تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812974684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف بهينه آب تنها با خواست مردم امکان‌پذير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۵۸ب.ظ)
قائم‌مقام وزير نيرو: مصرف بهينه آب تنها با خواست مردم امکان‌پذير است موج - قائم‌مقام وزير نيرو مصرف بهينه آب را تنها با خواست خود مردم امکان‌پذير خواند و گفت: فرهنگ‌سازي به ترغيب مردم براي مصرف بهينه آب کمک مي‌کند.
به‌گزارش خبرگزاري موج، ستار محمودي در آيين گشايش دومين جشنواره ملي فيلم و عکس جلوه‌هاي آب در اصفهان، با بيان اينکه اصفهان در همه زمينه‌‌هاي مهندسي و هنري و مديريت سابقه و پتانسيل خوبي دارد، گفت: همين پيشينه و ظرفيت است که موجب وجود جشنواره‌هايي مانند جشنواره جلوه‌هاي آب مي‌شود که روح انسان را مي‌نوازد.
وي شرکت آب و فاضلاب اصفهان را يکي از پيشروان آب و مديريت آن در کشور دانست و با بيان اينکه ايران داراي ويژگي‌هاي خدادادي است، تصريح کرد: با وجود اين ويژگي‌ها، کشور ما سال‌هاست که از مشکل خشک‌سالي رنج مي‌برد.
محمودي در ادامه افزود: اگر نگاهي به اقليم ايران بيندازيم، مي‌بينيم که حدود 85 درصد مساحت کشور داراي اقليم خشک است.
قائم‌مقام وزير نيرو در ادامه با بيان اينکه با رشد جمعيت و صنعت ميزان مصرف آب از کنترل خارج شده است، خاطرنشان کرد: از حدود چهار دهه پيش، ميانگين بارش‌ها در کشور از 250 ميلي‌متر به 240 ميلي‌متر، ميانگين سالانه روان‌آب‌ها در کشور از 86 ميليون مترمکعب به 46 ميليون مترمکعب و ميزان منابع آب تجديدشونده از 135 ميليون مترمکعب به 110 ميليون مترمکعب کاهش پيدا کرده است.
وي با بيان اينکه رفتار مصرفي آب ما بايد تغيير کند و با شرايط تطبيق پيدا کند، اظهار داشت: يکي از کارهايي که بايد در اين زمينه انجام داد، فرهنگ‌سازي و توجه به مسايل فرهنگي است.
محمودي گفت: در زمان‌هاي قديم و در زمان شيخ بهايي مردم خودشان آب را تقسيم مي‌کردند و تصدي حفر چاه و قنات را به عهده داشتند و دولت هيچ دخالتي در اين کارها نمي‌کرد.
وي افزود: اما در چند دهه گذشته، درآمدهاي ناشي از نفت موجب شده است تا روند مصرف آب اين‌گونه بي رويه شود.
قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اينکه هيچ نظامي نمي‌تواند مردم را با فشار مجبور به مصرف بهينه آب کند، تصريح کرد: تنها راه اين است که مردم از درون جوش و خروش داشته باشند و خود دغدغه آب داشته باشند و لازمه اين جوش و خروش همان فرهنگ‌سازي است.
وي در ادامه با بيان اينکه جشنواره‌ جلوه‌هاي آب نيز يکي از همين روش‌هاي فرهنگ‌سازي در مصرف آب است، گفت: آن چيزي که از اين جشنواره انتظار داريم اين است که يک گام براي مصرف بهينه آب به پيش رود و به صيانت از آب کمک کند.
محمودي خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نيرو داراي ابزارهايي است که با توجه به تجربه‌هاي خود، ابزار هنر را يکي از ابزارهاي قوي مي‌داند که مي‌تواند از همه توانمندي‌هاي هنرمندان در اين زمينه استفاده کند.
قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اينکه حرکت جشنواره جلوه‌هاي آب نبايد جزيره‌اي باقي بماند، اظهار داشت: دبيرخانه اين جشنواره بايد در اصفهان به‌صورت دايمي برقرار باشد و به فعاليت خود ادامه دهد و استمرار داشته باشد؛ همچنين جشنواره جلوه‌هاي آب بايد پيوند بين المللي داشته باشد تا شناخته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن