94 اعلام کردند.
 
اکنون نیز با گذشت هفته نخست اردیبهشت ماه همچنان خبری از برگزاری اکورالی پاریس – پرسپولیس نیست. در عوض آن مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی  در گفت و گو با رسانه‌ها از به تعویق افتادن مجدد زمان برگزاری اکورالی پاریس - پرسپولیس تا بهار سال 95 خبر داده‌است.
 
او، دلیل به تعویق افتادن این اکورالی را تامین نشدن اعتبار مالی لازم اعلام کرده‌است. دلیلی که سال گذشته نیز سبب برگزار نشدن اکورالی پاریس – پرسپولیس شد. این درحالی است که مجری فرانسوی این اکو رالی (Gran Tourism Organization) پیش‌تر گفته بود: ما اسپانسر خود را جذب کرد‌ه‌ایم و منتظریم طرف ایرانی به تعهدات خود عمل کند.
 
طرف فرانسوی این پروژه تاکید داشته است که، این اکو رالی با محوریت ایران برنامه‌ریزی شده است و اجرای آن بدون حامی ایرانی قابل توجیه نیست. با این وجود ایرجی تاکید دارد: « زمان اجرای این اکو رالی فقط به تعویق افتاده است. ما آن را در اولین فرصت اجرا می‌کنیم.»
 
حال باید دید اکو رالی که از یک سو نام پرسپلیس را بر خود دارد و از دیگر سو مبنای آن بر رعایت ارزش‌های محیط زیست، احترام به مقررات کشورهای میزبان و ، اخلاق رانندگی گذاشته شده‌است چه زمانی قرار است به ایران برسد؟ آیا بالاخره ایران می‌تواند بعد از 4 دهه تعویق، میزبان اکورالی پاریس – پرسپولیس باشد؟





چهارشنبه, 09 ارديبهشت 1394 ساعت 18:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن