تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803916349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين‌نامه حقوق مسافر به شرکت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شد/ پرداخت خسارت در تاخيرات بيش از ۴ ساعت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷ق.ظ)
آيين‌نامه حقوق مسافر به شرکت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شد/ پرداخت خسارت در تاخيرات بيش از ۴ ساعت موج - رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از ابلاغ آيين‌نامه حقوق مسافر به شرکت‌هاي هواپيمايي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا جهانگيريان، رئيس سازمان هواپيمايي کشوري، صبح امروز سه‌شنبه، اول ارديبهشت، در جمع خبرنگاران از ابلاغ آيين نامه حقوق مسافر به شرکت‌هاي هواپيمايي خبر داد و گفت: امروز جلسه‌اي با حضور نماينده ايرلاين‌ها و وزير راه و شهرسازي برگزار و يکي از نکاتي که در اين جلسه مطرح شد، آيين نامه حقوق مسافر در پروازهاي داخلي بود که روز گذشته به شرکت هاي هواپيمايي ابلاغ شد، اين آيين نامه اواخر سال گذشته در شوراي عالي هواپيمايي تصويب و در سال جاري نيز بعد از تاييد وزير راه و شهرسازي در نهايت در روز گذشته به ايرلاين‌ها ابلاغ شد.
وي با بيان اينکه شرکت‌هاي هواپيمايي موظف هستند طي دو هفته بعد از ابلاغ، اين آيين نامه را اجرا کنند، اظهار کرد: در جريان بررسي آيين نامه حقوق مسافر، آيين نامه ساير کشورها را بررسي کرديم و چارچوبي که تدوين شده بين المللي است.
وي با بيان اينکه تاخيرهاي پروازي در سه بخش تاخيرهاي کمتر از دو ساعت، بين دو تا چهار ساعت و بيش از چهار ساعت تقسيم مي شوند، گفت: بر اساس آيين نامه حقوق مسافر ايرلاين ها بايد متناسب با تاخير خدماتي را به مسافران ارائه دهند.
جهانگيريان ادامه داد: طبق آيين نامه حقوق مسافر در تاخيرهاي بيش از چهار ساعت شرکت هاي هواپيمايي بايد بخشي از قيمت بليت را به مسافر برگردانند، همچنين در صورتي که قبل از ۲۴ ساعت از زمان پرواز بليت مسافران باطل شود، شرکت هواپيمايي بايد خسارتي را به مسافران پرداخت کند.
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: در آيين نامه حقوق مسافر، پرداخت خسارات در صورت تاخيرات ناشي از آب و هوا را استثنا کرديم.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه ضمانت اجرايي آيين نامه مذکور قانوني است، گفت: اگر در اجراي اين آيين نامه تخطي صورت گيرد و بازرسان سازمان هواپيمايي گزارش دهند، از طرف اين سازمان اقدامات بازدارنده انجام خواهد شد.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش درباره افزايش قيمت بليت هواپيما با بيان اينکه نرخ بليت متاثر از شرايط اقتصادي است، گفت: يکي از عوامل اقتصادي نرخ تورم است؛ هرگونه افزايش قيمت بليط هواپيما بايد با تصويب شوراي عالي هواپيمايي باشد، اما؛ فعلا هيچ طرحي براي افزيش قيمت بليت وجود ندارد.
وي افزود: سقف نرخ بليت ها در مسيرهاي مختلف در سايت سازمان هواپيمايي کشوري اعلام شده و از مسافران درخواست مي کنيم که به هيچ وجه بليت هواپيما را با قيمت بيش از نرخ هاي مصوب خريداري نکنند.
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: متاسفانه عمده گران فروشي بليت هواپيما از طرف سايت ها و مجموعه هايي است که از سازمان هواپيمايي مجوز ندارند که در صورت شناسايي با آنها برخورد خواهد شد.
جهانگيريان در بخش ديگري از اظهاراتش درباره آخرين وضعيت ارائه گزارش آنتونوف ۱۴۰ که سال گذشته در بلوار شيشه ميناي حوالي فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد، گفت: در حادثه دلخراشي که سال گذشته رخ داد شفاف ترين و صريح ترين عملکرد را در مقايسه با ساير سوانح در ايران داشتيم، به طوري که گزارش اين سانحه را در کمتر از چهار ماه اعلام کرديم، ضمن اينکه گزارش بررسي سانحه را تا آبان سال گذشته به سه قوه ارسال شد و به هريک از مراجع ذي ربط که اين گزارش را درخواست کرده بودند ارسال کرديم و هيچ ابهام عمدي در بررسي سانحه وجود نداشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن