تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819473594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرايط بين‌المللي براي کشورمان هر روز بهتر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۳ق.ظ)
روحاني پيش از عزيمت به اندونزي: شرايط بين‌المللي براي کشورمان هر روز بهتر مي‌شود موج- روحاني شرايط حال حاضر منطقه‌اي و شرايط بين‌المللي کشور را بسيار حائز اهميت توصيف و تصريح کرد: به لحاظ داخلي سال پيش‌رو، سال همدلي و همزباني است که با توجه به عبور از رکود، در اين سال به دنبال رونق اقتصادي و رشد اقتصادي قابل قبول هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني صبح سه‌شنبه پيش از عزيمت به اندونزي در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف و برنامه‌هاي اين سفر، گفت: اجلاسي که براي شرکت در آن به جاکارتا مي‌رويم، گراميداشت شصتمين سال تأسيس اتحاديه کشورهاي جنوب – جنوب است که در سال ۱۹۵۵ و با حضور سران ۲۹ کشور از جمله برخي رهبران معروف آفريقايي، آسيايي آن زمان و برخي رهبران اروپايي در باندونگ اندونزي تشکيل شد.
روحاني با بيان اين که در آن اجلاس تصميمات مهمي اتخاذ شد که به اعلاميه باندونگ شهرت يافت و هنوز مورد احترام کشورهاست، افزود: به دنبال اجلاس باندونگ و تشکيل اتحاديه کشورهاي آسيا – آفريقا بود که جنبش عدم تعهد متولد شد و بنده به عنوان نماينده کشوري که يکي از پايه‌گذاران اين کنفرانس بوده و در اجلاس ۶۰سال قبل نيز حضور داشته و نيز به عنوان رييس جنبش عدم تعهد در اين اجلاس شرکت مي‌کنم و در نخستين جلسه عمومي آن نيز صحبت خواهم کرد.
رييس‌ جمهوري با اشاره به اينکه در حاشيه اين اجلاس ملاقات‌هايي با سران برخي از کشورها، نشستي با علما، استادان دانشگاه و متفکران اسلامي اندونزي و جلسه‌اي با کارآفرينان و بازرگانان اندونزيايي خواهم داشت که هر کدام حائز اهميت است، اظهار داشت: علاوه بر اجلاس گراميداشت تأسيس کنفرانس آسيا – آفريقا، جلسه‌اي نيز با حضور اعضاي سازمان همکاري کشورهاي اسلامي خواهيم داشت که در شرايط فعلي منطقه بسيار حائز اهميت است.
روحاني شرايط حال حاضر منطقه‌اي و شرايط بين‌المللي کشور را بسيار حائز اهميت توصيف و تصريح کرد: به لحاظ داخلي سال پيش‌رو، سال همدلي و همزباني است که با توجه به عبور از رکود، در اين سال به دنبال رونق اقتصادي و رشد اقتصادي قابل قبول هستيم و در همين راستا بايد به روابط بهتر با کشورهاي همسايه و ساير کشورها برسيم و براي جذب سرمايه و تکنولوژي تلاش کنيم.
رييس جمهوري با بيان اينکه شرايط بين‌المللي هر روز براي کشورمان بهتر از قبل مي‌شود و امروز فضاي مساعدي در جهان داريم، خاطر نشان کرد: مذاکرات هسته‌اي با اراده جدي که جمهوري اسلامي از خود نشان داده دنبال مي‌شود و در حال پيشرفت است و اميدواريم طرف مذاکرات نيز همين اراده را از خود نشان دهد تا در فرصت دو ماه آينده به توافق کلي و جزيي برسيم. اين توافق فضاي جديدي را براي همکاري در منطقه، آسيا و جهان براي ما ايجاد مي‌کند و معتقدم که اين توافق به نفع همگان خواهد بود.
روحاني در ادامه سخنان خود با اشاره به اين که امروز در منطقه با خشونت و تروريسم و حتي جنگ داخلي در برخي کشورها مواجه هستيم، گفت:‌ متأسفانه شاهد مداخله برخي کشورهاي غيرمسوول در کشورهاي ديگر هستيم که نه با احکام اسلام سازگاري دارد و نه با عرف و مقررات و قوانين بين‌المللي همخواني دارد.
رئيس‌ جمهوري اضافه کرد: نابودي زيربناهاي يک کشور فقير و کشتن زنان، کودکان و مردان بي‌گناه با بمباران، معنا و تفسيري جز اين ندارد که کشوري در شرايطي تعادل خود را از دست داده است. حالا کشوري آرزوهايي داشته که آنها را مبناي عمل خود در عراق، سوريه، ‌لبنان و شمال آفريقا قرار داده ولي در تحقق اين آرزوها ناموفق بوده و حالا اين عدم توفيق‌ها جمع شده و باعث عدم تعادل روحي و فکري شده که تبديل به بمب‌هايي شده است و بر سر مردم کشوري ديگر فرو مي‌ريزد.
روحاني با بيان اين که دنيا بايد قاطعانه اين رفتار را محکوم کند، اظهار داشت: مردم يمن مردمي با سابقه طولاني تمدني و تمدني چند هزار ساله و درخشان هستند که در بخش‌هايي از آيات و سوره‌هاي قرآن نيز به تاريخ بلند و تمدن درخشان اين سرزمين اشاره شده و اين مردم خوب، اما فقير مستحق بمباران و دخالت در امور داخلي خود از طرف ديگران نيستند.
رييس‌ جمهوري تصريح کرد: اميدواريم همه سر عقل آمده و براي تحقق پيشنهادي که جمهوري اسلامي ايران داده است که شامل آتش‌بس فوري، رسيدگي به وضعيت مردم، تشکيل جلسات گفتگوي يمني– يمني و تشکيل حکومتي که نمايندگان همه گروه‌ها و اقوام در آن حضور داشته باشند به توافق رسيده و براي آن تلاش کنند، چرا که اين تنها راه‌حلي است که مي‌تواند مشکل را حل کند.
روحاني با بيان اينکه قطعاً راه‌حل مشکل پيش آمده در يمن مداخله نظامي نيست و حل مشکل بايد به خود مردم و گفت و گوهاي آنان واگذار شود، خاطر نشان کرد: اميدوارم در متن و حاشيه اجلاس سران کشورهاي آسيا– آ‏فريقا بتوانيم درباره مشکل يمن، ثبات و امنيت در منطقه و مقابله با خشونت و تروريسم، گفت و گوها و بحث‌هاي مفيدي داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن