تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798320927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد روش جدید تدریس به طلاب در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
روش جدید تدریس به طلاب در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت
حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین (ع) رشت به دلیل استفاده از روش جدید تدریس «ارائه درس و انتقال داده‌ها» به طلاب در کشور شاخص معرفی شد.

خبرگزاری فارس: روش جدید تدریس به طلاب در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت



به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، گیلان دارای حوزه‌های علمیه با قدمت بیش از 500 ساله است که امکانات زیستی و تحصیلی برخی از آنها در آستانه تخریب قرار دارد و تعدادی نیز قابل استفاده نیست در حالی که این استان در گذشته و حال ستارگان درخشان دینی و خادمان برجسته مذهبی فراوانی در کارنامه خود دارد. فاز نخست حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین (ع) رشت در مهر ماه سال 92 فاز نخست با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی یکی از مراجع تقلید عظام مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به اذعان بسیاری از جمله بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین حوزه‌های علمیه خاورمیانه است.
افتتاح این حوزه علمیه بزرگ و مدرن گیلان را به پایگاه پرورش عالمان دینی و تربیت مبلغان دینی برای عالم اسلام و کشورهای آسیای میانه با جمعیت مسلمان قابل توجه تبدیل می‌کند.
حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت با پذیرش طلاب داخلی و خارجی از مهاجرت طلاب و دین‌پژوهان گیلانی به حوزه‌های علمی کشور جلوگیری می‌کند.
این مدرسه در زمینی به مساحت 40 هکتار و با زیربنای 71 هزار متر مربع بنا شده که دو فاز دیگر آن به زودی راه‌اندازی می‌شود و در صورت تکمیل فاز 2 و 3، این حوزه ظرفیت پذیرش 2 هزار طلبه را خواهد داشت که در نوع خود بی‌نظیر است. در فاز نخست حوزه امیرالمومنین (ع) رشت حدود 150 طلبه از 20 کشور آسیای میانه و 300 طلبه از داخل ایران پذیرش می‌شوند و اکنون این حوزه به دلیل استفاده از روش جدید تدریس به طلاب جزو حوزه‌های برتر کشور قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی استاد حوزه علمیه گیلان برای نخستین بار موفق به استفاده از روش جدید تدریس طلاب در حوزه امیرالمومنین (ع) رشت شد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس استفاده از شیوه جدید تدریس در این حوزه را به صورت آزمایشی عنوان کرد. وی با بیان اینکه حدود دو دهه مشغول فراگیری علوم اهل بیت (ع) در حوزه‌های علمیه هستم، تصریح کرد: 6 سال نخست تحصیلاتم را در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در تهران بودم و بیش از 10سال در حوزه علمیه قم حضور داشتم و به فراگیری علوم حوزوی پرداختم.
مدرس حوزه بین‌المللی امیرالمومنین (ع) رشت ادامه داد: پس از اتمام سطح و کارشناسی ارشد در دانشگاه تصمیم گرفتم برای تدریس به زادگاه خود یعنی گیلان بیاییم.
وی گفت: تدریس در یکی از بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین حوزه‌های علمیه در خاورمیانه یعنی حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین علی (ع) رشت نصیب بنده شده است زیرا از همه جهات نسبت به دیگر حوزه‌ها متفاوت و ممتاز است.
موسوی با بیان اینکه حوزه امیرالمومنین (ع) نوپا است، خاطرنشان کرد: باید با همدلی و تلاش بسیار و با توکل به خداوند متعال به سوی اهداف عالی این حوزه حرکت کنیم.
وی به روش جدید تدریس خود برای طلاب اشاره کرد و گفت: روشی که برای تدریس طلاب از آن استفاده می‌کنم حرکت کوچک در راستای رسیدن به همان اهداف بزرگ می‌باشد.
این استاد حوزه علمیه روش جدید خود را در ارائه درس و انتقال داده‌ها به طلاب دانست و متذکر شد: در این روش مطالب و داده‌های درسی در کلاس درس برای طلاب عزیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: این روشی نوپا و جدید بوده و به صورت آزمایشی در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت استفاده می‌شود و اکنون از این روش باری چند درس از جمله کتب صرف، نحو و نیز بخش صناعات خمس «منطق» به‌کار می‌رود.
موسوی استفاده از این روش را دارای مزایایی بسیار دانست و یادآور شد: دیدن مطالب علمی و خشک درس در قالب شکیل و زیبا یکی از مزایای این روش است.
وی ایجاد نشاط و عدم خستگی در کلاس را مزیت دیگر روش مذکور عنوان کرد و گفت: فهم بیشتر و دقیق مطالب و تنوع در ارائه دروس نیز از خوبی‌های دیگر استفاده از این روش تدریس است
که البته اشکالات و انتقاداتی نیز بر کار بنده وارد بوده و با توکل برخدا، تلاش بیشتر و حمایت دوستان سعی بر برطرف کردن آنها خواهم داشت.
این استاد حوزه علمیه از حمایت همه جانبه آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان قدردانی کرد. انتهای پیام/2300/و40

94/01/30 - 12:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن