تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798282111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیم مذاکره کننده هسته‌ای با چنگ و دندان منافع ملی کشورمان را حفظ می‌کنند/ اگر طیف تفکر ما نمی‌توانیم در کشور حاکم شود ایران، ویرانستان می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خضریان در دانشکده فنی دانشگاه تهران؛
تیم مذاکره کننده هسته‌ای با چنگ و دندان منافع ملی کشورمان را حفظ می‌کنند/ اگر طیف تفکر "ما نمی‌توانیم" در کشور حاکم شود ایران، ویرانستان می‌شود
عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با چنگ و دندان در صدد حزب منافع ملی کشورمان هستند که بنده و آقای زیبا کلام در این بخش با هم اشتراک نظر داریم.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای با چنگ و دندان منافع ملی کشورمان را حفظ می‌کنند
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی خضریان" عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران در مناظره خود با صادق زیباکلام که امروز یکشنبه در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به متن بیانیه‌ی سوئیس گفت:‌ در مورد متن بیانیه مطبوعاتی سوئیس با آقای زیبا کلام هم نظر هستم اما معقتدم بسیاری از راه‌ها هم قابل دفاع نیست.


وی افزود: اما بعد از 18ماه نشست و برخواست یک سوال اساسی  مطرح می‌شود که چه اتفاقی می‌افتد و البته نگرانی بنده در مورد متن بیانیه نیست بلکه در مورد پایبندی طرف مقابل است.



خضریان تصریح  کرد: در مورد مذکرات هسته‌ای و بیانیه سوئیس فضای کشور به چند گروه تقسیم می‌شود، همه کسانی که در داخل چه دولت، چه تیم مذاکره کننده هسته‌ای، چه منتقدان و چه موافقان عمدتا هر آن‌چه که می‌گویند و ادعا دارند این است که برای حفظ مسائل ملی گام بر‌می‌دارند و همه در این مهم با هم اشتراک نظر دارند. 



عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران تصریح کرد:‌ در داخل کشور جریان فکری داریم که در مقابل این جریانی که گفته‌ام دیدگاهش در مورد مسائل هسته‌ای منافع ملی نیست این جریان فکری معتقدند که اصلا ما چیزی به عنوان منافع ملی در مسئله هسته‌ای نداریم. 



وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این طور نیست که بنده و آقای زیبا کلام نسبت به اتفاقی که در فردو و نطنز افتاد خوشحال شویم و علی القاعده خوشحال نمی‌شویم، یک جاهایی ناچاریم که چیزهایی را بپذیریم، ضمن اینکه از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تقدیر می‌کنم چرا که این‌ها تا جایی که می‌توانند منافع کشورمان را با چنگ و دندان حفظ می‌کنند لذا بنده و آقای زیبا کلام در این بحث با هم اشتراک داریم. 


عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به کتاب زیبا کلام مبنی بر اینکه ما چگونه ما شدیم گفت: آقای زیبا کلام در کتاب خود به عامل بیرونی و درونی را عامل عقب ماندگی ایران را بررسی می‌کند اما در نتیجه گیری ایرانی‌ها را مقصر تمام عقب ماندگی‌ها معرفی می‌کند و می‌گوید که آمریکا، انگلیس، روس‌ها مقصر نبودند و ما خودمان مقصر بوده‌ایم.

  
وی اضافه کرد: اما اگر فردی بخواهد علمی فکر کند باید بگوییم که هر دو عامل درونی و بیرونی در عقب ماندگی کشور نقش داشته‌اند.



خضریان ادامه داد: اگر طیف تفکر ما نمی توانیم بخواهد در کشور حاکم شود ایران دیگر ویرانستان می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به زیباکلام گفت: شما می گویید کسانی که پشت بحث هسته ای ایستاده اند آمریکا ستیز هستند، اصلاً این طور نیست و ما با طرف مقابلمان با جریانی روبرو هستیم که از همه ابزارهای خود استفاده می کند حتی از هنر که می توان در فیلم های سنگسار ثریا و یا فیلم 300 آن را مشاهده کنیم.




عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه های ما در حال نهادینه کردن " ما نمی توانیم" در ذهن جوانان هستند همین گروه 1+5 می گفت شما نمی توانید غنی سازی کنید اما شهید شهریاری توانست کار را انجام دهد.


خضریان گفت: این که گفته می شود در فناوری هسته ای فایده ای وجود ندارد درست نیست ، فواید بسیاری در صنعت هسته ای وجود دارد که برخی آن ها را نمی بینند.


وی تاکید کرد: مذاکرات هسته ای شبیه تیم ملی فوتبال است که این تیم ممکن است در بازی ببرد یا این که ببازد، آقای زیبا کلام که اینقدر از اسرائیل دم می زنند چرا یک بار به این اشاره نکردند که شهید احمدی روشن را همین اسرائیل به شهادت رساند و آن ها هم به دنبال همان چیزهایی هستند که ما هستیم.


عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به قسمتی از سخنان زیباکلام اشاره کرد و گفت: آقای زیبا کلام در خصوص خلیج فارس مطالبی گفتید که از یک استاد دانشگاه بعید است یک ایرانی هرگز در رابطه با خاک خودش این گونه صحبت نمی کند.


خضریان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در عصر عاشورای سال 42 اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در سخنرانی خود در ظهر عاشورای سال 42 محوری ترین سخنشان اسرائیل بود  و ایشان گفتند که اسرائیل نا مشروع است همچنین در سال 57 نیز ایشان در گفتگو با خبرنگار نظامی در فرانسه مبنای صحبت های اصلی شان این است که ما باید جمعیت اتحاد اسلامی را برای نابودی اسرائیل شکل دهیم، مردم نیز آن را قبول کردند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر آقای زیبا کلام می خواهد دست جبهه پایداری را ببوسد ما حرفی نداریم.


عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه گفت: پشت صحنه تفکر ما نمی توانیم لیبرالیسم است قطعاً نسل های آینده به این تفکر لعن خواهند گفت، در مسائل کلی تک صدایی حکومتی وجود دارد و ما شاهدیم که در مورد تسخیر سفارت همچنان در زمان دفاع مقدس و بنی صدر سخنان متفاوتی بیان می کرد همچنین در سال 83 جمعی به مقام معظم رهبری نامه دادند و سیاست های نظام را در زمینه هسته ای غلط خواندند اما این موضوع نشان می دهد که بر خلاف ادعای آقای زیبا کلام تک صدایی مشاهده نمی شود، آن جایی هم که اگر تحمل صدای مخالف وجود ندارد امثال آقای زیبا کلام هستند که تحمل نگرانی عده ای نسبت به توافق هسته ای را ندارند و اجازه سخن به آنان نمی دهند.


انتهای پیام/







۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن