تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819364239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قشم ظرفيت تبديل شدن به قطب انرژي کشور را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۵۵ب.ظ)
قشم ظرفيت تبديل شدن به قطب انرژي کشور را دارد موج- مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفيت‌هاي بالقوه اين جزيره براي تبديل‌شدن به قطب مهم حوزه انرژي کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا مؤمني، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در ديدار اعضاي هيات رئيسه دانشگاه هرمزگان با وي، گفت: با توجه به ظرفيت فراوان نفت و گاز در جزيره قشم، مي‌توان با ايجاد فضاي بانکرينگ و انتقال سوخت به کشتي‌هاي عبوري در خليج‌فارس، درآمد سرشاري کسب کرد.
وي ادامه داد: در کنار فضاي بانکرينگ سوخت، بايد بسته اي از خدمات جانبي شامل فضاي هتلينگ، رستوران، آب، تعميرات و ديگر موارد مورد نياز را با هدف بالا بردن سطح درآمدها ايجاد کنيم.
به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ذخيره‌سازي سوخت و انتقال آن به کشتي‌هاي عبوري هم‌اکنون در سه‌نقطه جهان شامل روتردام هلند، سنگاپور و فجيره جريان دارد و جزيره قشم به دليل قرار داشتن در کريدور شمال– جنوب و کاهش مسافت 300 مايلي نسبت به فجيره مي‌تواند جايگاه مناسبي براي سوخت‌گيري کشتي‌هاي عبوري در آب‌هاي خليج‌فارس باشد.
وي ادامه داد: دانشگاه‌ها با تربيت نيروهاي توانمند و مورد نياز بازار کار مي‌توانند، نقش مهمي در موفقيت‌هاي اين منطقه از طريق آموزش و پژوهش داشته باشند.
مؤمني با اشاره به شرايط جهاني و موقعيت ايران در محاسبات بين‌المللي گفت: امروز بايد تنها براساس طرح جامع و برنامه‌هاي مدون به دور از گزينه‌هاي آزمون‌وخطا به فکر ساختن ايران، باشيم.
وي گفت: با تصويب مطالبات خودمان در شوراي عالي مناطق آزاد کشور بايد از طريق سياست واحد و مشخص با ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز بخش خصوصي، فعالان اين حوزه را براي سرمايه گذراي در بخش‌هاي مهم و کلان اقتصادي قشم، جذب کنيم.
مديريت زمان و هزينه، نقش حاکميتي سازمان منطقه آزاد در برنامه جذب سرمايه‌گذاران، توجه به نقش جوامع محلي و در نهايت توسعه پايدار در قشم از ديگر موضوعاتي بود که مؤمني درباره آن صحبت کرد.
وي گفت: با شناسايي آسيب‌هاي اجتماعي و ساماندهي فعاليت‌ها براساس طرح جامع بايد نگاه مثبتي به توسعه پايدار در نقاط مختلف جزيره قشم داشته باشيم تا همه مردم اين جزيره از فرآيند فعاليت‌هاي کلان بخش خصوصي در اين منطقه، برخوردار شوند.
اعضاي هيات رئيسه دانشگاه هرمزگان نيز در اين نشست با حمايت از طرح‌هاي سازمان منطقه آزاد قشم، آمادگي خود را در زمينه آموزش براي توانمندسازي نيروهاي مورد نياز بازار کار، ارائه خدمات تخصصي از طريق اتاق فکر مشترک و امور پژوهشي در حوزه‌هاي زيست محيطي، مردم‌شناسي، جامعه‌شناسي، اقتصاد، صنعت و ديگر نيازهاي مهم اين منطقه، اعلام کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن