تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804486882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي بسته جديد خدمتي «کودک سالم» از نيمه دوم سال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۵۳ق.ظ)
رييس اداره سلامت کودکان؛ اجراي بسته جديد خدمتي «کودک سالم» از نيمه دوم سال موج - رييس اداره سلامت کودکان برنامه «کودک سالم» را پيشاني خدمات مراکز بهداشتي به مردم دانست و از اجراي برنامه جديد و تکميل شده «کودک سالم» در کشور از نيمه دوم امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حامد برکاتي با اعلام اين خبر در نشست کميته مشورتي بازنگري بسته خدمتي کودک سالم که با حضور متخصصان و کارشناسان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: برنامه کودک سالم با 30 سال سابقه اجرا در مراکز بهداشتي و درماني امروزه به پيشاني خدمتي معاونت بهداشت تبديل‌شده و لازم است در جهت تکميل و اجراي بهتر آن گام برداريم.
وي که گزارشي از روند اجراي مراقبت ادغام يافته کودک سالم و وضع موجود اين برنامه و همچنين تصميمات کميته راهبري کودک سالم و روند بازنگري برنامه و انتظارات از آن را به کميته مشورتي بازنگري بسته خدمتي کودک سالم ارائه مي‌کرد، افزود: جمعيت تحت پوشش اين برنامه در سال 93 بالغ‌بر يک‌ميليون و 480 هزار نفر بودند که 50 هزار نفر بيشتر از سال 92 بود.
وي ادامه داد: اين روند رو به افزايش است و پيش‌بيني مي‌کنيم باسياست‌هاي جديد اعمال‌شده جمعيتي در کشور امسال شاهد برخورداري يک‌ميليون و 600 هزار کودک از خدمات اين بسته باشيم.
اين متخصص کودکان تعداد کودکان زير 6 سال کشور را هم‌اکنون 8 ميليون و 400 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از سال 84 تاکنون بالغ‌بر 14 ميليون و 200 هزار مراجعه کودک و مراقبت سالم کودکان در خانه‌ها و مراکز بهداشتي کشور صورت گرفته که برآوردها نشان مي‌دهد به 63 درصد اين افراد مراقبت‌هاي لازم براي کودکان انجام‌شده است.
دکتر برکاتي بيان داشت: تجربه نشان داده است که بعد از واکسيناسيون مراجعات کودکان به مراکز بهداشتي کاهش مي‌يابد و بيشترين مراجعات مربوط به سنين زير 2 سال است که بالغ‌بر 72 درصد است.
رييس اداره سلامت کودکان بسته خدمتي «کودک سالم» را يافتن راهي براي شناسايي کودک به‌ظاهر سالم، مستعد بيماري و يا در معرض خطر و انجام مراقبت‌هاي ارتقاي سلامت براي همه کودکان تعريف و خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت خدمات جديدي به بسته خدمتي کودک سالم اضافه خواهد شد.
وي در ادامه اظهار داشت: اين برنامه شامل بخش‌هاي مختلفي براي کودکان ازجمله پايش رشد و تکامل، ايمن‌سازي، مراقبت‌هاي دهان و دندان، چشم، گوش و غربال کودکان و انجام مداخلات مي‌شود.
وي از اجراي برنامه سيستم ارجاع کودکان در استان‌هاي فارس و مازندران که برنامه پزشک خانواده در آن‌ها اجرايي شده است خبر داد و گفت: اين سيستم تا 4 سال ديگر در کل کشور اجرايي خواهد شد.
وي اضافه کرد: در برنامه جديد کودک سالم پيش‌بيني‌شده است که 4 تا 5 نوبت ويزيت توسط پزشک در دوران 3 تا 5 روزگي، 6 ماهگي، 12 ماهگي، 3 سالگي و 5 سالگي صورت گيرد که البته ويزيت 6 ماهگي هنوز مصوب قطعي نشده است. همچنين اضافه شدن مراقبت 30 ماهگي نيز در دست بررسي است.
وي مباحث مطرح‌شده و مصوبات کميته راهبري کودک سالم و فرآيند انجام کار در نشست اسفندماه 93 را چنين برشمرد: اضافه شدن مراقبت‌هاي جديد، کليات و سرفصل‌هاي جديد بسته خدمتي، ايجاد کارگروه‌هاي عمومي و تخصصي، فرآيند انجام کار.
رييس اداره سلامت کودکان از افزودن واکسن پنج‌گانه (پنتاوالان) به بسته جديد خدمتي کودک سالم خبر داد و گفت: دربسته جديد خدمتي کودک سالم واکسن پنتاوالان که با پيگيري‌هاي مداوم همکاران ما در اداره پيشگيري با واکسن صورت پذيرفته است، جاي مي‌گيرد.
دکتر برکاتي از کاهش چشمگير ميزان مرگ‌ومير کودکان نسبت به سال‌هاي پيش و اوايل انقلاب سخن به ميان آورد و با اشاره به علل مختلف مرگ‌ومير کودکان خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون بيشترين درصد مرگ‌وميرهاي کودکان براثر سوانح و حوادث است که اکثر موارد ناشي از کم‌توجهي والدين و بزرگ‌سالان است.
وي افزود: در همين بسته جديد خدمتي آموزش‌ها و توصيه‌هاي لازم در اين خصوص ارائه‌شده است تا شاهد کاهش روزافزون مرگ‌ها باشيم.
دکتر برکاتي در پايان‌بخش ديگري از خدمات بسته جديد کودک سالم را پيشگيري از سوختگي و مسموميت، توصيه‌هاي تغذيه‌اي، تغذيه تکميلي، سلامت دهان، کم‌وزني، کوتاهي قد، برفک دهان، دور سر، مشکلات تکاملي و پيگيري‌هاي مراجعات کودکان به مراکز اعلام کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن