تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798657768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سرانجام پرونده پاساژ علاءالدین تا میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: از سرانجام پرونده پاساژ علاءالدین تا میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها
رییس شورای شهر تهران در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، درخصوص رقم دقیق بدهی شهرداری به بانک‌ها، سرانجام پاساژ علاءالدین و... توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب : مهدی چمران در این نشست با بیان اینکه 9 اردیبهشت سالروز تاریخی فرمان امام است، گفت: مبنای کار شوراها قانون مصوب سال 75 است که در سال‌های بعدی نیز اصلاحاتی داشته است.

شوراهای روستایی ساماندهی لازم را ندارند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت شوراهای روستایی، گفت: شوراهای روستایی ساماندهی لازم را ندارند و بسیاری از پرداخت‌های آنان مشخص نیست، اما با این حال شاهد تحول در حوزه شوراهای روستایی بوده‌ایم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شوراها با تنگناهای زیادی مواجه هستند اما با این حال موفق بوده‌اند گفت: سال گذشته وزارت کشور سه لایحه مهم را مورد بررسی قرار داد که یکی از آنان اصلاح قانون شورا و شهرداری بوده است.

چمران با بیان اینکه قانون شهرداری‌ها یکی از بهترین و محکم‌ترین قوانین موجود است، گفت: هرچند که با برخی از مسائل همخوانی ندارد، اما به نظرم قانون بلدیه قدیم محکم‌تر بود چراکه در آن قانون مدیریت یکپارچه‌ای که ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم را داشت.

وی قانون درآمدهای پایدار را یکی دیگر از موارد مورد بررسی عنوان کرد و گفت: همچنین موضوعاتی همچون نحوه استیضاح و پذیرش استعفا و برکناری شهردار نیز در حال حاضر در حال بررسی است، اما هنوز این موضوع به کمیسیون کلانشهرها ارجاع داده نشده چراکه در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصلاح قانون شوراها در مجلس نیز گفت: عده‌ای از نمایندگان برای اصلاح قانون شوراها تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند که این موضوع در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و تاکنون نیز ارتباط خوبی با اعضای شورا داشته‌اند.

هیات امنای مصلی باید درباره درخصوص ورود شهرداری تصمیم‌گیری کند

چمران در مورد موضوع ورود شهرداری تهران به پروژه ساخت مصلی با اشاره به نامگذاری امسال گفت: نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظری داشته باشم، چراکه مصلی هیات امنای خود را دارد و وزارت راه نیز هر ساله برای ساخت آن بودجه‌ای در نظر می‌گیرد و حالا باید درخصوص ورود شهرداری نیز تصمیم‌گیری کنند و چگونگی اجرا نیز مورد بحث قرار گیرد.

خروج صنایع آلاینده از شهر تهران و مشکل بیکاری کارگران

وی همچنین درخصوص سرانجام خروج صنایع آلاینده از شهر تهران گفت: تا به کارخانه‌های آلاینده دست می‌زنیم می‌گویند مشکل مالی داریم و با تعطیل شدن صنایع کارگرها بیکار می‌شوند و برهمین اساس مدیران مربوطه به آنها زمان و مدت بیشتری برای جابه‌جایی می‌دهند و در واقع کمی حق با صنایع نیز هست چراکه نمی‌توان یک شبه کارخانه‌ها را جابه‌جا کرد و باید سرمایه بسیاری در این زمینه صرف شود هرچند که شورا و شهرداری تلاش دارند تا پروسه خروج صنایع آلاینده از پایتخت سرعت بگیرد.

مشکل قانونی شهرداری جهت ورود به مساله گودهای رها شده

رییس شورای شهر تهران در مورد وضعیت گودهای رها شده در شهر تهران به گود ایران زمین اشاره کرد و گفت: ایمن‌سازی این گود هزینه‌های زیادی برای شهرداری داشته است و از لحاظ قانونی شهرداری درخصوص ورود به مساله گودهای رها شده مشکل دارد و به همین دلیل به کمیسیون عمران پیشنهاد داده شده است تا لایحه‌ای را درخصوص نقش شهرداری در ایمن‌سازی گودها تدوین و برای بررسی به مجلس ببریم، اما نکته مهم این است که باید در کنار رفع مشکلات قانونی جدول زمان‌بندی شده دقیقی را تدوین کنیم تا جلوی رهاسازی گودها گرفته شود.

برخورد با زمین‌خواری جزو مسوولیت‌های شهرداری نیست

چمران در مورد پدیده زمین‌خواری در شهر تهران نیزبا بیان اینکه برخورد با زمین‌خواری جزو مسوولیت‌های شهرداری نیست، گفت: درخصوص ساخت وسازهای خارج از محدوده تهران نیز باید بگویم که در گذشته ساختمان‌هایی حتی بالای خط 2000 نیز ساخته می‌شد که در هنگام تکمیل خطوط شهر مقداری از این ساختمان‌ها را خارج از محدوده گذاشتیم اما در این میان شهرداری موظف است که حتی یک سانتیمتر بالای خط محدوده اجازه ساخت و ساز ندهد و حتی به دنبال آن هستیم که با سیستم دوربینی به صورت آنلاین از محدوده حراست و اجازه ساخت و ساز ندهیم.

وی درخصوص ادعای مطرح شده مبنی بر نقش داشتن اعضای شورای شهر در گودبرداری خیابان باران در محله ازگل گفت: اعضای شورای شهر آمده‌اند که جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند نه اینکه خودشان این کار را انجام دهند و اگر هرکدام از اعضای شورای شهر در این ساخت و ساز نقش داشته باشند هیچ ابایی از برخورد نداریم.

اختلاف شهرداری با بانک درباره رقم بدهی

رییس شورای شهر تهران در مورد میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها نیز گفت: شهرداری در مورد رقم بدهی با بانک‌ها اختلاف دارد چراکه شهرداری معتقد است سود وام در تمامی طول سال یکسان است اما بانک‌ها سود را به صورت پلکانی در سال‌های مختلف محاسبه می‌کنند.

چمران با بیان اینکه رقم بدهی شهرداری 5 الی 6 هزار میلیارد تومان است، در مورد کمک برخی از اعضای شورای شهر به ساخت بیمارستان مغز و اعصاب یکی از پزشکان معروف گفت: خیریه‌ای برای ساخت این بیمارستان ایجاد شده است و این خیریه به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و کمک به این خیریه، ربطی به شورای شهر ندارد مگر اینکه اعضای شورا عضو خیریه باشند.

وی در مورد وضعیت گودبرداری در خیابان ازگل نیز گفت: اجازه بدهید گزارش کامل این گودبرداری به دستم برسد.

به گزارش ایسنا، رییس شورای شهر تهران در مورد سرانجام پاساژ علاءالدین نیز، گفت: صاحب پاساژ به حکم ماده 100 در دیوان عدالت اداری شکایت کرده است و درصدد اخذ حکم توقف اجرای رای ماده 100 است و همگان به انتظار رای دیوان عدالت هستیم.




تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن