تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804651834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه به مطالبات عشایر استان بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: لزوم توجه به مطالبات عشایر استان بوشهر خبرگزاری پانا :استاندار بوشهر گفت: عشایر نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند که در این راستا توجه به مطالبات آنان ضروری است .
۱۳۹۴ جمعه ۴ ارديبهشت ساعت 21:03

خبرگزاری پانا+مطالبات عشایر استان بوشهر

  به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر ، دکترمصطفی سالاری در نشست با رئیس سازمان عشایر کشور با بیان اینکه مناطق خوش آب و هوای این استان مناطق قشلاقی عشایر کوچ‌رو است اظهار داشت:  این استان با داشتن قابلیت‌هاتی مهمی در حوزه دامپروری فرصت مهمی را برای کوچ عشایر و پروار دام فراهم کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه عشایر از قشر مولد و زحمتکش جامعه است گفت: عشایر در تولید مواد مورد نیاز جامعه نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد و در این راستا حل مشکلات آنها دراولویت برنامه‌‌های استان بوشهر قرار دارد.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های امور عشایر در ابعاد گوناگون گفت: عشایر در مدت اسکان در مناطق قشلاقی باید زیرساخت‌های رفاهی آنها در بخش های گوناگون فراهم شود.
 
 
دکترسالاری با تاکید بر توسعه خانه‌های بهداشت در مناطق عشایری استان بوشهر گفت: برای بهره‌مندی بیشترعشایر از امکانات مختلف جامعه باید شاخص‌های گوناگون تدوین و تهیه شود تا بتوان بر اساس برنامه ریزی عشایر از این امکانات بهره‌مند شوند.
 
وی، با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای 5هزار و 380 خانوار عشایری است افزود: سه درصد جمعیت استان بوشهرعشایر تشکیل می‌شود که از 5 هزار و 380 خانوار یک‌هزار و 700 خانوار آن ساکن مناطق عشایری استان بوشهر هستند.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به توسعه خدمات رسانی به عشایر افزود: عشایری که ساکن هستند به عنوان روستایی محسوب می‌شوند که هر ساله اعتباراتی در قالب طرح‌های مختلف در توسعه زیرساخت‌های آن مناطق تخصیص می‌یابد.

 
دکتر سالاری با قدردانی از خدمات علی ابراهیمی اظهار داشت: امید است با واگذاری پست اداره کل امور عشایر استان بوشهر به فرهمند آقایی خدمات به قشر زحمتکش و مولد جامعه افزایش بیشتری یابد.

 
 رئیس سازمان امورعشایر کشور نیز گفت: برای تامین علوفه جو دام عشایر 100 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون 77 میلیارد ریال آن تخصیص و درقالب تشکل‌ها به عشایر ارائه شده است.
 
کرمعلی قندالی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات عشایر شده اظهار داشت: اعتبارتی در قالب کمک‌های بلاعوض برای جبران خسارات عشایر در نظر گرفته شده است که پس از تصویب در هیئت دولت در اهتیار عشایر قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه خدمات به عشایردر قالب تشکل‌ها به این قشر مولد ارائه می‌شود تصریح کرد: اکنون  285 تشکل عشایری تشکیل شده که تمامی امور خدماتی به این قشر از این طریق عرضه می‌شود.
 
 
رئیس سازمان امورعشایر کشور با اشاره به اینکه علوفه مدت دار عشایر تامین شده خاطر نشان کرد: 170 هزار تن علوفه مدت دار برای تعلیف دام عشایر تامین شده که از طریق تشکل‌های امور عشایری توزیع می‌شود.
 
قندالی با اشاره به اینکه 100 میلیارد ریال برای کمک به عشایر در قالب تسهیلات تخصیص یافته است افزود: از این میزان اعتبار تاکنون 77 میلیارد ریال آن برای خرید جو علوفه‌ای ویژه دام  عشایر به تشکل‌های عشایری پرداخت شده که از این طریق به عشایر منتقل می‌شود.
 
وی، با اشاره به اینکه 2 درصد جمعیت کشور عشایر تشکیل می‌دهد بیان کرد: جمعیت عشایری کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است که معادل 2 درصد جمعیت کشور است.
 
رئیس سازمان عشایر کشور با اشاره به اینکه 59 درصد عرصه کشور در حوزه قلمرو عشایر است بیان کرد: اکنون عشایر 24 میلیون واحد دامی در اختیار دارند که 38 درصد دام سبک کشور در اختیار دارند که در59 درصد عرصه منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.
 
قندالی افزود: اکنون 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی کشور عشایر تولید می‌کنند که این خود نقش مهم عشایر در اقتصاد نشان می‌دهد.
 
 
وی با اشاره به اسکان عشایر در مناطق مختلف کشور گفت: 80 هزار خانوار عشایر در کانون‌های عشایری اسکان دارند که ایجاد این کانون‌های اسکان سبب شده که عشایر به حاشیه نشینی روی نیاورند.
 
در این نشست ضمن معرفی فرهمند آقایی به عنوان مدیر کل امور عشایر استان بوشهر از خدمات علی ابراهیمی قدردانی شد .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن