تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804230542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار ابتکار با رئيس جمهور افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۴۳ق.ظ)
ديدار ابتکار با رئيس جمهور افغانستان موج -محمد اشرف غني احمدزي رئيس جمهور افغانستان که در راس هياتي بلند پايه به ايران سفر کرده است،با معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ديدار و در خصوص مسائل محيط زيست و گسترش همکاري هاي دوجانبه در اين زمينه گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج،معصومه ابتکار در اين ديدارکه در محل اقامتگاه رييس جمهور افغانستان انجام شد، با تاکيد بر ضرورت گسترش همکاري‌هاي مشترک زيست محيطي ميان دو کشور، تصريح کرد:اين همکاري به ويژه در خصوص احياي تالاب‌هاي بين المللي هامون به دليل تاثيري که بر شرايط زيست محيطي و معيشتي مردم بومي دارد، بسيار حائز اهميت است.
معاون رئيس جمهور ضمن يادآوري چالش بزرگ گرد و غبار که در حال حاضر بسياري از کشورهاي منطقه همچون ايران و افغانستان را درگير خود کرده، گفت: ايران آمادگي دارد تا با گسترش همکاري‌هاي دوجانبه، اقدامات لازم به منظور حل اين چالش و کاهش تأثير آن بر کيفيت زندگي و سلامت مردم را آغاز نمايد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اعلام کرد: ايران آماده است تا زمينه همکاري‌هاي لازم در خصوص موضوعات بين المللي و محيط زيستي دو کشور همچون تغييرات آب و هوا و اقليم، حفاظت از جنگل‌ها و تنوع زيستي، مديريت سموم کشاورزي، حفاظت از منابع آب و خاک، بسط آموزش به منظور توانمندسازي و ظرفيت سازي نيروهاي تخصصي، مديريت پسماند و زباله را از طريق تبادل تفاهم نامه فراهم آورد.
سيلاب‌ها و خسارات آن مهم‌ترين چالش‌هاي محيط زيست افغانستان
محمد اشرف غني احمدزي رئيس جمهوري اسلامي افغانستان نيز در اين ديدار با اعلام آمادگي جهت ايجاد چارچوب همکاري‌هاي کلي براي حفظ محيط زيست در کشور و منطقه، گفت: با توجه به مشکلات ناشي از تغييرات آب و هوا و اقليم که منجر به خشک شدن باغ‌ها و جنگل‌هاي افغانستان شده است، اين کشور آماده هر نوع اقدام و همکاري در زمينه حفاظت و احياي آب گيرها و تالاب‌ها است.
اشرف غني، سيلاب‌ها و خسارت‌هاي فراوان ناشي از آن را يکي از مهم‌ترين چالش‌هاي افغانستان برشمرد که سالانه قريب به 1.5 ميليارد دلار خسارت براي آن کشور به دنبال دارد.
وي با اعلام امادگي افغانستان براي آغاز مطالعه و بررسي چرايي خشک شدن هامون و همچنين چگونگي احياء و برگشت آن به شرايط گذشته، تاکيد کرد: البته در اين مسير، بهره گيري از تجارب نهادهاي بين المللي و ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد ضروري است.
رئيس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: لازم است تيمي تخصصي به صورت مشترک از دو کشور، برنامه اي جداگانه ازسلسه اقداماتي که دو کشور ايران و افغانستان بايد به صورت ضرب العجلي براي جلوگيري از تخريب بيشتر تالاب‌هاي بين المللي هامون انجام بدهند را تهيه و تدوين و به دو کشور ارائه نمايد.
وي تحقيق در مورد گونه‌هاي گياهي و جانوري منطقه و نحوه حفاظت از آن‌ها، همچنين تهيه نقشه راه نجات هامون با تکيه بر برنامه ريزي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت به منظور انسجام بهتر فعاليت‌هاي دو کشور را از ديگر اقداماتي برشمرد که بايد توسط اين کارگروه تخصصي صورت گيرد.
رئيس جمهور افغانستان گفت: اين کشور در تلاش است تا با ايجاد ظرفيت‌هاي لازم به منظور حفاظت از محيط زيست افغانستان، با تهديد حال حاضر در اين زمينه مقابله کند.
تشکيل کارگروه مشترک براي پيگيري معضلات محيط زيستي مشترک
بنا بر اين گزارش، همکاري در خصوص حفاظت از گونه در معرض تهديد هوبره در استان فراح و بهره گيري از تجارب ايران در احياء و حفاظت از زيستگاه‌هاي تخريب شده منطقه هرات در نتيجه توسعه غلط کشاورزي از ديگر موارد مطروحه در اين ديدار بود.
همچنين در پايان اين ديدار مقرر شد، به منظور تسريع در روند مبادله اطلاعات، کارگروه مشترکي با مشارکت سازمان‌هاي بين المللي و سازمان‌هاي مردم نهاد و مسئولان محيط زيست دو کشور تشکيل و مسائل مطروحه را تا حصول نتيجه دنبال نمايد.
گفتني است، معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست، استاندار سيستان و بلوچستان، رييس مرکز امور بين الملل سازمان حفاظت محيط زيست، سفير ايران در افغانستان و سفير افغانستان در تهران نيز در اين ديدار حضور داشتند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن