تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803081162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد نادیده گرفتن موارد قانونی از سوی برخی کارفرمایان در سایه همراهی کاریابی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
نادیده گرفتن موارد قانونی از سوی برخی کارفرمایان در سایه همراهی کاریابی‌ها
نادیده گرفتن موارد قانونی از سوی برخی کارفرمایان در سایه همراهی کاریابی‌ها در بروجرد مشکلاتی ایجاد کرده است.

خبرگزاری فارس: نادیده گرفتن موارد قانونی از سوی برخی کارفرمایان در سایه همراهی کاریابی‌ها



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، فعالیت مراکز کاریابی اگرچه نقش موثری در اشتغال‌زایی افراد جویای کار داشته و موجب جذب آنها در مشاغل مرتبط با میزان تحصیلات و تخصص آنها می‌شود، اما همواره با چند و چون‌هایی همراه بوده و انتقاداتی بر نحوه فعالیت آنها وارد است که کاریابی‌های فعال در شهرستان بروجرد نیز از این قائده مستثنی نیستند.
انتقاد افراد جویای کار مبنی بر معرفی مشاغل نامناسب از سوی کاریابی‌ها، انتظار طولانی مدت آنها برای یافتن یک شغل معرفی شده از سوی این مراکز، برخی موازی‌کاری‌ها بین مراکز کاریابی و موسسات و کارخانجات، مهمترین چالش‌هایی است که در خصوص فعالیت این مراکز مطرح است.

همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر فعالیت غیرقانونی برخی کاریابی‌ها در معرفی افراد جویای کار به مشاغل مختلف به گوش می‌رسد که می‌رود تا رگه‌هایی از بی‌اعتمادی افراد کارجو را نسبت به این مراکز تقویت کند.
از سوی دیگر فعالیت کاریابی‌ها از جهات دیگری نیز به چالش کشیده شده است به عبارت دیگر حجم نه چندان زیاد معرفی شدگان جویای کار به موسسات و کارخانجات از سوی کاریابی‌ها فعالیت این مراکز را تحت‌الشعاع قرار داده است.
*نادیده گرفتن موارد قانونی از سوی برخی کارفرمایان در سایه همراهی کاریابی‌ها
مسئول یکی از کاریابی‌های بروجرد با اشاره به لزوم جذب نیروهای لازم کارخانجات، ادارات و شرکت‌های خصوصی از این کانال، گفت: بر اساس ماده 40 قانون بیمه که در راستای حمایت از کاریابی‌ها به تصویب رسیده است، کارفرمایان موظف هستند، نیروی مورد نیاز خود را ز طریق کاریابی‌ها جذب کنند.

عباس بوربور نادیده گرفتن این قانون توسط برخی از کارفرمایان را گریزی غیرقانونی دانست و افزود: اینکه مدیران و مسئولان به عنوان کارفرما، خود از مجاری مورد نظرشان اقدام به جذب نیروی مورد نیاز خود می‌کنند، وجوه قانونی این قانون را مخدوش نمی‌کند، بلکه این امر همواره به عنوان یک تخلف قانونی مطرح است.
*راه میان بر کارفرمایان در جذب نیرو
وی دریافت غیرقانونی معرفی‌نامه از کاریابی‌ها توسط این کارفرمایان را اقدامی برای سرپوش گذاشتن به خلاء قانونی موجود دانست و ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود اهرم قانونی مشخص در بازدارنده بودن کارفرمایان نسبت به جذب نیروی مورد نیاز خود از طریقی به‌جز کاریابی‌ها، برخی کارفرمایان برای استفاده از بندهای بیمه‌ای ماده 80 قانون بیمه برای نیروهای خود در قبال پرداخت مبالغی اقدامی به دریافت غیرقانونی معرفی‌نامه از سوی برخی از این مراکز می‌کنند تا سرپوشی باشد، برای جذب نیروهایی که از طریق دیگری جز کاریابی‌ها به کار گماشته می‌شوند. مدیر این کاریابی تاکید کرد: کارخانجات و شرکت‌های خصوصی مجاز به جذب مختار نیرو از سوی خود نیستند، اما ضعف قانونی موجود در بازدارندگی کارفرمایان از اقدام، آنان را به جذب نیرو از طرق دیگر ترغیب می‌کند.
بوربور با تاکید بر اینکه کاریابی‌ها خود ایجاد فرصت شغلی نمی‌کنند، تصریح کرد: احیاء فرهنگ مراجعه به کاریابی‌ها توسط کارجویان و کارفرمایان به منظور پرهیز از مسائل حاشیه‌ای که بعضا بین جویندگان کار و کارفرمایان رخ می‌دهد، به تنهایی دلیل قاطعی برای جذب نیروی کار از کانال کاریابی‌ها است که نقش این مراکز را در ایجاد رابطه‌ای قانونی بین کارجو و کارفرما به اثبات می‌رساند.
*عملکرد کاریابی‌های بروجرد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز کاریابی فعال در شهرستان بروجرد مشغول به خدمت‌رسانی هستند، گفت: طی سال گذشته، حدودا چهار هزار و 700 نفر جوینده کار به مراکز کاریابی مراجعه کرده‌اند، همچنین تعداد معرفی شدگان از این مراکز به شرکت‌ها، موسسات و کارخانجات نزدیک به دو هزار و 200 نفر بوده است که فرصت‌های شغلی ایجاد شده در هر سه مرکز در مدت یاد شده، تقریبا یک‌هزار نفر است.
کامران فرشید با اشاره به اینکه فرصت‌های شغلی ادارات دولتی از طریق استخدام‌های کشوری صورت می‌گیرد، افزود: کارخانجات و شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند از طریق کاریابی‌ها اقدام به جذب نیروی مورد نیاز خود کنند، چرا که ادارات دولتی مجوزهای لازم برای استخدام نیرو از طریق شرایط درون سازمانی خود را دارند.
وی تاکید کرد: ممکن است، برخی کارخانجات یا شرکت‌های خصوصی بنا به برخی دلایل نظیر معرفی نامه‌های خاص و یا وجود اولویت‌های ویژه اقدام به جذب نیروی مورد نظر خود غیر از بستر کاریابی‌ها کنند که در این موارد ایرادی به آنها وارد نیست، چراکه جز موارد یاد شده، این موسسات و کارخانجات بخش اعظم نیروی مورد نیاز خود را از طریق کاریابی‌ها جذب می‌کنند.
*اولویت‌های خاص در جذب نیرو
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد عنوان کرد: البته وجود اولویت‌های مطرح شده به هیچ وجه توجیه مناسبی برای جذب همه نیروهای مورد نیاز از سوی کارفرمایان از مجاری غیر از مراکز کاریابی نیست.
فرشید با گریزی به موارد خاص، ادامه داد: جذب نیروهای معلول مشمول بند سه درصد استخدامی به دلیل شرایط خاص این افراد از موارد یاد شده است.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخطی از سوی کارفرمایان و مراکز کاریابی در این باره از طریق این اداره اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.
*نقش کارفرمایان در عدم ارائه آمارهای دقیق اشتغال‌زایی
این مسئول یادآور شد: کارفرمایانی که از طرقی غیر از مراکز کاریابی اقدام به جذب نیرو می‌کنند، نقش زیادی در ناهماهنگی آمارهای ارائه شده در خصوص اشتغال‌زایی دارند.
فرشید اضافه کرد: آمار دقیقی از افراد به کار گمارده شده در کارخانجات و موسسات بخش خصوصی که از طریق مراکز کاریابی جذب نشده‌اند در دست نیست البته نباید سهم آنها را در میزان مجموع اشتغالزایی در شهرستان بروجرد نادیده گرفت.
-----------------------------
گزارش از مژگان شمس
---------------------------------
انتهای پیام/2304/ج۲۰

94/02/06 - 20:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن