تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821040058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت توجه جدي به بحث سوادآموزي گروه سني 10 تا 49 سال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۴۶ب.ظ)
مدير کل آموزش و پرورش استان مرکزي: دولت توجه جدي به بحث سوادآموزي گروه سني 10 تا 49 سال دارد موج - اراک - شهريار فولادوند بيان کرد: دولت توجه جدي به بحث سوادآموزي گروه سني 10 تا 49 سال دارد و عزم خود را براي جدا نشدن از قافله تحصيل به کار گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شهريار فولادوند در جمع خبرنگاران در اراک بيان کرد: بر اساس آخرين آمار سرشماري سال 1390 بيش از 40 هزار بيسواد در گروه سني 10 تا 49 سال در اين استان وجود دارد که بايستي با مشارکت در برنامه سوادآموزي تحت تعليم قرار بگيرند.
وي بيان کرد: دولت توجه جدي به بحث سوادآموزي اين گروه سني دارد و عزم خود را براي جدا نشدن از قافله تحصيل به کار گرفته است.
مدير کل آموزش و پرورش استان مرکزي ادامه داد: واقعيت اين است که برخي افراد به هر دليل انگيزه حضور در کلاس هاي سوادآموزي را ندارند و دولت تدبير و اميد براي سال تحصيلي جديد سياست هاي تشويقي براي اين قشر در نظر گرفته است.
فولادوند اظهار کرد: در اين سياست ها افراد بيسوادي که در کلاس هاي سوادآموزي به صورت فردي يا جمعي شرکت کنند و در آزمون نمره قبولي کسب کنند، 20 درصد از سرانه هزينه تمام شده به عنوان پاداش به آن ها پرداخت مي شود.
وي گفت: افراد بيسواد در گروه سني 10 تا 49 سالي که بدون شرکت در کلاس هاي سوادآموزي به شيوه خودآموز باسواد شوند نيز سرانه هزينه دوره آموزش به صورت کامل به عنوان تشويقي به خود فرد پرداخت مي شود.
مدير کل آموزش و پرورش استان مرکزي اضافه کرد: برآورد دولت اين است که از سال 1395،افراد بيسواد در گروه سني 10 تا 49 سال تغيير مي کند و بر اساس مصوبه هيأت وزيران در اين سال صدور و تمديد گواهينامه، اريئه و استمرار خدمات به افراد بيسواد تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي و صدور و تمديد پروانه کسب منوط به باسواد شدن و اخذ مدرک سوادآموزي دارد.
فولادوند در بخش ديگري از سخنانش به تشريح برنامه هاي هفته معلم پرداخت و گفت: در اين هفته 20 برنامه شاخص در استان مرکزي اجرا مي شود.
وي بيان کرد: تجليل از معلمان نمونه منطقه اي، استاني و کشوري را از مهمترين برنامه هاي اين هفته است.
مدير کل آموزش و پرورش استان مرکزي ادامه داد: در اين زمينه يک هزار و 255 پرونده از واجدان شرايط که بالاترين امتياز را داشته اند مورد بررسي قرار گرفته که از اين تعداد 260 معلم در منطقه، 12 معلم در استان و الهه دوستي مدير مدرسه سماء از مراکز آموزشي غيردولتي و ابوالفضل طاهري معلم چند پايه روستاي خرم آباد شهرستان خمين به عنوان معلمان نمونه کشوري تجليل مي شوند.
فولادوند عنوان کرد: تجديد بيعت معلمان نمونه استان مرکزي با رهبر معظم انقلاب در 16 ارديبهشت و ديدار با رئيس جمهوري از ديگر برنامه هاي مهم اين هفته است.
وي گفت: ديدار معلمان با نماينده ولي فقيه در استان مرکزي و امام جمعه اراک، غبار روبي و عطرافشاني مزار شهدا، عيادت از بيماران صعب العلاج، ديدار از خانواده هاي معظم شهداي فرهنگي، اجراي برنامه سپاس معلم در تمام مراکز آموزشي، معرفي شهداي فرهنگي و برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي و ورزشي از ديگر برنامه هاي اين هفته است.
مدير کل آموزش و پرورش استان مرکزي در خصوص مشکلات فرهنگيان نيز گفت: خواسته هاي معلمان به وزارت آموزش و پرورش و دولت انعکاس شده و دولت براي رفع نگراني هاي معلمان بسيار جدي است.
فولادوند بيان کرد: معلمان بايد شرايط کشور و دولت را مد نظر داشته باشند و نيازهاي خود را متناسب با آن بيان کنند و بدانند رفع همه مشکلات در طول يک سال ممکن نيست.
وي گفت: نظام رتبه بندي معلمان کار بسيار بزرگي از سوي دولت بوده که از مهر امسال اجرا مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن