تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815387255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه دفتر از شناسنامه فرهنگي كشور رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سه دفتر از شناسنامه فرهنگي كشور رونمايي شد
فرهنگي
سه دفتر از مجموعه شناسنامه فرهنگي كشور با حضور جمعي از مسئولين ميراث فرهنگي و كارشناسان پژوهشكده مردم شناسي روز دوشنبه رونمايي شد.

قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين مراسم با اشاره به اينكه وظيفه ما در حوزه ميراث فرهنگي سخت افزاري و نرم افزاري است گفت: پژوهشگاه بايد در حوزه ميراث معنوي و مردم شناسي در بخش نرم افزاري بيشتر فعاليت كند تا فرهنگ صحيح ايراني بيش از پيش به مردم معرفي شود.

حميد بقايي افزود: ما به عنوان يك شهروند نياز داريم كه تاريخ ايران را از نزديك بشناسيم، چون اين تاريخ، فقط رفت وآمد پادشاهان نيست و اطلاعات كاربردي همچون دانش و فرهنگ آن به ما منتقل نشده است.

وي تصريح كرد: وظيفه ميراث فرهنگي سنگين است و ما وظيفه داريم مردم را در جريان فعاليت‌هاي فرهنگي قرار دهيم و تاريخ ايران را به آنها معرفي كنيم.

بقايي خاطرنشان كرد: تاريخ ايرانيان تاريخ آزاده خواهي است و ايرانيان در طول تاريخ، هيچگاه تحت ظلم نبوده‌اند و اگر ظلمي بر آنها بوده است، در برابر آن ايستادگي كرده اند.

دنياي حاضر، نيازمند مبارزه با ظلم است و اين فرصت مناسبي است كه ايران را به عنوان يك ملت آزاديخواه معرفي كنيم و پژوهشگاه بايد بحث تبيين تاريخ را جدي بگيرد.

قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اظهار كرد: ما اكنون يك منبع كاربردي براي ارايه در حوزه ميراث فرهنگي كشور نداريم. در ايران، منابع مختلف ميراثي و باستاني وجود دارند، اما سناريو و روشي كه به كمك آن، اين منابع را به شكل تاثيرگذاري بتوان معرفي كرد، وجود ندارد و اين ضعف در بخش نرم افزاري است.

او در پايان با تاكيد بر اينكه بايد ميراث فرهنگي را در جامعه تزريق، قابل لمس تر كرد، گفت: تمام تمدن و آثار تاريخي را بايد در راستاي جهاني شدن به نمايش بگذاريم. تخت جمشيد، ميدان نقش جهان و ديگر آثار تاريخي با فرهنگ و مديريتش در طول تاريخ متعلق به تمامي ملت هاست و هنر ما اين است كه آن‌ها را به تمام بشريت ارايه كنيم.

رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي نيز در ادامه اين مراسم در سخناني پايه اصلي فعاليت‌هاي پژوهشگاه را پژوهشكده‌هاي مردم شناسي و باستان شناسي برشمرد و گفت: بقيه پژوهشكده‌ها با هدف تكميل در كنار اين دو محور شكل گرفتند.

سيدطه هاشمي افزود: در حوزه مردم شناسي نياز به تاسيس رشته‌هايي داريم كه كاملا با موضوع مردم شناسي مرتبط باشند و اين كار جز با داشته‌هاي ما در پژوهشكده ي مردم شناسي انجام نمي‌شود.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن