تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812715481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيأت امناي ميدان تاريخي امام (ره) تشکيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
هيأت امناي ميدان تاريخي امام (ره) تشکيل شد موج - هيات امناي ميدان تاريخي امام (ره) "ميدان نقش جهان " در اولين نشست پايگاه ميراث جهاني ميدان امام با حضور معاون ميراث فرهنگي کشور و استاندار اصفهان تشکيل شد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در اين نشست گفت: ترکيب اين هيات امنا را نخبگان، شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي و اجرايي مشتمل بر 11 تن تشکيل مي‌دهند.
محمدحسن طالبيان افزود: اين کميته بر اساس ماده پنج قانون ميراث فرهنگي کشور که بر اساس آن آثار ثبت جهاني به‌صورت جهاني و هيات امنايي اداره مي‌شوند، تشکيل يافته است.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي صنايع‌دستي و گردشگري گفت: تشکيل هيات امنا در حقيقت در جهت استفاده از ظرفيت‌هاي هر منطقه براي حفظ آن اثر يا آثار تاريخي است که با هماهنگي دولت و معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشور خواهد بود لذا بر اين اساس احکام اعضاء توسط معاون رئيس‌جمهور صادر مي‌گردد.
وي تصريح کرد: امروز اين عمل تمريني است براي حفاظت از پايگاه‌هاي جهاني و اميدواريم بتوانيم اين اثر جهاني که افتخار ملت ايران است را به‌خوبي محافظت نماييم.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر به‌سرعت مشغول تهيه دستورالعمل‌ها و سازوکارهاي اجرايي هيات امنا هستيم افزود: دبيرخانه مرکزي مستقر در سازمان ميراث فرهنگي کشور مصوبات هيات امنا را اجرايي مي‌کند.
به گفته وي، در حال حاضر هشت پايگاه جهاني در کشور در حال شکل‌گيري است که شامل شوشتر، ميدان امام، کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، چغازنبيل و کليساها است، که از نمونه‌هاي موفق پايگاه‌ها مي‌توان به کاخ سعدآباد که چند ماه اخير کار خود را آغاز نموده اشاره نمود.
به گفته وي، تشکيل هيات امناء نقش مهمي در حل مشکلات مالي و حتي عمومي ابينه و مجموعه‌هاي تاريخي داشته و مي‌تواند در راستاي تمرکززدايي و تمرکز فعاليت‌ها در مراکز استاني باشد و از آن طريق از ظرفيت‌هاي محلي و استاني در حفظ آثار تاريخي بهره برد.
معاون ميراث فرهنگي کشور همچنين از تشکيل هيات مديره محوطه تاريخي تخت جمشيد در شيراز و پنج بناي تاريخي ثبت جهاني شده در آينده نزديک خبر داد و افزود: اعضاي هيات مديره تصميمات قانوني را براي سامان‌دهي، مرمت، سرمايه‌گذاري و کسب درآمد اين بناهاي تاريخي اتخاذ مي‌کنند.
در ادامه اين جلسه دکتر رسول زرگر پور استاندار اصفهان به‌عنوان رئيس هيات امنا ميدان تاريخي امام (ره) انتخاب و منصوب شد.
استاندار اصفهان نيز در اين جلسه ضمن ابراز خرسندي از تشکيل اولين جلسه هيات امناء ميدان امام اصفهان گفت: عظمت و جايگاه ميدان امام اصفهان مي‌طلبد که تمامي نهادها و دستگاه‌هاي مختلف در نگهداري و بهره‌برداري آن نقش داشته باشند.
زرگر پور افزود: اين‌جانب همراه نگران وضعيت اين مجموعه بزرگ تاريخي بوده و هستم و اميدوارم اين اتفاق سرآغاز مناسبي جهت حفظ اين ميراث بزرگ باشد.
وي با اشاره به اينکه وظايف حاکميتي ميراث فرهنگي در هيچ کجاي دنيا قابل‌واگذاري نيست، افزود: براي حفظ آثار تاريخي و ارزشمند همگي بايد ياري‌رسان باشند و تمامي نهادها ازجمله شهرداري نيز مي‌توانند به‌عنوان يک حوزه تصدي‌گري با توجه به اينکه وظايف تصدي‌گري قابل تفويض است، در حفظ و بهره‌برداري از آن همکاري نمايند.
"فريدون اله ياري "مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اصفهان و عضو هيات امناء مجموعه تاريخي ميدان امام نيز ضمن تشکر و قدرداني از حمايت‌هاي بي‌دريغ استاندار اصفهان از حفظ ميراث فرهنگي و توسعه گردشگري استان و همچنين تشکر از حضور معاون ميراث فرهنگي کشور در اصفهان گفت: اميدواريم با همکاري نخبگان و انديشمندان بتوانيم به حفظ ميراث فرهنگي خود نائل آييم.
وي افزود: اگر بپذيريم ميدان امام اصفهان به‌عنوان زيباترين ميدان و دومين ميدان جهان ازنظر وسعت است، با تعيين هيات امنا گامي مؤثر در حفظ و نگهداري از اين مجموعه عظيم فرهنگي و تاريخي برداشته‌ايم.
وي ابراز اميدواري کرد: با تداوم کار هيات امنا که فرهيختگان استان هستند به اين مهم دست‌يابيم.
در اين نشست رسول زرگر پور استاندار اصفهان به‌عنوان عضو و رئيس هيات مديره و معاون سازمان ميراث فرهنگي کشور، معاون وزير راه، معاون عمراني استاندار اصفهان، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اصفهان، شهردار اصفهان، رئيس دانشگاه اصفهان، مديرعامل شرکت فولاد مبارکه، مديرعامل شرکت ذوب‌آهن و سه نخبه فرهنگي استان اصفهان به‌عنوان اعضاي هيات مديره معرفي شدند.
همچنين در اين جلسه مصوب گرديد، که در صورت نياز اعضاء جديدي در هيات امنا پذيرفته شوند.
ميدان تاريخي امام (نقش‌جهان) در سال 1313 و به شماره 102 به ثبت ملي رسيده و در تاريخ 4 آبان 1358، 29 اکتبر 1979 به ثبت جهاني رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن