تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802351437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش سفیر سابق ایران در عراق به مواضع متناقض العبادی درباره ایران: کمک‌های نظامی ایران به بغداد به درخواست این کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واکنش سفیر سابق ایران در عراق به مواضع متناقض العبادی درباره ایران: کمک‌های نظامی ایران به بغداد به درخواست این کشور است
نخستین سفیر ایران در عراق پس از سقوط حکومت صدام معتقد است همکاری های نظامی ایران و عراق علیه داعش بر اساس موازین بین المللی است.
به گزارش نامه نیوز، سخنان و مواضع جدید و متفاوتی اخیرا از سوی «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق مطرح می شود، اظهاراتی مانند «به ایرانی ها بابت مبارزه با داعش مدیون نیستیم»، «تهران به دنبال منافع ملی خود است»، «ترجیح می دهم روی هماهنگی با ائتلاف غرب بیشتر متمرکز شویم»، «حضور آشکار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در میدان‌های نبرد در آن کشور «فکر بدی» بوده است، و...اظهاراتی که در شرایط کنونی موفقیت های پی در پی ارتش عراق در مقابله با داعش که یک علت آن را می توان کمک های مشاوران ایرانی دانست، علامت سوالی را ایجاد کرده است.


این اظهارات در حالی از سوی مقام ارشد عراقی مطرح می شود که تهران بارها تاکید کرده است که حضور و حمایت لوجستیکی و مشاوره ای ایران در عراق به درخواست دولت این کشور بوده است اما عبادی، نخست وزیر عراق میگوید که اگر از ایران نمی خواستیم هم تهران بخاطر امنیت ملی خود وارد عراق می شد.

با وجود این اظهارات اما حسن کاظمی قمی، نخستین سفیر ایران در عراق پس از سقوط حکومت صدام معتقد است که این اظهارات اهمیتی ندارد و روابط تهران و بغداد همواره سازنده بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست ها و مواضع دولت عراق در قبال ایران نه تنها تغییر نکرده است بلکه تقویت نیز شده است، گفت:سیاست های ایران در قبال عراق بر اساس حمایت از مردم این کشور بوده و کمک به مردم عراق در دولت سازی و حل مسائل امنیتی حتی پس از حمله داعش هم ادامه داشت.

کاظمی با اشاره به اینکه ایران همواره این نقش حمایتی خود را از مردم و دولت عراق ایفا کرده است، بیان داشت: برآیند آنچه مقامات عراقی نسبت به همکاری با ایران تاکنون عنوان داشته اند این بوده است که ایران نقش سازنده ای را در کمک به مردم و دولت عراق علیه جریان تکفیری و تروریستی ایفا کرده است و  خط مشی ایران نیز همواره پاسخ به این درخواست همکاری بوده است.

وی افزود: اعتراف مردم و دولت عراق نیز همواره تاکیدی بر این نقش سازنده بوده چرا که سیاستی که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است، کمک به دولت عراق بوده و توصیه ایران همیشه این بوده که همه دولت ها باید به خطرات و عواقب پدیده تروریسم توجه کند، چرا که این موضوع پدیده ای است که خطراتش فقط متوجه عراق نیست و کل منطقه را شامل می شود؛ بنابراین همه کشورها باید به درخواست دولت عراق برای کمک به این کشور و دفع خطر داعش پاسخ دهند تا زمانی که پدیده تروریسم و ناامنی از بین برود.

سفیر سابق کشورمان در عراق عنوان کرد: اظهارات حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز هیچگاه بیانگر تغییر رویکرد بغداد نسبت به تهران نیست چرا که مقامات ارشد عراق تاکنون بارها عنوان کرده اند که تهران به درخواست دولت این کشور وارد عرصه مقابله با داعش در خاک عراق شده است، مقامات عراق تاکنون بارها از نقش ایران تشکر کرده و به همین مناسبت رویکرد جدیدی در سیاست دولت عراق نسبت به همکاری با ایران دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه نگاهی بر مواضع مقامات عراق نیز نشان دهنده نقش سازنده ایران در سال های اخیر است، تاکید کرد: درخواست موکد عراق توسعه همه جانبه همکاری های مشترک با ایران است؛ آن چیزی که مردم عراق باور دارند این است که ائتلافی که از سوی غرب علیه داعش به راه افتاده است و البته تاکنون موثر هم نبوده است بر اساس تعهداتی در چارچوب همکاری های مشترک دو دولت عراق و آمریکا تشکیل شده است.

کاظمی یادآور شد: حرف های عبادی، نخست وزیر عراق درباره تمایل بیشر بغداد برای مشاوره و هماهنگی با ائتلاف بین المللی شاید اشاره ای به این موضوع  بوده است که کسانی که شعار همکاری می دهند به آن عمل کنند.

وی گفت: اما معتقدم این بخش از اظهارات مهم نیست و نباید این برداشت را کرد که عراق در قبال ایران تغییر موضع داده است؛ چارچوب همکاری های نظامی ایران و عراق همواره بر اساس درخواست دولت عراق بوده و این همکاری های رسمی مبتنی بر موازین بین المللی است.





۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن