تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804744727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواد تشکیل دهنده سوسیس و کالباس


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ضمن تاکید بر عدم مصرف خمیرمرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی طی هشت ماه اخیر، مواد تشکیل دهنده و چگونگی تولید سوسیس و کالباس را تشریح کرد.

به گزارش تراز ، مجید افلاکی در پاسخ به این سوال که آیا برای تولید سوسیس و کالباس از امیاء و احشاء دام و طیور استفاده می‌شود؟ گفت: برای تولید سوسیس و کالباس سالانه 100 هزار تن گوشت قرمز و 200 هزار تن مرغ گوشتی استفاده می‌شود و در تولید این محصول از امیاء و احشاء دام و طیور استفاده نمی‌شود.

وی افزود: علاوه بر گوشت، مواد دیگری هم‌چون آرد گندم، تخم‌مرغ و افزودنی‌های مجاز خوراکی مانند نمک و فلفل بر اساس دستورالعمل در فرآیند تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود.

افلاکی در خصوص فعالیت واحد‌های زیرپله‌ای در زمینه تولید سوسیس و کالباس گفت: تنها 100 شرکت عضو انجمن هستند که به صورت کاملا استاندارد فعالیت می‌کنند که نام این شرکت‌ها در سایت انجمن فرآورده‌های گوشتی ایران وجود دارد.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت متولی سلامت مردم هستند، اظهار کرد: نظارت 24 ساعته‌ای از سوی وزارت بهداشت برای عملکرد صنایع غذایی صورت می‌گیرد. علاوه بر این تمامی مسوولان فنی تولید کننده مواد غذایی نیز بر اساس دستورالعمل مشخص و استاندارد عمل می‌کنند و به طور کلی میزان تخلف در صنایع غذایی انگشت‌شمار است.

وی در واکنش به صحبت‌های معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر "تخلف واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی با استفاده از رنگ‌های غیرمجاز و مصنوعی که گوشت مرغ را رنگ می‌کنند و با برچسب فرآورده گوشت قرمز می‌فروشند"، گفت: این صحبت‌ها باید با ارائه مدرک و مستند باشد و محکوم کردن واحدهای تولیدی سوسیس و کالباس به طور عام کار منطقی و درستی نیست.

افلاکی با بیان اینکه باید با کارخا‌های متخلف برخورد قاطع شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه پروانه ساخت از سوی وزارت بهداشت و منطبق با دستورالعمل سازمان استاندارد صادر می‌شود به طور قاطع می‌توان گفت هیچ یک از کارخانه‌های معتبر از رنگ‌های مصنوعی و حتی رب گوجه‌فرنگی در تهیه سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کنند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ادامه داد: باید دلیل گفتن این‌ صحبت‌ها ریشه یابی شود و نباید به دلیل تخلف یک واحد تولیدی همه را متهم کرد، چراکه با توجه به شرایط فعلی کشور تولید نقش کلیدی و اساسی در جامعه حاکم کرده است.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با بیان اینکه 99.99 درصد افراد شاغل در صنایع غذایی متعهد و دارای وجدان کاری هستند، اظهار کرد: برای راه‌اندازی یک کارخانه صنایع غذایی میلیاردها تومان سرمایه لازم است لذا هیچ تولید‌کننده‌ای با این موارد نام خود را لکه‌دار نمی کند.

افلاکی با اشاره به صحبت‌های رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر کافی نبودن بودجه این سازمان گفت: تقاضای ما از مجلس و دولت این است که بودجه دستگاه‌های متولی را به منظور افزایش نظارت در امر ارتقای سلامت مردم افزایش دهند.

وی اظهار کرد: تولید‌کننده‌ای که به صورت قانونی و شفاف فعالیت می‌کند نه تنها از نظارت بیم ندارد بلکه این امر موجب خرسندی و ارتقای فعالیت او نیز می‌شود. به همین دلیل تقاضا داریم بودجه دستگاه‌های متولی برای این امر افزایش یابد.


منبع: ایسنا



چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394 ساعت 09:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن