تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815238244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنجال انتخاباتي در آمريكا به سخنان همسر اوباما كشيده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جنجال انتخاباتي در آمريكا به سخنان همسر "اوباما" كشيده شد
خارجي. سياسي. آمريكا. اوباما.

در بحبوحه جنجال‌هاي انتخاباتي در آمريكا حزب جمهوريخواه براي از دور خارج كردن رقيب دمكرات، اظهارات همسر "باراك اوباما" را دستاويز قرارداد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، حزب جمهوريخواه ايالت تنسي هفته گذشته فيلمي از اظهارات جنجالي همسر "باراك اوباما" تهيه كرده و در سايت "يوتيوب" قرار داد.

در اين فيلم كه مربوط به ماه فوريه است، "ميچل اوباما" گفته است كه "من براي اولين بار به كشور خود افتخار مي‌كنم. "
اين اظهارنظر در همان زمان به مناقشه‌هايي دامن زده بود اما حزب جمهوريخواه تنسي هفته گذشته و همزمان با سفر ميچل اوباما به اين ايالت، فيلم اين سخنان را در اينترنت منتشر كرد.

منتقدان اوباما مي‌گويند اين اظهارات لحن ضدميهني دارد و حاكي از آن است كه همسر اوباما پيش از نامزدي او براي رياست جمهوري به كشور خود افتخار نمي‌كرده است.

"باراك اوباما" داوطلب اميدوار به كسب نامزدي حزب دمكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا امروز دوشنبه در گفت وگو با شبكه "اي.بي.سي" به اين انتقادها پاسخ داد و گفت كه منتقدان بايد دست از سر همسر او بردارند.

اوباما، سناتور دمكرات ايالت "ايليونوي"، فيلم مزبور را نشانه كم‌مايگي و ابتذال توصيف كرد و افزود: بسياري از مردم آمريكا نيز اينگونه فكر مي‌كنند.

اوباما گفت: هركسي كه مسووليت حزب جمهوريخواه در تنسي را دارد بايد درباره نوع و نحوه تبليغات انتخاباتي اين حزب بيشتر فكر كند.

همسر باراك اوباما نيز در اين برنامه تلويزيوني درصدد دفاع از شوهرش برآمد و گفت كه به اعتقاد او توجه راي‌دهندگان آمريكايي بر چنين مسائلي معطوف نيست.

ميچل اوباما افزود: اعتقاد داريم كه مردم آمريكا درباره چيزهايي كه به بهتر شدن زندگي آنها ربطي ندارد، صحبت نمي‌كنند.

اوباما و "هيلاري كلينتون" ديگر داوطلب نمايندگي حزب دمكرات روز سه‌شنبه در انتخابات مقدماتي در ايالت‌هاي "اوريگون" و "كنتاكي" روياروي هم قرار مي‌گيرند و پيش از پايان راي‌گيري مقدماتي اين حزب در روز سوم ژوئن (‪ ۱۴‬خرداد) در سه ايالت ديگر نيز رقابت خواهند كرد.

اوباما در ديدار با مقامات ايالت اوريگون اظهار اميدواري كرد روز سه- شنبه بتواند پيروزي نهايي خود را در انتخابات مقدماتي حزب دموكرات اعلام كند.

با تشديد رقابت‌هاي انتخاباتي در آمريكا، داوطلبان نامزدي دو حزب سياسي اين كشور با بيان اظهاراتي تبليغاتي درمورد مسائل مختلف داخلي و خارجي سعي در جلب توجه افكار عمومي دارند.

درحالي كه "جان مك كين" سناتور ‪ ۷۲‬جمهوريخواه ساله سعي دارد با تكيه بر سابقه جنگ ويتنام براي خود كسب اعتبار كند و رقيبانش را بي‌تجربه جلوه دهد، رقيبان دمكرات نيز حمايت مك كين از رسوايي جنگ عراق را همچون پتكي برسر او مي‌كوبند.

هيلاري كلينتون بتازگي در بيان اظهارات ضدايراني گوي سبقت را از مك كين ربوده و از سوي ديگر باراك اوباما ديگر داوطلب نمايندگي اين حزب به مخالفت با اين اظهارات پرداخته است.

اوباما در واكنش به اظهارات جنگ‌طلبانه هيلاري كلينتون عليه ايران ، خواستار پايان ديپلماسي گاوچراني دوران جرج بوش شد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 462]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن