تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803038172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدگاه چهره‌های جمهوری‌خواه درباره اقدام نظامی علیه ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دیدگاه چهره‌های جمهوری‌خواه درباره اقدام نظامی علیه ایران
تام کاتن، سناتور جمهوری خواه آمریکایی که نامش به واسطه تدوین نامه 47 عضو سنا به رهبران ایران بر سر زبان ها افتاد، چندی پیش در اظهاراتی مدعی شد حمله به تأسیسات هسته ای ایران تنها چند روز زمان نیاز دارد. یک پایگاه خبری آمریکایی نظر اعضای برجسته حزب جمهوری خواه و نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری این حزب را درباره این موضوع جویا شده است.
کد خبر: ۴۹۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ - 19 April 2015



دیدگاه چهره‌های جمهوری‌خواه درباره اقدام نظامی علیه ایران
تام کاتن، سناتور جمهوری خواه آمریکایی که نامش به واسطه تدوین نامه 47 عضو سنا به رهبران ایران بر سر زبان ها افتاد، چندی پیش در اظهاراتی مدعی شد حمله به تأسیسات هسته ای ایران تنها چند روز زمان نیاز دارد. یک پایگاه خبری آمریکایی نظر اعضای برجسته حزب جمهوری خواه و نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری این حزب را درباره این موضوع جویا شده است.


به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی Intercept با انتشار مطلبی درباره مواضع تام کاتن، سناتور تندرو جمهوری خواه، اشاره کرده که وی اوایل ماه جاری میلادی اظهار داشت ایالات متحده می تواند با دست زدن به یک عملیات بمباران هوایی و ظرف مدت تنها چند روز، آسیبی قابل توجه به تأسیسات هسته ای ایران وارد کند.


این در حالی است که چهره های برجسته هم حزبی کاتن که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند و یا آن هایی که احتمال می رود اقدام به اعلام نامزدی خود کنند، دیدگاه های مختلفی درباره این موضوع دارند و برخی به طور محتاطانه موافق و برخی دیگر مخالف نظر وی هستند.


سناتور تد کروز در این زمینه می گوید: «من نمی دانم که آیا حق با تام است که اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران چند روز یا یک هفته طول خواهد کشید یا خیر. من فکر می کنم این نظر وی که چنین عملیاتی، یک اقدام نظامی محدود خواهد بود و اساساً از طریق نیروی هوایی انجام خواهد گرفت، صحیح است». 


شدیدترین مخالف اظهارات کاتن در میان جمهوری خواهان، لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی است که می گوید هرچند آمریکا می تواند در درگیری نظامی احتمالی غلبه پیدا کند، اما چنین اقدامی خطرناک خواهد بود. 


گراهام می گوید: «به نظر من حمله نظامی سبب باز شدن جعبه پاندورا خواهد شد. شما باید بدترین حالت را در نظر بگیرد، نه بهترین حالت. آن ها (ایرانی ها) می توانند به پایگاه های ما در منطقه حمله کنند. آن ها می توانند در مسیر تنگه هرمز اخلال ایجاد کنند. این یک موضوع دردسرساز خواهد بود».


کارلی فیورینا، از نامزدهای احتمالی حزب جمهوری خواه می گوید: «به نظر من حمله هوایی بسیار دشوار خواهد بود... همان گونه که احتمالاً می دانید، مشخص نیست که ما حتی بتوانیم به بسیاری از تأسیسات دست پیدا کنیم». وی معتقد است برای مواجهه با ایران، تحریم های بیشتر، گزینه بهتری از اقدام نظامی است. 


جان کیش، فرماندار اوهایو نیز می گوید: «من فکر می کنم هیچ چیزی در این موضوع سریع نخواهد بود؛ اما از نظر من، این توافق (توافق هسته ای ایران و 1+5) غیرقابل قبول است». 


بابی جیندال، فرماندار لوئیزیانا می گوید هرچند وی به شدت هوادار سناتور کاتن است، اما وقتی پای این موضوع خاص به میان می آید، نمی داند که از جنبه زمانی، دیدگاه ارتش درباره این موضوع چیست. وی تأکید می کند که این موضوع تنها از طریق ارزیابی اطلاعات طبقه بندی شده قابل سنجش است.


در این میان، تنها دو چهره برجسته جمهوری خواه، یعنی جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و مایک هوکابی، فرماندار سابق آرکانزاس با کاتن موافق هستند. بولتون ادعای کاتن را «کاملاً صحیح» دانسته و هوکابی نیز ضمن استقبال از مواضع کاتن گفته، تفاهم هسته ای ایران و 1+5، «یکی از بدترین پیشنهاداتی است که تاکنون دیده است»، زیرا امنیت رژیم اسرائیل، آمریکا و همه جهان را به خطر می اندازد. 


گفتنی است اغلب کارشناسان نظامی با ادعای کاتن مخالفند و اعتقاد دارند حمله به ایران، هزینه ها و خطرات زیادی در بر خواهد داشت. جالب اینجاست که در میان مصاحبه کنندگان با پایگاه خبری Intercept، حتی شخصیتی چون گراهام که از طراحان اصلی طرح تحریم های ایران است نیز با چنین دیدگاه افراطی صراحتاً مخالفت می کند.  












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن