تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802210854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران سوریه تابعی از سیاست های آمریکاست/ پیروزی ارتش، کشورهای متخاصم را برگرداند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بحران سوریه تابعی از سیاست های آمریکاست/ پیروزی ارتش، کشورهای متخاصم را برگرداند


«اوضاع به گونه ای است که سوریه از این بحران نفس گیر ۴ ساله به سمت مهار بحران حرکت می کند. اقدامات نیروهای مردمی و ارتش به ویژه در مرز ترکیه و در حلب و آزادسازی غرب این منطقه، برخی کشورهای متخاصم منطقه را به تغییر رویکرد واداشته است.» هانی زاده، تحلیلگر مسائل خاورمیانه، بعدازظهر امروز در گفتگوی تلفنی با برنامه پیشخوان خبر»، درباره وضع کنونی حاکم بر سوریه گفت: اوضاع در سوریه و منطقه به گونه ای پیش رفته است که سوریه از بحران نفس گیر 4 ساله به سمت مهار بحران حرکت می کند.     وی همچنین درباره رویکرد برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در قبال بحران سوریه گفت: به نظر می رسد اقداماتی که نیروهای مردمی و ارتش سوریه به ویژه در مرز ترکیه و در منطقه حلب صورت دادند و به آزادسازی غرب این منطقه انجامید، آن دسته از کشورهای منطقه را که در بحران سوریه به نوعی نقش تخریبی داشتند، به سمت جبران حرکت داده است.

وی تاکید کرد: بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد، بارها اعلام کرده که کشورهای منطقه علیه کشورش اقدام می کنند. از جمله اینکه عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که با کمک قطر، 36 میلیارد دلار در اختیار تکفیری ها گذاشته تا امنیت سوریه را مختل کند. هدف آنها این است که محور سوریه، فلسطین و لبنان را از محور مقابله با رژیم صهیونیستی حذف کنند؛ از این رو با کمک لجستیکی در این زمینه ورود کردند و کوشیدند، اما به علت حامیان قدرتمند سوریه نتوانستند موفق شوند.
هانی زاده همچنین درباره خسارت های جانی و مالی بر جا مانده از درگیری ها در سوریه گفت: ده ها هزار  تن کشته شدند و صدها هزار زخمی و میلیون ها آواره نتیجه دخالت عربستان است. اگر ادامه یابد قدرت های جهانی نمی توانند بحران را مهار کنند؛ از این رو به این نتیجه رسیدند که با مذاکرات مشکل را مهار کنند.

این کارشناس سیاسی همچنین درباره اثرگذاری فراوان سیاست آمریکا بر هم پیمانان منطقه ای اش برای شکل دهی و شدت دادن بحران سوریه گفت: بحران حاکم بر سوریه تابعی از سیاست های قدرت های بزرگ است. هرگاه آمریکا بخواهد سیاست های خود را تغییر می دهند، آنها (هم پیمانان منطقه ای آمریکا) اراده ای از خود ندارند و تابع سیاست های اسرائیل و امریکا هستند و با توجه به وضع کنونی به نظر می رسد به ویژه باراک اوباما (رژیم جمهور آمریکا) که یک و نیم سال مانده تا آخرش تلاش می کند این بحران ها را با استفاده از ظرفیت کشورهایی مثل ایران حل کند. از عربستان خواسته در سوریه دخالت نکند و اجازه داده در یمن دخالت کند تا سوریه را جبران کند.

هانی زاده همچنین درباره آینده حمایت هایی که کشورهای دور و نزدیک از گروه ها و گروهک های تروریستی سوریه صورت می دهند، تاکید کرد: اگر کشورهای بزرگ جهان و برخی کشورهای منطقه مثل عربستان و قطر از کمک مالی و لجستیکی دست بردارند، این گروهک ها با شکست رو به رو می شوند. در عراق شهرهای زیادی پاکسازی شده و نشان می دهد که کشورهای منطقه تصمیم گرفتند با تکفیری ها مقابله کنند.
هانی زاده همچنین درباره شکست سیاست های محور غربی - عربی در مقابل محور مقاومت در سوریه گفت: بازیگران منطقه ای می خواستند محور مقاومت را بشکنند و حزب الله را حذف کنند؛ اما موفق نشدند و مهم ترین دستاوردشان کشته شدن 200 هزار تن از مردم سوریه و فرسایش ارتش سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی بوده. در دستور کار قدرت ها بوده که شکست خورده.
این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین درباره راهکار برون رفت از بحران سیاسی سوریه گفت: مهم ترین راه حل ها برای پایان دادن به بحران این است که قدرت های بزرگ و کشورهای و رژیم های خاص منطقه به تروریست ها کمک نکنند و قدرت های منطقه ای از جمله ایران، با قدرت عمل کنند.


شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن