تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819131286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه آزاد اسلامي: دكتر سلطاني در اين 25 سال با تواضع مخالفان دانشگاه را نرم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس دانشگاه آزاد اسلامي: دكتر سلطاني در اين 25 سال با تواضع مخالفان دانشگاه را نرم كرد


دكتر جاسبي گفت: يكي از خصوصيات دكتر سلطاني تواضع بود، چرا كه ايشان اگر مي خواست با مخالفان دانشگاه بجنگد نمي توانست مقاومت كند و به طوركلي تواضع رمز موفقيت ايشان بوده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" دكتر جاسبي رياست عاليه دانشگاه آزاد اسلامي صبح ديروز 31مرداد87 با حضور در سالن ولايت دانشگاه آزاد اسلامي يزد به صورت رسمي از زحمات 25 ساله دكتر سلطاني تشكر و دكتر محمدحسين مسلمين را به عنوان رئيس جديد معرفي كرد.
دكتر جاسبي در سخنراني خود اظهار تأسف كرد كه به ظاهر مرد تلاشگري چون دكتر علي سلطاني صحنه دانشگاه را ترك مي كند.
وي گفت: من همواره در نظام از رفتار كساني كه زحمات ديگران را ناديده مي گيرند رنج مي برم، خدمت به ملت يك تكليف ديني است و در دين نيز به آن سفارش شده است، اما امروز بسيار خوشحال شدم كه شما اين چنين قدردان خدمتگزاري اين بزرگ مرد هستيد.
دكتر جاسبي ادامه داد: داستان دانشگاه آزاد اسلامي بسيار شنيدني است و امسال در ربع قرن حيات اين دانشگاه 250 جلد كتاب را در دست چاپ داريم كه 50 جلد آن چاپ شده است و خاطرات دكتر علي سلطاني در واحد يزد يكي از آنهاست.
رييس دانشگاه ادامه داد: نهالي كه 25 سال گذشته كاشته شد و روح مسيحايي حضرت امام(ره) در آن دميده شد اكنون به درخت تنومندي تبديل شده است كه ديگر بادهاي حوادث نمي توانند صدمه اي به آن بزند: چرا كه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامي با 350 واحد و مركز دانشگاهي و يك ميليون و چهارصد هزار دانشجو و 2 ميليون و پانصدهزار فارغ التحصيل مي درخشد.
وي ادامه داد: اگر اين دانشگاه نبود و تنها 10درصد دانشجويان تحصيل كرده در دانشگاه آزاد اسلامي به خارج از كشور براي تحصيل سفر مي كردند بيش از 60 ميليارد دلار ارز از كشور خارج شده بود، اما اين پايان كار ما نيست ما در دهه سوم دانشگاه كه دهه كيفيت است، ديوارهاي كنكور را بر خواهيم داشت و ديگر هيچ كس براي ورود به دانشگاه مشكل ندارد.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد: امروز مخالفان دانشگاه آزاد اسلامي مديريت دانشگاه نشانه رفته اند اما اين سياست حضرت امام(ره) بود كه واحدها و مراكز مختلف در سراسر كشور تأسيس شود، حضرت امام(ره) در اين راستا 2 كار مهم انجام دادند يكي سخنراني عمومي و جبهه گيري عليه مخالفان دانشگاه و دوم اينكه من را به عنوان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي انتخاب كردند.
وي در رابطه با ادامه مشكلات اين 25 ساله گفت : تأسيس رشته پزشكي و دكتري تخصصي مخالفت هاي زيادي را به وجود آورد اما همين مسأله باعث شد تا دانشگاههاي دولتي هم به تأسيس رشته هاي دكتري تخصصي بپردازند و يك رقابت سالم به وجود آيد.
دكتر جاسبي در ادامه به مخالفت هايي كه برخي افراد با دكتر سلطاني پيدا كرده بودند اشاره كرد و گفت : همه اين مخالفت ها و ناسازگاريها با شخص بنده و در تهران نبود و گاهي اوقات از داخل استانها نيز مخالفت هايي با رئيس واحدها شكل مي گرفت كه دكتر سلطاني هم از اين قضيه مستثني نبود و حتي براي عزل ايشان نزد آيت الله هاشمي رفسنجاني هم رفته بودند كه بحمدا... موفق نشدند و بنده هميشه از ايشان حمايت كردم چرا كه ايشان اهل تلاش و خدمت بود و وظيفه ماست كه در اين زمان به نحو شايسته از ايشان تقدير كنيم.
وي ادامه داد: يكي از خصوصيات دكتر سلطاني تواضع بود، چرا كه ايشان اگر مي خواست با مخالفان دانشگاه بجنگد نمي توانست مقاومت كند و به طوركلي تواضع رمز موفقيت ايشان بوده است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت : دكتر سلطالني را كنار نگذاشتيم و نخواهيم گذاشت اما ايشان مدتهاست كه اصرار بر بازنشستگي دارد، و بنده به خاطر وضعيت بيماري ايشان موافقت كردم اما دكتر سلطاني رفتني نيست و واحد يزد كه با نام وي ايشان مهر خورده و تمام واحدهاي ديگر استان را راه اندازي نموده، هميشه به نام ايشان پايبند خواهد بود و در ساليان آينده نام ايشان به نيكي برده خواهد شد چرا كه كاري كه براي رضاي خدا باشد فراموش نمي شود. به گزارش ايسكانيوز ،پس از اين مراسم لوح تقديري از سوي دكتر جاسبي، دكتر مظاهري، حجت الاسلام و المسلمين معزالديني، رؤساي واحدهاي دانشگاهي و ... به دكتر سلطاني اهداء شد.
وكيل

اخبار مرتبط
• دكتر محمد حسين مسلمين به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي يزد معرفي شد
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن