تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798421618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلارهای نفتی رژیم سعودی مانع از انعکاس ماجرای فرودگاه جده شد/ کشورهای مسلمان چرا؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
دلارهای نفتی رژیم سعودی مانع از انعکاس ماجرای فرودگاه جده شد/ کشورهای مسلمان چرا؟!
تاکنون بسیاری از رسانه‌های غربی بارها درباره پوشش اخبار ایران اثبات کرده‌اند، که جانب حق را نمی‌گیرند اما از رسانه‌های کشورهای مسلمان، انتظار می‌رفت، در انتشار ماجرای فرودگاه جده، کوتاهی نکنند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ رسانه‌های غربی در پوشش خبرهای علیه ایران تبحر خاصی دارد و از انتشار هر شایعه‌ای در رابطه با ایران ممانعتی ندارد، این رسانه‌ها پس از انقلاب در مواردی که حقوق ایران ضایع شده است، توجه‌ای ندارد و یا خیلی کم رنگ آن را بازگو می‌کند.



سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در ماجرای فرودگاه جده/ کشورهای مسلمان چرا؟!



چندی پیش در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی تعرضی صورت گرفت اما از طرف رسانه‌های غربی در جهت ضایع شدن حقوق ایران پرداخته نشد.


درحالیکه اگر کوچکترین اتفاق و یا اقدامی علیه گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند، بیافتد، در سطح گسترده‌ای به آن می‌پرداختند و هر نوع برچسبی را به ایران می چسباندند


رسانه‌های غربی بالاخص بی بی سی و صدای آمریکا که از برد زیادی در بین مردم برخوردار هستند در مسائلی که به نفع  ایران است با احتیاط بیشتری می‌پردازند و یا اصلا نمی‌پردازند زیرا نمی‌خواهند مردم دنیا بفهمند در حقوق ایران اجحاف شده است.


در اوایل فروردین‌ماه سال جاری هنگام بازگشت یکی از کاروان‌های اعزامی عمره در آخرین بخش بازرسی فرودگاه جده در عربستان، دو تن از ماموران پلیس فرودگاه به بهانه بازرسی از دو نوجوان زائر ایرانی آنها را از کاروان جدا کرده و سپس در اتاقی با توسل به زور سعی کردند که آنها را مورد اذیت و آزار (جنسی) قرار دهند که البته به دلیل شجاعت این دو نوجوان به صورت کامل موفق نبودند.


اقدام برای تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه کشوری که "حرم امن الهی" محسوب می‌شود، خود به خود سوژه بسیار داغی است برای رسانه‌های غربی که بتوانند مثل همیشه با توجه به استراتژی حمله به اسلام، یک گزارش خبری علیه مسلمانان تهیه کنند اما مشاهده می‌شود که این خبر تجاوز به دو نوجوان توسط پلیس‌های کشور "خادم حرمین شریفین"، یا به صورت گذرا به آن توجه شده یا اصلا به آن پرداخت نشده است.


این در حالی است که اگر اتفاق‌هایی از این دست حتی به دروغ در ایران روی دهد، به خبر اول این رسانه‌ها تبدیل می‌شود و تا مدت‌ها به آن اتفاق اشاره می‌کنند تا جریان افکار عمومی جهان را علیه مردم ایران هدایت کنند.



سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در ماجرای فرودگاه جده/ کشورهای مسلمان چرا؟!



رسانه‌های غربی همواره نسبت به منافع خودشان و هم‌پیمانانشان که عربستان یکی از آنها است، در تلاش هستند و اخباری که بر علیه شان باشد منتشر نمی‌کند و در بعضی موارد به بهانه بی‌طرفی به آن موضوع نمی پردازند.



سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در ماجرای فرودگاه جده/ کشورهای مسلمان چرا؟!



تاکنون بسیاری از رسانه‌های غربی بارها درباره پوشش اخبار ایران اثبات کرده‌اند، که جانب حق را نمی‌گیرند اما از رسانه‌های کشورهای مسلمان، انتظار می‌رفت که نسبت به تلاش برای عمل تجاوز به عنف که حکم آن در اسلام اعدام است، و از همه مهم‌تر این که این اتفاق در کشور مدعی ام‌القرای جهان که پذیرای میلیون‌ها زائر خانه خداست و علیه یکی از همان زائران نیز رخ داده است، موضع جدی بگیرند.



سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در ماجرای فرودگاه جده/ کشورهای مسلمان چرا؟!



اما این اتفاق مشمئز کننده اخیر که با بی‌توجهی و سکوت رسانه‌های کشورهای اسلامی منطقه روبرو شده است، می‌تواند باب جدیدی را مبنی بر آزار و اذیت زائران دیگر کشورهای اسلامی نیز باز کند و حتی زیارت خانه خدا را که یکی از مهم‌ترین فرائض دینی مسلمانان است را به خطر بیاندازد.


رسانه‌های غربی در خبرهایی که مورد علاقه‌شان است تا ایران را در کنار اشرار در منطقه نشان دهند و در این زمینه همواره حرف اول را زده‌اند.


این اقدامات مطمئنا با اهدافی خبیثانه صورت می‌گیرد و این ظلمی که به جمهوری اسلامی ایران در این رسانه‌ها روانه می‌شود، به دلیل این است که از تقویت و پیشرفت سریع محور مقاومت جلوگیری کنند؛ محوری که در منطقه اسلامی جنوب غرب آسیا موجب شده است بدخواهان اسلام و مسلمانان مانند ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی که حالا متحدینی مانند عربستان و دیگر کشورهای مرتجع عربی دارند، نتوانند به اهداف خود برسند. آنها می‌دانند که رهبری این محور قدرتمند مقاومت به دست ایران است، بنابراین با تمام تلاش به دنبال تخریب چهره الهام بخش ایران برای مردم منطقه هستند.



سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در ماجرای فرودگاه جده/ کشورهای مسلمان چرا؟!



"سعید اوحدی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با تعرض دو پلیس خاطی عربستان به دو نوجوان ایرانی اظهار داشت: حادثه تلخ و ناگوار در هشتم فروردین ماه اتفاق افتاد. نگاه ما در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به خاطر حساسیت موضوع بر این قرار شد که ممکن بود حریم اخلاقی خانواده‌ها را تحت شعاع قرار گیرد، از این رو موضوع مدیریت شد.


وی اظهار داشت: در روز شنبه هشتم فروردین پیگیری‌های حج و زیارت در سطح مقامات ارشد عربستان و وزارت امور خارجه که مسئولیت اول در دفاع از حقوق شهروندی را دارد، مکاتباتی انجام شد؛ به همراه حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه مذاکراتی برگزار کردیم و شرح این مذاکرات را برای آن‌ها ارسال کردیم، که با جدیت دستگاه دیپلماسی کشور، همان روز کاردار عربستان و سرکنسول عربستان احضار شدند و با شدیدترین لحن ممکن یادداشت رسمی به آن‌ها ابلاغ شد.


رئیس سازمان حج و زیارت درادامه گفت: همواره اعلام کردند که این دو فرد خاطی به اشد مجازات خواهند رسید، مطالبه ما امروز همین است و یقینا با همه توان سازمان حج و زیارت، دستگاه دیپلماسی کشور بعثه مقام معظم رهبری، مجلس قطعا با یک درخواست در جهت مجازات این دو خاطی و عذرخواهی رسمی عربستان امیدواریم این اتفاق زودتر صورت گیرد.


وی با بیان اینکه هوشیاری این دو نوجوان قابل تقدیر است گفت: این موضوع باعث شد که منشور زیارت زائرین ادبیات دیگری را پیدا کند و امیدوارم بزودی شاهد مجازات این دو خاطی باشیم. بیشتر


رسانه‌های غربی در بیان واقعیت نسبت به ایران با احتیاط عمل می‌کند و از انتشار خبری که در حق ایران اجحاف شده باشد، ممانعت می‌کند اما رسانه‌های اسلامی هم از انتشار خبر ماجرای فرودگاه جده ممانعت کردند.


بی بی سی فارسی می‌گوید ایرانیان عرب ستیز هستند، باید در پاسخ به این حرف بگویم ایرانیان همواره به هر بهانه‌ای کمک‌های خود را به کشورهای ضعیف منطقه فرستاده است. به هر مناسبتی صندوق‌های کمک در مساجد و اماکن عمومی گذاشته می‌شود تا کمک‌ها مردم برای آنها جمع شود.


ایران همواره از ملت‌های ستم‌ دیده منطقه دفاع کرده است و همیشه ثبات و امنیت منطقه را خواستار بوده است و هیچ‌گاه با هواپیماهای نظامی به حریم هیچ کشوری هجوم نیاورده است و کودکان و زنان و سالخوردگان کشوری را از بین ببرد. اما در جنگ ایران و عراق به ما تجاوز شد و کودکان، زنان و سالخوردگان را در مناطق غیر نظامی کشتند. 


کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین که از کشورهای عربی هستند، همیشه از کمک ایران بهره‌مند بوده‌اند و ایران برای ایجاد امنیت و صلح در این کشورها تلاش بسیاری داشته است.




سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در ماجرای فرودگاه جده/ کشورهای مسلمان چرا؟!



"حسن عابدینی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با عدم پوشش مناسب رسانه‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: پوشش رسانه‌ای هر خبر و تحول در چارچوب سیاست صاحبان و حاکمان بنگاه‌های خبری صورت می‌گیرد، متأسفانه بخش عمده‌ای از رسانه‌هایی که در منطقه، غرب آسیا و شمال آفریقا فعال هستند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم جیره‌خوار دولت‌های نفتی و رژیم سعودی هستند.
وی در ادامه بیان کرد: بعضی از رسانه‌های اسلامی مانند شبکه العربیه، الجزیره که وابسته به کشورهایی هستند که دیدگاه‌هایشان بسیار نزدیک به یکدیگر است.این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه اگرچه در برخی از موارد دیدگاه‌های قطری‌ها و سعودی‌ها متفاوت است اما در بعضی موارد کاملا همسو هستند افزود: آنها با مردم سالاری در منطقه، قیام‌های مردمی و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران که حمایت می‌کند از مردم منطقه ضدیت دارند.عابدینی اظهار داشت: بنابراین آنها تلاش می‌کنند تا رویدادهایی که بیانگر خوی بربریت و دموکراتیک رژیم سعودی است، پوشش خبری ندهند.وی با بیان اینکه این رسانه‌ها بارها نسبت به برگزاری انتخابات در سایه کشورها برنامه تولید کرده و می‌کنند افزود: اما هرگز به این موضوع اشاره نمی‌کنند که رژیم سعودی، خانواده‌ای است که بیش از 80 سال در یک کشور بزرگ اسلامی که دارای منابع غنی نفت و گاز است، بدون کوچکترین پایبندی به اصول و اخلاق حکومت‌داری سلطه دارد، در کشورهای قطر، امارات و کویت هم این‌گونه است.این کارشناس مسائل روابط بین‌الملل تصریح کرد: بنابراین گروهی از رسانه‌ها این گونه هستند و برخی دیگر از رسانه‌ها، اگرچه مایل هستند واقعیت‌ها را منعکس کنند اما حکومت‌های آنها به گونه‌ای از کمک‌های دلارهای نفتی رژیم سعودی بهره‌مند هستند و به همین دلیل مانع از انعکاس واقعیت‌ها می‌شوند.عابدینی با اشاره به اینکه رسانه‌های مصری تلاش می‌کنند تا واقع بینانه عمل کنند و به حقیقت گرایش داشته باشند، افزود: اما به دلیل وضعیت حاکم در این کشور، رسانه‌ها کمتر خودشان را در برابر سیاست‌های رژیم سعودی قرار می‌دهند، بنابراین روند رسانه‌های اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا می ‌گذرد به این صورت است.وی با تأکید بر اینکه درست است که آنها کشورهای اسلامی هستند اما حکومت‌های آنها شریان رسانه را در اختیار دارند، اظهار داشت: در واقع آنها حکومت‌های غیراسلامی و بلکه ضد دین هستند و در سه الی چهار سال گذشته شاهد سقوط دومینو وار آنها بودیم و در تونس، لیبی، یمن این موضوع عینیت پیدا کرده است.این کارشناس مسائل روابط بین‌الملل با بیان اینکه این دولت‌ها به دلیل ماهیت دیکتاتور مآبانه و وابسته به خودشان اجازه نمی‌دهند که رسانه‌ها گرایش به بیان واقعیت‌ها داشته باشد گفت: آنچه که در جده اتفاق افتاد یک موضوعی است که نه تنها برای یک کشور اسلامی شرم‌آور است بلکه برای هر کشور دیگری هم که امنیت مسافران را به خطر بیاندازد، غیرقابل توجیه است.عابدینی در پایان با اشاره به اینکه این موضوع نه در رسانه‌های غربی و نه در رسانه‌های کشورهای اسلامی بازتاب درخوری نداشته است بیان کرد: دلیل اصلی آن هم این است، فشاری از طرف حاکمان کشورها به رسانه‌ها وارد می‌شود.


گزارش از: سمانه عیوضی

انتهای پیام/





اخبار مرتبط

موضوع هتک حرمت زائران توسط مجلس در دست بررسی است/ تصمیمات اطلاع رسانی خواهد شد
مقامات سعودی پیگیر مجازات متخلفان فرودگاه جده هستند
بیانیه تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت عربستان سعودی
بیانیه تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت عربستان سعودی/ حضور هنرمندان و ورزشکاران در این تجمع اعتراضی
کاردار عربستان در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شد
عربستان بدون اطلاع اقدام به بازگرداندن هواپیمای ایران کرد
بازداشت متعرضان به دو نوجوان عمره‌گذار




۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن