تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802443369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات آمریکا با ایران تازه آغاز شده است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک پایگاه خبری غربی ضمن اشاره به تحولات اخیر یمن و نمایش قدرت آمریکا در سواحل این کشور و همچنین ادامه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی نوشت، به نظر می‌رسد مشکلات آمریکا با ایران تازه آغاز شده است.

به گزارش تراز ،ام اس ان بی سی خبر داد که پس از نمایش قدرت نیروی دریایی آمریکا در سواحل یمن، کاروانی متشکل از کشتی های تجاری و نظامی ایران از آب های اطراف یمن دور شدند.

مقام های آمریکایی مدعی شده بودند که کشتی های ایرانی قصد ارسال سلاح برای حوثی های یمن را داشته اند. تحولات منطقه در شرایطی است که دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در شهر وین جمع شدند تا تازه ترین دور مذاکرات با هدف محدود کردن برنامه اتمی ایران را ادامه دهند.

این پایگاه خبری افزود: اوباما باید به فکر مدیریت جنگ نیابتی خطرناک بین ایران و متحدان اصلی واشنگتن در منطقه به خصوص عربستان سعودی باشد. این در شرایطی است که ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا 30 ژوئن تلاش می کنند.

درگیری ها در یمن در شرایط پیچیده ای، تشدید شده است. پس از سال ها بی ثباتی و جنگ داخلی، حوثی ها قدرت را در یمن در اختیار گرفته اند و حضور خود را در مرزهای شمالی و جنوبی گسترش داده اند. برای عربستان سعودی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی تاکنون با تهران اختلافات زیادی داشته، این مساله غیر قابل تصور است. در نتیجه، عربستان سعودی ماه گذشته حملات هوایی را علیه حوثی ها آغاز کرد. این اقدام با حمایت متحدان منطقه ای و آمریکا روبرو شد. آمریکا نیز ناو هواپیمابر تئودور روزولت و سایر ناوهای جنگی خود را در اطراف سواحل یمن مستقر کرد.

تحولات هفته جاری بر معمای غیر قابل حل و دشواری که دولت اوباما در قبال تعامل با ایران روبرو است، تاکید کرده است: حل و فصل یک بخش از مشکل، موجب نخواهد شد تا سایر تهدیدات ناشی از سیاست های داخلی و خارجی ایران، از بین برود.

توافق هسته ای مانع از آن نخواهد شد تا تلاش های ایران برای گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه، متوقف شود. توافق هسته ای تاثیر مثبت سریعی بر رفتار دولت ایران در قبال مردم خود یا رسیدگی به پرونده های قضایی علیه ایرانی-آمریکایی ها که هم اکنون به اتهامات مختلف در این کشور زندانی هستند، نخواهد داشت.

یک توافق هسته ای می تواند موجب تشدید سایر نگرانی ها در خصوص رفتار ایران در منطقه و در داخل شود. تندروهای ایران که هر نوع توافق با آمریکا را به مثابه یک کاپیتولاسیون می دانند، قادر به تجدید قوا خواهند شد. توافق جامع تحریم های چند جانبه سخت علیه ایران را پایان خواهد داد، تحریم هایی که طی 5 سال گذشته موجب توقیف اموال و درآمدهای ارزی ایران شده است. لغو تحریم ها می تواند امکان دسترسی ایران به این منابع ارزی را فراهم کند.

سیاست های منطقه ای ایران، که در اکثر موارد موجب بی ثباتی بوده، در دورانی که تحریم های اقتصادی اعمال شده، همچنان وجود داشته و حتی بدتر هم شده است. در صورت دستیابی به توافق هسته ای و دسترسی ایران به منابع مالی، بی شک حمایت های تهران از بشار اسد در سوریه محدود نخواهد شد و تمایل ایران برای مشکل سازی در سایر کشورهای عربی پایان نخواهد یافت.

اگر توافق هسته ای حاصل شود، ایران بار دیگر به فضای کسب و کار جهانی بازخواهد گشت و ایران بار دیگر جایگاه عادی خود را در جامعه بین المللی به دست می آورد.
 


منبع: تسنیم



يكشنبه 6 ارديبهشت 1394 ساعت 09:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن