تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813080700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشتر عارضه های ناشی از تداخلات دارویی قابل پیشگیری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیشتر عارضه های ناشی از تداخلات دارویی قابل پیشگیری است خبرگزاری پانا: مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تاکید کرد: یكی از عرصه های مهم ایجاد عارضه های جانبی دارو كه به میزان زیادی قابل پیشگیری است، تداخلات دارو با دارو و دارو با بیماری است.
۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين ساعت 13:28

خبرگزاری پانا+دارو و غذا

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تاکید کرد: یكی از عرصه های مهم ایجاد عارضه های جانبی دارو كه به میزان زیادی قابل پیشگیری است، تداخلات دارو با دارو و دارو با بیماری است.
دکتر حسین برزگر بابیان این مطلب، اظهار کرد: ورود پیوسته داروهای جدید به بازار دارویی و كشف زوایای جدید داروهای قدیمی، نیاز روز افزون به ارتقای مستمر دانش دارویی را ضروری می سازد.
وی با بیان اینکه در این میان، عوارض جانبی قابل پیشگیری داروها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و همه ساله هزینه های زیادی را به سیستم سلامت كشورها تحمیل می كند، افزود: یكی از عرصه های مهم بروز عوارض جانبی داروها كه به میزان زیادی قابل پیشگیری است، تداخلات دارو با دارو و دارو با بیماری است.
برزگر در ادامه با اشاره به اینکه هر چند تداخلات دارویی، در بسیاری از موارد، معضل خاصی را سببب نمی شود، تصریح کرد: موارد متعددی وجود دارد كه از نظر بالینی، پر اهمیت بوده و عدم توجه به آنها می تواند مخاطرات جدی ایجاد کند.
 مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار کرد: تداخلات دارویی، به چند سطح تقسیم بندی می شود كه در موارد شدید، نیاز به پایش دقیق دارند.
برزگر در ادامه گفت: توجه به بیماران پرخطر، اطلاع از سوابق دارویی و داروهای مصرفی بیماران، آگاهی از راهكارهای پیشگیری از وقوع تداخلات دارویی احتمالی همچون تغییر مقدار، استفاده از جایگزین های احتمالی و سرانجام اطلاع از شاخص های مهمی كه در هر تداخل دارویی نیاز به پایش دارد.
این داروساز در ادامه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از وقوع تداخلات دارویی، ضروری است آن دسته از تداخلات دارویی است كه از نظر بالینی اهمیت زیادی داشته و پتانسیل وقوع مخاطرات جدی ناشی از آن، غیر قابل اغماض است. تداخلات مورد نظر پس از استخراج از منابع مختلف، از طریق منابع معتبری بررسی شده و عموما در سه و یا حداقل دو مرجع ، كنترا اندیكه بودن آنها مورد تاكید قرار بگیرد.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن