تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803573464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهادهای روحانی به اشرف غنی برای محو تروریسم و مخدرها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشنهادهای روحانی به اشرف غنی برای محو تروریسم و مخدرها


رئیس‌جمهور کشورمان گفت:‌ در مذاکرات صورت گرفته قرار شد همکاری اطلاعاتی و عملیاتی بین ایران و افغانستان در مقابل تروریسم مرزی و قاچاق مواد مخدر صورت گیرد. همچنین باید کاربری های کشاورزی افغانستان، با "کشت جایگزین"، تغییر کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری مشترک با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان با اعلام این مطلب، اظهارداشت: یکی از مباحثی که  هم در جلسه خصوصی و عمومی دنبال کردیم، بحث امنیت و مبارزه با مواد مخدر بود که مشکل مواد مخدر این است که تولید آن سال به سال افزایش پیدا کرده است و همه باید تلاش کنیم تا در قدم اول این را مهار کنیم و کاهش دهیم و بعد به صورت کلی، مسئله مواد مخدر را در منطقه به حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور کشورمان در تشریح مراحل مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: برای این کار دو نوع اقدام نیاز است؛ یک نوع اقدام اطلاعاتی و امنیتی است که از لحاظ اطلاعاتی باید دو کشور در تماس نزدیک‌تر باشند و از لحاظ اقدامات امنیتی دو کشور باید بتوانند هماهنگی‌های لازم را در عملیات داشته یا در برخی مواقع دو کشور عملیات مشترکی داشته باشند.
وی ادامه داد: بخش دیگر آن این است که با مسئله مواد مخدر به طور ریشه‌ای مقابله کنیم و آن کشت جایگزین است که باید در افغانستان انجام شود و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی ما از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند؛ چرا که در افغانستان زمین آماده  و آب به اندازه کافی وجود دارد و مردم افغانستان مردم سخت‌کوشی در طول تاریخ بوده وهستند.
روحانی خاطر نشان کرد: بنابراین همه زمینه‌ها برای یک کشت پربرکت مردم افغانستان و مردم منطقه وجود دارد و ما هم مسئله ترانزیت را با همکاری دو کشور آماده می‌کنیم؛ تا محصولات افغانستان از جمله محصولات معدنی آن به کشورهای هدف صادر شود وبا وجود اینکه، این اقدامات بلند مدت و سریع جواب نمی‌دهد؛ قدم به قدم پیش خواهیم رفت.
روحانی با اشاره به همکاری‌های ایران و افغانستان گفت: همکاری دو کشور بسیار وسیع می‌تواند باشد که تاکنون نیز این گونه بوده و امیدواریم همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وی ادامه داد:‌ امروز این اراده مشترک دو طرف را به خوبی مشاهده می‌کنیم، که در بخش آب همان طوری که بیان شد در بخش هیرمند توافقنامه و چارچوب مشخص داریم که باید به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای محیط‌زیست دو طرف در یک چارچوب توافق جدید باید بتوانند بقیه مسائل محیط زیستی را حل و فصل کنند، خاطرنشان کرد: در برخی از رودخانه‌ها توافق مکتوب نداریم، به هر حال آنچه که بوده است عرف و حق‌آبه‌ای بوده که وجود داشته است  و با هم بر مبنای عرف و حق‌‌آبه باید مطالعه کنیم و به نتیجه برسیم.

روحانی خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم دو ملت بزرگ در این منطقه ایران و افغانستان و دو دولت در این منطقه نتوانند مسائل خود را حل و فصل کنند و حریررود بتواند مانعی برای توسعه روابط دو کشور باشد، امیدواریم دو کشور به همراه ترکمنستان، در این رودخانه به یک چارچوبی برسیم که نفع همه منطقه و ملت‌ها را به همراه داشته باشد.
 


یک شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن