تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد کرسي‌هاي آينده پژوهي در مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۱۰ب.ظ)
ايجاد کرسي‌هاي آينده پژوهي در مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران موج - مدير طرح و برنامه و سياست گذاري امور پژوهشي مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران از برگزاري 16 همايش علمي-تخصصي، 17 کارگاه آموزشي و همچنين سلسله نشست‌هاي هم‌انديشي با حضور خبرگان توسط اين مرکز در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا سفاري با اعلام اين خبر و با تأکيد بر کيفي سازي فعاليت‌هاي پژوهشي در سال 94 عنوان کرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌ شده، امسال 38 عنوان طرح پژوهشي نيز در امور مناطق پيگيري مي‌شود.
مدير طرح و برنامه و سياست‌گذاري امور پژوهشي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در ادامه با اشاره به کاربست عملي نتايج پژوهش‌ها در مديريت شهري گفت: به باور ما، تمام اقدامات پژوهشي که در مرکز مطالعات انجام مي‌شوند، کاربست‌پذير هستند، اما؛ اين نکته که تا چه اندازه اين پژوهش‌ها در عمل اجرا مي‌شوند، به باور مديران ارشد دستگاه بهره‌بردار، سفارش‌ دهنده يا ذينفع مربوط است.
سفاري خاطرنشان کرد: سال گذشته بيش از 61 جلسه کميته تخصصي به‌ منظور بررسي پروژه‌هاي مطالعاتي در مرکز برگزار شد که در هرکدام از آن‌ها بين 20 تا 25 نفر-ساعت کار کارشناسي صورت گرفت. در مجموع نيز حدود 1500 نفر-ساعت کار تخصصي به‌ منظور رهگيري و رصد حجم عمده فعاليت‌هاي مرکز در حوزه سياست‌گذاري پژوهش‌ها انجام شد.
مدير طرح و برنامه سياست‌گذاري امور پژوهشي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران همچنين از ايجاد کرسي‌هاي آينده‌پژوهي در مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران خبر داد و گفت: يکي از هدف‌گذاري‌هاي مهم مرکز در اين دوره، توجه خاص به حوزهٔ آينده‌پژوهي در مديريت شهري است.
سفاري در ادامه تصريح کرد: در حال حاضر، اجراي سه طرح آينده‌پژوهي را در دست انجام داريم. به‌طور مثال، در حوزهٔ اجتماعي و فرهنگي با همکاري دانشگاه امام خميني قزوين به دنبال بررسي راهکارهاي توسعه شهر خلاق هستيم.
وي با بيان اينکه پيش‌بيني مي‌کنيم که در سال 1395 تعداد فعاليت‌هاي مبتني بر آينده‌پژوهي در مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران افزايش چشمگيري يابد، گفت: به دنبال آن هستيم تا مسائل اقتصادي شهر تهران را آينده‌نگاري کنيم. يقيناً، نوسانات اقتصادي در طول ساليان آينده تأثيرات منفي و مثبت خاصي بر سطح کيفي و کمّي خدمات مديريتي مي‌گذرانند.
مدير طرح و برنامه سياست‌گذاري امور پژوهشي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در پايان با اشاره به راه‌اندازي سامانه پژوهش‌يار در راستاي اجراي سياست‌گذاري‌هاي پژوهشي مرکز عنوان کرد: با ايجاد درگاه پژوهش‌يار در پرتال شهرداري تهران در تلاش هستيم تا فعاليت‌هاي تحقيقي در حال انجام يا اتمام يافته در مجموعه شهرداري را به شکل هماهنگ و منظم جلو ببريم و گزارش‌هاي دقيق مديريتي را از طريق اين سامانه دريافت کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن