تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813271754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور وزير دادگستري براي رسيدگي به موضوع بزرگ نان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۳:۲۸ب.ظ)
دستور وزير دادگستري براي رسيدگي به موضوع بزرگ "نان" موج - وزير دادگستري خطاب به رييس جديد سازمان تعزيرات حکومتي گفت: انتظار جدي من اين است که سال آينده رتبه کسب و کار جمهوري اسلامي ارتقا يابد و در غير اين صورت شما را مسوول مي دانيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مصطفي پورمحمدي در آيين معارفه رييس جديد سازمان تعزيرات حکومتي افزود: هر سازمان کار خود را انجام مي دهد و ما حواله به غير نمي دهيم و کار را گردن کسي ديگر نمي اندازيم.
وي با بيان اينکه متاسفانه رتبه جهاني ايران در کسب و کار خوب نيست، اظهار داشت: انتظارمان اين است که اين رتبه ارتقا پيدا کند و اين کار بايد عملي شود چون اين انتظار نظام است و ما به دنبال حواله به ناکجا آباد نيستيم.
وي ادامه داد: ما اين رتبه را از دشمنان مي خواهيم چون آنها رتبه گذاري مي کنند پس بايد بيشتر تلاش کنيم.
پورمحمدي با بيان اينکه سازمان تعزيرات بخش مهمي از انتظام بخشي است، گفت: محيط کسب و کار، توليد، قراردادها، صادرات و واردات بايد نظم پيدا کند چرا که ما با بي نظمي فراگير در بخش هاي مختلف مواجه هستيم.
تعزيرات آنگونه که بايد شناخته شده نيست
پورمحمدي با بيان اينکه نقش و جايگاه تعزيرات هنوز شناسايي نشده، گفت: کارکرد دقيق و تاثير گذار آن هنوز شفاف و برجسته نشده و آنگونه که بايد شناخته شده نيست.
وي افزود: خود من پس از حضور در وزارت دادگستري از نزديک به کارکرد اين مجموعه آشنا شدم و ذهن و نگاهم متفاوت شد، باورم اين است اين سازمان مي تواند جايگاه بالاتري به دست آورد که بايد بدست بياورد.
تامين معاش مردم مهم تر از مسايل پيچيده اقتصادي
وزير دادگستري با تاکيد بر اينکه يکي از مهمترين مسائل در جامعه تامين معاش به شکل مطلوب براي يک زندگي معقول است، گفت: اين يک نياز روزمره است درحاليکه همواره مي خواهيم کارهاي بزرگ انجام دهيم و از نيازهاي کوچک مردم غافل مي مانيم.
وي ادامه داد: هر چند تعيين سياست هاي کلان اقتصادي مهم است اما عامه مردم يک دغدغه لحظه اي و روزمره براي تامين نيازهايشان دارند.
پورمحمدي با بيان اينکه امام علي (ع) زماني حاکميت اسلام را پذيرفتند که جهان اسلام به عنوان بزرگترين امپراطوري زمان خود بود، گفت: حضرت علي (ع) به حکام و واليان خود در سراسر دنياي اسلام دستور مي دادند به بازار رفته و بر قيمت ها مراقبت و مواظبت کنند و حتي خود اين حضرت نيز چنين مي کردند.
وزير دادگستري يکي از مسايل به ظاهر کوچک را نان عنوان کرد و ادامه داد: شايد بسياري بگويند نان در سبد غذايي مردم هزينه اي ندارد، اما نان بدون کيفيت، گران و کم وزن بين مردم حساسيت ايجاد مي کند، پس نان موضوع بزرگي است.
سازمان تعزيرات بايد يک نهاد تعيين کننده در حوزه کسب و کار باشد
وزير دادگستري، سازمان تعزيرات حکومتي را نهادي تعيين کننده در محيط کسب و کار و سالم سازي داد و ستد خواند و گفت: اين سازمان بايد در اين حوزه ها فعالانه عمل کند و اين ماموريتي اساسي است که در رضايتمندي مردم نيز تاثير مستقيم دارد.
وي ادامه داد: سازمان تعزيرات به خاطر فراز و فرودهاي تشکيلاتي و ابهام در اين که در کدام قوه قرار گيرد، جايگاه مضطرب و غير متعادلي دارد و هنوز نتوانسته به مسووليتش آنچنان که بايد، بپردازد.
پورمحمدي تاکيد کرد: خوشبختانه امروز تعزيرات از توانمندي انساني خوبي برخوردار شده و از لحاظ ستادي و تشکيلاتي مقبول است، برداشت من اين است که مجموعه خوب و توانمندي داريم و مي توانيم گام هاي بلندتري برداريم.
وزير دادگستري با بيان اينکه سازمان تعزيرات در سامانه مديريت الکترونيک پرونده هاي قضايي - سي ام اس- دو سه قدم جلوتر از قوه قضاييه است گفت: خوشبختانه نمايندگان سابق و فعلي مجلس همکاري خوبي با ما داشتند و کمک خوبي از لحاظ قانونگذاري انجام دادند که يکي از کارهاي خوب انجام شده مرزبندي بين تعزيرات و قوه قضاييه بود.
وي ادامه داد: اين يک حرکت بسيار راهبردي بود و مشخص مي کرد که پرونده اي که جرم و زندان دارد در قوه قضاييه پرونده اي که تخلف و محروميت مدني به همراه دارد، در تعزيرات رسيدگي مي شود.
پورمحمدي تصريح کرد: خوشبختانه در حرکت اخير نمايندگان و با تصويب يک مصوبه به سازمان تعزيرات، هويتي بخشيدند و آن مصوبه اين بود که روساي شعب بايد شرايط قضات را داشته باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن