تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده ولي‌فقيه درسيستان‌وبلوچستان: آيت‌الله كوهستاني متعلق به‌همه‌مردم‌است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماينده ولي‌فقيه درسيستان‌وبلوچستان: آيت‌الله كوهستاني متعلق به‌همه‌مردم‌است
داخلي. اجتماعي. بزرگداشت. مازندران.

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان گفت: مرحوم آيت‌الله كوهستاني متعلق به همه مردم است و روستاي كوهستان به بركت وجود ملكوتي ايشان به كانون عشق مردم تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت‌الاسلام و المسلمين "عباسعلي سليماني" يكشنبه شب در سي و ششمين سالگشت رحلت آيت‌الله حاج شيخ محمد كوهستاني در حسينيه روستاي كوهستان بهشهر ادامه داد: فقدان ايشان با وجود گذشت ‪ ۳۶‬سال در كل جامعه ملال‌انگيز و متاثركننده است.

امام جمعه زاهدان افزود: معنويت و اخلاص وي در عبودت و بندگي خداوند، همچنان در اذهان يكايك افراد جامعه باقي مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سليماني" خاطرنشان كرد: حافظان اصلي مكتب تشيع در عصر غيبت، ستارگان علم و فضيلت يعني عالمان و فقيهان هستند و هر يك هم چون گنجينه گرانبهاي تمدن اسلامي عطر و بويي تازه دارند كه آيت‌الله كوهستاني يكي از اين افراد بود.

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: ايشان انسان وارسته‌اي بود كه نفس‌هايش تسبيح و كلامش به جز مسير حق نمي‌پيمود و محضر و منظرش، آدمي را به ياد خدا و معاد مي‌انداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سليماني" تصريح كرد: اين عارف فروتن ، با مجاهدت نفساني و دستيابي به نور توحيد و معرفت الهي و با شناخت بي‌اعتباري عالم توانست از اين دنياي خاكي بگذرد و دريچه‌اي به جهان ديگر بگشايد و همراز عرشيان گردد.

آيت‌الله شيخ محمد كوهستاني در سال ‪ ۱۲۶۸‬هجري شمسي در روستاي كوهستان از توابع شهرستان بهشهر ديده به جهان گشود.

ايشان پس از گذراندن سطوح اوليه علوم حوزوي در بهشهر، به مشهد مقدس و سپس نجف اشرف رهسپار گرديد و پس از گذشت ‪ ۲۰‬سال تلاش علمي و عملي و بهره مندي از اساتيد برجسته علوم ديني به مراتب والاي علمي و عرفاني و اجتهاد دست يافت و پس از آن به زادگاه خويش بازگشت.

ايشان در اين مدت از محضر علماي بنامي همچون آيت‌الله ميرزا نائيني ، آيت‌الله سيد ابوالحسن اصفهاني ، آيت الله ضياء‌الدين عراقي ، آيت الله طباطبايي قمي، آيت‌الله كفايي و ديگر دانشمندان علوم ديني بهره برد و اجازه اجتهاد دريافت كرد.

ايشان پس از بازگشت به زادگاه خويش ، حوزه علميه كوهستان را تاسيس كرد و با تشكيل آن در شرايط خفقان رضاشاهي، دست به يك جهاد علمي بزرگ زد و در آن دوره اختناق ، علم و دين را از ضعف نجات بخشيد و با تربيت صدها عالم، مجتهد، خطيب و نويسنده، منشاء آثار و بركات فراواني گرديد.

آيت الله كوهستاني پس از سالها تلاش علمي و عملي در راه احيا دين مبين اسلام در سال ‪ ۱۳۵۱‬هجري شمسي و در سن ‪ ۸۳‬سالگي دعوت حق را لبيك گفت و پس از آنكه پيكر پاك اين عالم رباني با استقبال گسترده مردم در تمامي شهرهاي مسير بهشهر تا مشهد مقدس تشييع گرديد، در جوار بارگاه امام رضا (ع) به خاك سپرده شد. ك/‪۳‬
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن