تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818900923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري هاي سازمان جهاني بهداشت با ايران در تمام حوزه هاي سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۳۵ب.ظ)
مدير کل منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت؛ همکاري هاي سازمان جهاني بهداشت با ايران در تمام حوزه هاي سلامت موج - مدير کل منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت گفت: مرحله اي که جمهوري اسلامي ايران با اجراي طرح تحول سلامت در آن قرار گرفته است، منحصر بفرد است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر علاءالدين علوان در کنفرانس مطبوعاتي که با حضور وزير بهداشت در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب افزود: ايران برنامه‌هاي گسترده‌اي را با اجراي طرح تحول نظام سلامت اجرا کرده است و تمرکز زيادي بر خدمات بهداشتي، درماني و آموزش داشته است.
وي اظهار داشت: تمامي شبکه‌هاي بهداشتي ايران با اجراي طرح تحول سلامت در حال بازبيني و بازسازي هستند.
دکتر علوان همچنين، اجراي راهبردهاي دسترسي به بيمه همگاني در ايران را موفقيت‌آميز بيان کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در خصوص پوشش بيمه همگاني پيشرو بوده است و اين اقدامات در جهت بهبود و ارتقا سيستم سلامت و بيمه صورت گرفته است.
وي در ادامه بر اهميت نظارت بر بيماري‌هاي غير واگير تأکيد کرد و گفت: در خصوص پيشگيري و کنترل بيماري‌هاي غير واگير مانند بيماري‌هاي قلبي و ديابت سازمان جهاني بهداشت با جمهوري اسلامي ايران همکاري‌هاي خوبي داشته است.
مديرکل منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت تصريح کرد: که ايران توانسته است با اتخاذ سياست‌ها و اجراي برنامه‌ها، درزمينهٔ پيشگيري و کنترل اين بيماري‌ها پيشرو باشد.
به گفته وي، ايران جزء اولين کشورهايي است که به نتايج خوبي از اجراي برنامه‌ها و اقدامات در خصوص کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي غير واگير و بيماري‌هاي واگير دست‌يافته است.
دکتر علوان، بابيان اين‌که بيماري‌هاي غير واگير هزينه‌بر هستند، گفت: تأمين پوشش بيمه همگاني در ايران بخصوص در اقشار آسيب‌پذير، توانسته است پيامدهاي ناگوار ابتلا به اين بيماري‌ها را کاهش دهد که خود اين مسئله نمونه‌اي از پيشرفت است.
مديرکل منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت، اذعان کرد: جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند مدلي براي ساير کشورها درزمينهٔ پوشش بيمه‌اي و ارائه خدمات بهداشتي درماني باشد.
وي همچنين، مشارکت ساير بخش‌ها در سلامت را تأثيرگذار بيان کرد و گفت: سازمان جهاني بهداشت با ايران در تمامي حوزه‌هاي سلامت ازجمله پيشگيري بيماري‌هاي غير واگير و عفوني، تقويت شبکه‌هاي بهداشتي _ درماني، ارائه خدمات بهداشتي و درماني به نوزاد و مادر و ايمني و سلامت مواد غذايي همکاري‌هاي لازم را خواهد داشت.
دکتر علوان در پايان، از سفر دبير کل سازمان جهاني بهداشت به ايران در آينده خبر داد و گفت: در اين سفر در خصوص همکاري‌هاي داخلي، منطقه‌اي و ملي با جمهوري اسلامي ايران مذاکراتي خواهيم داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن