تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810512613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنيت امروز ايران به واسطه برکت وجودي امام عصر(عج) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۳:۳۰ب.ظ)
آيت‌الله مصباح يزدي: امنيت امروز ايران به واسطه برکت وجودي امام عصر(عج) است موج - رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به مشکلات فراواني که در کشورهاي همسايه ايران وجود دارد گفت: با اين حال به واسطه خير و برکتي که امام عصر(عج) دارند بسياري بلاها از سر مردم ما رفع مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي در جمع گروهي از قرآن‌آموزان و مربيان قرآني استان يزد با بيان اينکه ويژگي انساني، فراموش کردن توصيه‌ها و برنامه‌هاي زندگي است، اظهار کرد: البته حکمت الهي بر اين است که همواره اين نکات را به انسان‌ها يادآوري کند و اگر آدمي اين مسير را بپيمايد و حقيقت را بار ديگر به ياد آورد سبب کمال خويش هم خواهد شد.
وي افزود: در چند مورد از انسان‌ها گله شده از جمله اينکه در قرآن آمده است نشانه‌هاي فراواني براي يادآوري وظيفه بشر آفريده شده ولي بندگان به آنها توجهي ندارند.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينکه برخي نشانه‌هاي خدا آنقدر براي ما عادي شده‌اند که اصلا مورد توجه قرار نمي‌گيرند، گفت: تغيير فصل‌ها و زنده شدن زمين مرده زمستان در بهار از جمله اين نشانه‌هاست.
وي ادامه داد: امور تکويني به تنهايي براي سعادت انسان کافي نيستند زيرا حتي اگر شخصي با امور تکويني زندگي مادي خود را تامين کند، کاري براي دنياي ديگر نکرده است بنابراين خداوند پيامبران را فرستاد تا مردم راه صحيح زندگاني را بيابند و زندگي مادي و معنوي خود يعني راه سعادت ابدي را پيدا کنند.

آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به اينکه انسان‌ها قدر پيامبران و کتاب‌هاي آسماني را نمي‌دانند، خاطرنشان کرد: هر پيامبري که به سوي قومي نازل مي‌شد، مورد مسخره آنان قرار مي‌گرفت و عده کمي به او ايمان مي‌آوردند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه به فرموده قرآن کريم، استهزاء و ترور شخصيتي پيامبران در دستور کار بسياري از اقوام و امت‌ها قرار داشته است، عنوان کرد: به انبياي الهي نسبت شعر و شاعري، جنون يا سحر و جادو مي‌زدند و حتي آن دسته که ايمان آورده بودند هم باز هم به قرآن و ديگر کتاب‌هاي آسماني چندان پايبند نيستند و به درستي آن را مطالعه نمي‌کنند تا بکار بندند.
وي گفت: بسياري از انسان‌ها از عقل خويش استفاده نمي‌کنند، نشانه‌هاي هدايت را مورد توجه قرار نمي‌دهند و حتي پيامبران و کتب الهي را هم قبول نمي‌کنند و به اين ترتيب راه سعادت و نجات را نمي‌يابند.
آيت‌الله مصباح يزدي با بيان اينکه در روز قيامت، پيامبر اکرم(ص) از امت خويش شکايت مي‌کند که قرآن را نزد خويش مهجور داشته و با آن قهر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آدميزاد هم ستمگر و هم ناسپاس است زيرا قدرت نعمت‌هاي خدا را نمي‌داند، به درستي از آنها استفاده نمي‌کند و حق ديگران را هم ضايع مي‌کند.
استاد اخلاق حوزه علميه قم با تاکيد بر شناخت صحيح نعمت‌هاي الهي به عنوان نخستين گام در مسير درست زندگي کردن افزود: اين راه براي انسان قرار داده شده که در هر حالتي بتواند با خدا و امام عصر(عج) ارتباط برقرار کند و آرامش بيابد به اين ترتيب که از طريق قلب خويش متوجه آنها شود.
وي با بيان اينکه به فرموده امام عصر(عج) اگر مردم از ايشان غافل شوند ايشان از ما غافل نخواهند شد تصريح کرد: ايشان براي ما دعا مي‌کنند و براي حل مشکلاتمان نزد خدا شفيع مي‌شوند ولي معمولا مردم به ياد ايشان نيستند.
آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به مشکلات فراواني که در کشورهاي همسايه ايران وجود دارد گفت: با اين حال به واسطه خير و برکتي که امام عصر(عج) دارند بسياري بلاها از سر مردم ما رفع مي‌شود؛ شايسته است به خاطر اين همه خير و نيکي، از ايشان تشکر کنيم زيرا شکر و قدرداني، در فطرت هر انساني وجود دارد.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) اضافه کرد: خداوند در وجود بندگان خويش فطرتي نهاده که ارتباطي با مومن يا کافر بودن او ندارد به اين ترتيب که انسان‌ها نسبت به کار خير ديگران تشکر و قدرداني مي‌کنند ولي همين بندگان وقتي به خداي خويش مي‌رسند همه چيز را فراموش کرده و شکر نعمت به جا نمي‌آورند.
وي ادامه داد: قرآن خود نعمتي است بزرگ از جانب خداوند که بسياري به آن توجه ندارند و حتي برخي که قرآن مي‌خوانند نيز فقط به قرائت آن مي‌پردازند در حاليکه قرآن براي اين نازل شده که بخوانيم و عمل کنيم البته بدتر آن است که همان آياتي را که برخي متوجه مي‌شوند باز هم بکار نمي‌بندند و اين بزرگ‌ترين ناسپاسي است.
آيت‌الله مصباح يزدي با بيان اينکه همه اين امور به دليل فراموشکاري انسان‌هاست، گفت: به همين خاطر است که خداوند بندگانش را مي‌بخشد وگرنه اگر عمدا چنين کاري انجام شود انسان‌ها دچار عذاب ابدي مي‌شوند.
ضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: به برکت نظام جمهوري اسلامي، حفظ و يادگيري قرآن افتخاري بزرگ براي همه ايرانيان به‌شمار مي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن