تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813130653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جعل رسانه ای در انعکاس جزئیات زلزله نپال +تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: جعل رسانه ای در انعکاس جزئیات زلزله نپال +تصویر
برخی رسانه ها در انعکاس جزئیات زلزله نپال، تصاویری جعلی منتشر کرده اند.
به گزارش بی بی سی، در بحبوحه حادثه غم انگیز زلزله نپال، برخی رسانه های خبرهایی دروغین درباره جزئیات این حادثه منتشر کرده اند. همه تصاویر و فیلم ها درباره ویرانی های به بار آمده در زلزله مرگبار نپال، به این زلزله مربوط نمی شود.
 
بزرگ ترین جعل در فیس بوک و یوتیوب منتشر شد. این دو سایت در فیلمی مدار بسته از هتلی در «کاتماندو»، پایتخت نپال، تصاویری مربوط به موج های شدید ناشی از زلزله را در استخر هتل نشان می دهد. این فیلم را رسانه ای بین المللی ضبط کرده بود و بیش از 5 میلیون بازدید کننده داشت. با این حال، این ویدیو به زلزله نپال ارتباطی نداشته و به زلزله مکزیک در آوریل (فروردین) 2010 مربوط بوده است. ویدیوی دیگری نیز از زلزله سال 2013 مصر، در صفحات مجازی به زلزله نپال ارتباط داده شد.
 

جعل رسانه ای در انعکاس جزئیات زلزله نپال

 
در هند – که 58 نفر بر اثر همین زلزله جان باختند – نیز شایعاتی در «واتس اپ» و «فیس بوک» منتشر شد. جاعلان رسانه ای در پیامی دروغین از ناسا و دولت هند نسبت به زلزله ای شدیدتر هشدار داده بودند. این پیام مردم هند را واداشت شب را در خیابان ها سپری کنند.
 
گستردگی شایعات مربوط به زلزله نپال در مجلس هند نیز مطرح شد. وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات هند اظهار داشت باید از شایعه پراکنی درباره وقوع مجدد زلزله در رسانه های اجتماعی جلوگیری کرد. وی همچنین از مردم خواست به این شایعات اهمیت ندهند.
 
شایعه پراکنی و جعل رسانه ای به هنگام بروز حوادث طبیعی اتفاق جدیدی نیست. به تازگی، تصاویری جعلی از سقوط هواپیمای «ژرمن وینگ» نیز در رسانه های اجتماعی منتشر شده است.




چهارشنبه, 09 ارديبهشت 1394 ساعت 15:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


تصویری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن