تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807440304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه هفتگي سخنگوي وزارت امور خارجه (‪۵‬وآخر) حسيني: تهران از تلاشها در جهت نزديكي گروههاي لبناني حمايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جلسه هفتگي سخنگوي وزارت امور خارجه (‪۵‬وآخر) حسيني: تهران از تلاشها در جهت نزديكي گروههاي لبناني حمايت مي‌كند
سياسي. وزارتخانه‌ها و سازمان ها. وزارت امور خارجه
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران در خصوص موضع ايران در قبال اجلاس دوحه درباره لبنان، گفت: تهران از تمامي تلاشها در جهت نزديك كردن ديدگاه گروههاي مختلف لبناني و ايجاد وفاق ملي در آن كشور حمايت مي‌كند.

سيد محمد علي حسيني اين اجلاس را گامي رو به جلو توصيف و خاطرنشان كرد كه اگر دخالت‌هاي بيگانگان مانع تراشي نكند ، اين روند مي‌تواند مثبت و سازنده باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حسيني در پاسخ به سوال ديگري درباره ادعاي كانادا در خصوص بازداشت شش بهايي در ايران نيز گفت: اين موضوع را بايد از مراجع قضايي پرسيد .

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران همچنين به پرسشي در مورد انگشت نگاري از اتباع ايران در عراق ، گفت: در گذشته گزارشهايي دريافت كرديم مبني بر اينكه برخي نيروهاي آمريكايي به صورت خودسرانه اين اقدام را كرده‌اند كه نسبت به آن اعتراض كرديم و از مسوولان عراقي انتظار داريم شان زائران ايراني محترم شمرده شود و اجازه دخالت به نيروهاي آمريكايي در اين زمينه داده نشود.

حسيني در پاسخ به سوالي در مورد سرنوشت ديپلماتهاي ايراني بازداشت شده توسط نيروهاي آمريكايي در اربيل عراق، ضمن غيرقانوني دانستن اين بازداشت از ديدار سفير كشورمان در بغداد با جلال طالباني خبر داد و خاطرنشان كرد كه كاظمي قمي خواستار آزادي اين ديپلماتها شده و طالباني نيز قول داده كه اين موضوع را پيگيري كند.

سخنگوي وزارت خارجه گفت و گو با مقامات صليب سرخ براي ديدار خانواده ها با اين ديپلماتها نيز از ديگر اقدامات در اين زمينه عنوان كرد.

خبرنگاري از حسيني پرسيد: در برخي خبرها مطرح شده بود كه سكوي نفتي رشادت در مرز دريايي ايران و امارات چند روز توسط ناوچه‌هاي آمريكايي محاصره شده است آيا اين خبر صحت دارد؟
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ گفت:هيچ خبر موثقي در اين زمينه به دست نياورده ايم.

خبرنگاري با اشاره به مواضع اخير دولتمردان ايتاليايي در خصوص برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران از حسيني خواست كه موضع تهران را در اين زمينه بيان كند.

سخنگوي وزارت خارجه نيز اينگونه پاسخ داد: ما انتظارمان از دولت ايتاليا كه روابط و مناسبات خوبي داريم اين است كه نگاه واقع بينانه تر نسبت به حقوق هسته‌اي ايران داشته باشد و تحت تاثير گزارشهاي غير واقعي قرار نگيرد.

حسيني با بيان اينكه شناخت مسوولان ايتاليايي نسبت به منطقه واقع بينانه تر است خاطر نشان كرد كه اين امر مي‌تواند زمينه همكاري مشترك در زمينه هاي دوجانبه و منطقه‌اي باشد.

موضوع فلسطين و اظهارات اخير جرج بوش رييس جمهوري آمريكا در اين زمينه نيز از محورهاي ديگر پرسش خبرنگاران بود.

حسيني نيز در پاسخ يادآور شد كه آمريكاي‌ها در طول تاريخ با ظلم به ملت فلسطين به راه حل اساسي احقاق حقوق فلسطينيان توجه نكرده و تمامي راه حل هايي كه پيشنهاد كرده‌اند به شكلي غصب كردن حقوق ملت مظلوم فلسطين و شكل قانوني دادن به آن بوده است .

سخنگوي وزارت خارجه تاكيد كرد كه اظهارات و عملكرد بوش و ديگر مقامات آمريكايي در خصوص روند صلح خاورميانه ، در طرفداري از رژيم صهيونيستي و در مقابل ملت فلسطين، بوده است.

حسيني در اين نشست خبري بار ديگر حادثه ناگوار زلزله در چين را به دولت و ملت آن كشور تسليت گفت و يادآور شد كه هلال احمر ايران آمادگي خود را براي ارايه كمكهاي انسان دوستانه به چيني‌ها اعلام كرده است.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن