تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802778680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تشکيل مثلث نيروي انتظامي، قوه قضائيه و صدا وسيما براي پيشگيري از جرايم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۸ب.ظ)
لاريجاني در همايش سراسري نيروي انتظامي تاکيد کرد: ضرورت تشکيل مثلث نيروي انتظامي، قوه قضائيه و صدا وسيما براي پيشگيري از جرايم موج - رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه تشکيل مثلث نيروي انتظامي، قوه قضائيه و صدا وسيما باعث پيشگيري از جرايم مي‌شود، گفت: آرامش موضوعي حياتي بوده و سنگ بناي توسعه است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني امروز (شنبه 5 ارديبهشت 94) در بيستمين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران نيروي انتظامي گفت: طي سال‌هاي گذشته مجموعه‌هاي گوناگون ترکيب و نيروي انتظامي کنوني را تشکيل دادند که از جمله آنها مي‌توان به اقدام مرزباني، اميدهاي انقلاب و پليس اشاره کرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: خوشبختانه طي سال‌هاي اخير گردش کار در نيروي انتظامي مثبت و معقول بود و شما از تمام چالش‌ها به خوبي گذر مي‌کنيد.
وي با اشاره به بخشي از بيانات مقام معظم رهبري که فرمودند قواي سه‌گانه به کمک‌هاي مادي و معنوي نياز دارد، گفت: شما مسير پيش رونده‌اي را طي مي‌کنيد و با نگاه از بيرون، موفق عمل کرده‌ايد.
دکتر لاريجاني با اشاره به وضعيت نامساعد منطقه گفت: در اين شرايط داغ منطقه‌اي ايران از ثبات امنيتي برخوردار بوده که اين موضوع يک دستاورد بزرگ محسوب مي‌شود.
رئيس نهاد قانونگذاري ادامه داد: اکنون کمتر کشوري در منطقه از وضعيت منظم برخوردار است، اما ايران از يک ثبات امنيتي معقول برخوردار بوده و اين موضوع جز با حضور نيرويي پرکار محقق نخواهد بود.
دکتر لاريجاني عملکرد راهنمايي و رانندگي را نيز مثبت ارزيابي کرد و گفت: البته هنوز هم جا براي کار وجود دارد اما اقدامات صورت گرفته در تربيت اجتماعي موثر واقع شده است.
به گفته رئيس قوه مقننه نيروي انتظامي شرايط خاص داشته و هيچ يک از نيروها به اين نحو با مسائل مردم درگير نيستند.
وي تصريح کرد: نيروي انتظامي با مسائل روزمره مردم سر وکار دارد که مي‌توان آن را يک نکته مثبت دانست و شما تکيه‌گاه مردم هستيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: البته اين موضوع اقتضائاتي داشته و افرادي بايد در اين نيرو به کارگيري شوند که روحيه و تعشق داشته باشند.
به گفته رئيس مجلس شوراي اسلامي کارکنان نيروي انتظامي بايد آداب معاشرت با مردم را بياموزند که اينها امور اکتسابي بوده و بايد در اين زمينه آموزش ببينند.
وي ادامه داد: اگر يک شخص يا نيرو تبديل به تکيه‌گاه مردم شد، بايد وزن آن را به خوبي بدانند و توصيه مي‌کنم که رئيس نيروي انتظامي به آن توجه کند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه لباس هم براي اقتدار نيروي انتظامي مهم است، گفت: گاهي لباس سرباز به تن او زار مي‌زند که اين موضوع با اقتدار در تضاد است، حتي قد و قواره افراد هم براي پليس بودن معيار است.
عملکرد نيروي انتظامي به نحوي باشد که مردم به سمت جرم نروند
دکتر لاريجاني با اشاره به تنوع کار ماموران نيروي انتظامي گفت: سرريز برخي مسائل سياسي و اجتماعي به شما مربوط است، گاهي نيز ندانستن قانون باعث مواجه شدن مردم با شما مي‌شود و اين موضوع وظيفه نيروي انتظامي بوده که به آن توجه کند.
وي يکي از معضلات را پيشگيري از جرم دانست و گفت: عملکرد نيروي انتظامي بايد به نحوي باشد که مردم سمت جرم نروند.
دکتر لاريجاني با اشاره به سفر خود به يکي از کشورهاي توسعه يافته گفت: اين کشور 1.5 برابر ايران جمعيت داشت اما ارائه آموزش از کودکي باعث کاهش جرم در اين کشور شده بود.
وي بر ضرورت پيشگيري تاکيد کرد و افزود: آموزش و پرورش، آموزش عالي و راديو و تلويزيون بايد مردم را با رفتار اجتماعي آشنا کنند، بسياري از مشکلات به دليل ناآشنايي با قانون بوده و اين موضوع نيازمند آموزش است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت تشکيل مثلث نيروي انتظامي،‌ قوه قضائيه و صدا و سيما براي پيشگيري از جرائم تاکيد کرد و گفت: مجموعه اقدامات شما بايد باعث بازدارندگي شود و در نظام‌هاي توسعه يافته اين مهم محقق شده است.
رئيس قوه مقننه تاکيد کرد: مجازات بايد به نحوي باشد که باعث بازدارندگي در کل جامعه شود، به طور مثال اگر برخورد با سارق هر چه سريعتر صورت گيرد و رسانه‌ها نيز آن را به خوبي انعکاس دهند جنبه بازدارندگي خواهد داشت.
طولاني شدن زمان پيگيري جرائم تاثير بازدارندگي ندارد
به گفته دکتر لاريجاني طولاني شدن زمان پيگيري جرائم تاثير بازدارندگي نداشته و بايد اين موضوع مورد توجه قرار گيرد، برخورد با مجرم به کاهش آن منتهي خواهد شد.
رئيس نهاد قانونگذاري امنيت اجتماعي را کانون وظايف نيروي انتظامي دانست و گفت: پليس نيروي مورد اتکاي جامعه بوده و امنيت اجتماعي بايد در اولويت امور باشد.
وي ادامه داد: حس آرامش باعث مي‌شود که ذهن افراد در زمينه توسعه به خوبي کار کند، لذا آرامش سنگ بناي توسعه است.
تاکيد رئيس مجلس بر حفاظت از مرزها
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت حفاظت از مرزها تاکيد کرد و گفت: مرزهاي آبي و خشکي مي‌توانند به عنوان سرمايه کشور محسوب شوند به شرطي که متناسب با شرايط ساير کشورهاي هم مرز ساماندهي شوند.
وي افزود: در شرق کشور مشکلات امنيتي وجود داشته و شاهد موج‌هاي متنوع تروريستي در اين کشورها هستيم، لذا بايد در مرزباني دقت لازم را داشته باشيم.
رئيس نهاد قانونگذاري تصريح کرد: در زمينه بستن مرزها اقدامات خوبي صورت گرفته اما کمبود منابع باعث تاخير در اجراي کامل آن شده است، لذا اکنون بايد شرايط را براي دستيابي به اين مهم مهيا کرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه قاچاق سوخت و کالا يک معضل است، بيان کرد: در قانون آمده که از درآمدهاي حاصله براي تقويت بنيه دفاعي کشور استفاده شود و بايد شرايط را براي قاچاقچيان ناامن کرد لذا کارکنان نيروي انتظامي بر ضرورت مبارزه با قاچاق به عنوان يک وظيفه ملي نگاه کنند.
دکتر لاريجاني گفت: برخورد با تمام دخيلان در مرحله قاچاق امري ضروري بوده و مجلس نيز از اين موضوع حمايت خواهد کرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان اظهار کرد: شما براي مردم محترم و مطمئن هستيد، از اين رو بايد با بهره‌مندي از سرمايه مردمي براي اجراي بهتر مسئوليت‌ها استفاده کنيد.
گفتني است سردار اشتري فرمانده نيروي انتظامي نيز در اين همايش گزارشي از عملکرد نيروي انتظامي در سال 93 و برنامه‌هاي سال 94 ارائه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن