تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820304640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چاپ فيلم‌هاي شفاف نانولوله‌اي با استفاده از چاپگر جوهرافشان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: چاپ فيلم‌هاي شفاف نانولوله‌اي با استفاده از چاپگر جوهرافشان
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: يكي از كاربردهاي اصلي نانولوله‌هاي كربني، فيلم‌هاي رساناي شفاف جهت استفاده در نمايشگرها مي‌باشد.
به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از نانو، اين ماده محكم‌تر از الكترودهاي IPO امروزي بوده و مي‌تواند در ابزارهاي انعطاف‌پذير به كار رود، اما چالش اصلي كاهش هزينه‌ها مي‌باشد.
توليد يك فيلم نانولوله‌اي كربني شفاف عموماً شامل يك مرحله روكش‌دهي است كه پس از آن نوعي انتقال الگو روي سطح صورت مي‌گيرد، اما دانشمندان كره‌اي بر اين باورند كه مي‌توانند اين دو مرحله را با استفاده از چاپگر جوهرافشان باهم تركيب نموده و در يك مرحله خلاصه كنند.
در گذشته محققان نشان داده‌اند كه چاپ جوهرافشان به خوبي با نانولوله‌هاي كربني چندديواره كار مي‌كند، اما اين ماده به دليل رسانايي نسبتاً كم و پهناي باند پايين (در مقايسه با نانولوله‌هاي كربني تك‌ديواره) جذابيت كمتري براي توليدكنندگان نمايشگرها دارد.
متأسفانه نانولوله‌هاي كربني تك‌ديواره تمايل به توده‌اي شدن داشته و در نتيجه منافذ چاپگر جوهرافشان را مسدود مي‌كنند، اين امر باعث محدود شدن استفاده از قابليت‌هاي بالقوه بالاي اين ماده مي شود.
دانشمندان كره‌اي براي غلبه بر اين مشكل، جوهر را قبل از استفاده سانتريفوژ مي‌كنند تا ذرات درشت آن را حذف كنند. به علاوه، آماده‌سازي بستر بسيار حياتي است. محققان براي كاهش زمان خشك شدن قطرات چاپ شده و افزايش تبخير يكنواخت، از بسترهاي آبدوست بهبوديافته با پلاسما استفاده مي‌كنند.
گرم كردن بستر شيشه‌اي تا 60 درجه سانتي‌گراد نيز موثر است و زمان خشك شدن محلول جوهر را از 12 تا 6/1 ثانيه كاهش مي‌دهد.
اين محققان براي تنظيم ويژگي‌هاي الكتريكي فيلم و پايدارسازي عملكرد پهناي باند چاپ را به صورت مجدد انجام مي‌دهند.
چانگ-سو هان از موسسه ماشين‌‌آلات و مواد كره گفت: پاسخ فركانس بالاي اين فيلم‌ها براي اتصال ابزارهاي الكترونيكي همانند ترانزيستورهاي فيلم نازك، ديودهاي نورافشان، و سيستم‌هاي ميكروالكترومكانيكي ضروري خواهد بود.
هان و همكارانش الوهاي مختلف و مدارات الكترونيكي متفاوتي را روي شيشه، كاغذ شيشه‌اي، و بسترهاي پليمري چاپ كرده‌اند.
وي افزود: اخيراً ما خطوطي با عرض 46 ميكرومتر و الگوهاي نقطه‌اي با قطر 12/4 ميكرومتر (پس از كار روي سطح) ايجاد كرده‌ايم.
مطابق گفته هان، اين روش همچنين نظر توليدكنندگان حسگرهاي گازي و گروهي را كه استفاده از اين روش را در نمايشگرها دنبال مي‌كند، جلب كرده است.
اين محققان نتايج كار خود را در مجله Nanotechnology منتشر كرده‌اند./د/184/120
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن