تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819111778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي رفسنجاني؛ دهه سوم ؛ دهه كيفيت دانشگاه آزاد اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آيت الله هاشمي رفسنجاني؛ دهه سوم ؛ دهه كيفيت دانشگاه آزاد اسلامي است


اهواز ـ خبرگزاري ايسكانيوز : توسعه دانشگاه آزاد اسلامي در اقدامي شايسته يك اقدام لازم و در عين حال اجباري بود ، زيرا در سال هاي گذشته دانشگاه هاي دولتي به دليل نبود اعتبارات و جنگ امكان توسعه نداشتند.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز"در اهواز رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست صميمي با بيش از يك هزار نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و در استانه بيست و ششمين سالور ز تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اين مطلب افزود : دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر كشور حدود400 دانشگاه و مركز دانشگاهي با صدها آزمايشگاه ، كتابخانه و مراكز ورزشي را ايجاد كرده است .
وي با اشاره به آمار دانشجويان فارغ التحصيل اين دانشگاه اظهار داشت : يك ميليون و 400 هزار دانشجو و حدود سه ميليون فارغ التحصيل در سراسر كشور از دستاوردهاي مهم اين دانشگاه است .
رييس مجلس خبرگان رهبري دهه سوم دانشگاه آزاد اسلامي را دهه كيفيت اعلام و تصريح كرد : از لحاظ كمي به حد مطلوب رسيده ايم اما از لحاظ كيفي كار ما در اين دهه آغاز شده است و با امكاناتي كه در دانشگاه آزاد است نتيجه آن را در اينده خواهيم ديد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه در سخنان خود همچنين از برنامه هاي آينده دانشگاه آزاد خبر داد و گفت : مقاطع عالي تحصيلي براي ما در اولويت قرار دارد و بايد راه را براي دانشجويان كه قصد ادامه تحصيل در مقطع دكتر دارند فراهم كنيم .
ايت ا... هاشمي رفسنجاني گفت: ما بايد بتوانيم دانشجويان ، كتابخانه ها ، آزمايشگاه ها ، اساتيد سطح بالا و ارتباط با دانشگاه هاي پيشرفته را تقويت كنيم .
وي همچنين با اشاره به شهريه انشگاه آزاد تاكيد كرد : شهريه اين دانشگاه براي دانشجويان بالاست و بين دانشجويان اين دانشگاه با ساير دانشگاه هاي تبعيض قايل مي شود .
وي از جمله راه حل هاي رفع مشكل شهريه بالا را اعطاي وامهاي بدون بهره در دراز مدت اشاره كرد و گفت : دانشجويان مي توانند در دوران تحصيل از اين وام ها استفاده وپس از فارغ التحصيلي نسبت به بازپرداخت اين وام ها اقدام كنند .
دكتر عبدالله جاسبي رييس دانشگاه آزاد اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به امار دانشجويان وفارغ التحصيلان استان خوزستان گفت : 108 هزار دانشجو و 120 هزار فارغ التحصيل در استان خوزستان وجود دارند .
دكتر جاسبي با بيان اينكه بزرگترين مشكل براي ارتقاي دانشگاه آزاد اسلامي كمبود هيات علمي در اين دانشگاه است گفت : اين امار در استان خوزستان 20 هزار و 600 نفر است.
وي با اعلام اينكه تا سال 1390 نزديك به 25 هزار هيات علمي جديد بايد در خوزستان جذب شوند در خصوص شهريه دانشگاه گفت: شهريه دانشجويان در دانشگاه آزاد اسلامي يك پنجم و در برخي رشته هاي پزشكي يك هفتم دانشگاه هاي دولتي است اما با توجه به مشكلات اقتصادي همين ميزان شهريه نيز براي دانشجويان سنگين است .
وي افزود : صندوق رفاه دانشجويي با پرداخت وامهاي دراز مدت و مجلس شوراي اسلامي در زمينه كمك به شهريه دانشجويان گام هايي را برداشته اند اما اين قدمها كافي نيست .
رييس دانشگاه ازاد اسلامي از فعاليت بيش از 50 مركز علمي و پژوهشي در اين دانشگاه خبر داد و در اين خصوص گفت: تعداد اين مراكز تا سال 1390 به يكصد مركز مي رسد ./110
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن