تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804639120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجليل هاشمي رفسنجاني از شهداي خوزستان در سال‌هاي دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تجليل هاشمي رفسنجاني از شهداي خوزستان در سال‌هاي دفاع مقدس


دفاع- همشهري آنلاين:
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در دوران دفاع مقدس، خوزستان نقطه و كانون دفاع مقدس بود.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني طي سخناني در يادواره اميران و 4500 شهيد لشكر 92 زرهي خوزستان با بيان اين‌كه، افتخاري براي من است كه گاهي توفيق مي‌يابم در مراسمي حضور داشته باشم كه ياد شهدا را برايم زنده مي‌كند، اظهار كرد: امروز جزو بهترين روزهاي زندگي من بوده كه در خوزستان و در مراسم يادواره شهداي لشكر 92 زرهي خوزستان حضور يافته‌ام. خوشحالم كه برگزاري اين‌گونه مراسم به جرياني ثابت در تمام سال‌ها تبديل شده است. اين پيام رساني كه پس از دفاع مقدس انجام مي‌شود، مانند كاري است كه پس از واقعه عاشورا توسط بازماندگان انجام شد.

وي افزود: دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلي يكي از درخشان‌ترين دوران‌هاي انقلاب اسلامي بوده است. حكومت جمهوري اسلامي ايران در دوران كودكي قرار داشت كه با جنگي مواجه شد و تمام دشمنان ايران در مقابل ما قرار داشتند. علاوه بر آن در داخل نيز ستون‌هاي پنجمي از منافقين و ساير گروه‌هاي ضد انقلاب به مقابله با نظام اسلامي پرداخته بود. دشمن از نظر مادي همه چيز را داشت و ما دست‌مان خالي بود. ايمان، تكيه بر معنويت و خداوند متعال چيزي بود كه ما در اختيار داشتيم.

وي يادآور شد: مردم ايران تنها با اتكا به خداوند از اسلام، انقلاب و ميهن خود دفاع كردند. دشمنان با دريايي از امكانات با ايران مي‌جنگيدند. بايد نگريست كه چگونه حكومت جمهوري اسلامي ايران توانست تمام اين شرارت‌ها را از خود دفع كند و پيروز شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در اين ميان خوزستان نقطه و كانون دفاع مقدس قرار گرفته بود.و نيمي از شهداي كشور در خاك خوزستان شهيد شدند؛ خوزستان حدود 16 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي ايران كرده است.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه، خوزستان از نظر مادي نيز پشتيبان كشور بوده است، ادامه داد: اگر نفت خوزستان نباشد، ايران نمي‌تواند كار خود را ادامه دهد. اگر محصولات زراعي استان نباشد، باز براي كشور مشكل ايجاد مي‌شود. وجود پتانسيل‌هاي مهم در بخش‌هاي مختلف توليدي و اقتصادي، امكاناتي در خوزستان به وجود آورده كه نظير آن را در دنيا كمتر مي‌توان يافت.

وي با بيان اين‌كه، مردم اين استان كاملا وفادار به ولايت و انقلاب اسلامي بوده‌اند، اظهار كرد: بزرگترين دانشگاه تاريخ اسلام در خوزستان بنا نهاده شده بود. تاريخ حقيقتا افتخارات فراواني براي خوزستان ثبت كرده است. دوران دفاع مقدس در خوزستان، امروز سبب شده يكي از بزرگترين سرمايه‌هاي معنوي كشور در اين استان ايجاد شود.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به فرهنگ شهادت و ايثارگري گفت: هيچ موضوعي به اندازه ايثارگري و اهداي جان براي اهداف متعالي نمي‌تواند تاثيرگذار باشد. بيخود نيست كه امروز با گذشت 1400 سال، دل‌هاي زيادي با شنيدن نام اباعبدالله(ع) به ياد امام حسين(ع) و واقعه عاشورا مي‌افتند. شهادت و شهيد بزرگترين هديه خداوند براي انسان‌هاست. اين مسائل در خوزستان بيشتر از همه جا اتفاق افتاده است.‌

وي با اشاره به توجه ويژه دشمنان به خوزستان گفت: هم‌اينك شرارت‌هايي از گوشه و كنار براي آلوده‌سازي اين استان انجام مي‌شود. ولي آنان‌كه به دنبال اين‌گونه شرارت‌ها هستند در اشتباه هستند. شرارت‌هاي برخي‌ها تنها سبب بيزاري بيشتر مردم از آن‌ها در خوزستان خواهد شد.

وي گفت: بايد نگريست كه كار منافقاني كه در دوران جنگ، جاسوسي استكبار را برعهده داشتند، به كجا كشيده‌ شده‌ است. ارتش بعث عراق ـ كه به ايران حمله كرد ـ و ارتش ايران ـ كه از كشور دفاع كرد ـ را بايد با يكديگر مقايسه كرد؛ امروز شاهد سرافرازي ارتش ايران هستيم در حالي كه وضع ارتش عراق به گونه ديگري است. اين موضوعات تماما نشان دهنده وعده خداوند است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: اين موضوع در مورد اشغال عراق نيز از سوي آمريكا صادق است. امروز شاهد كشته‌ها و مجروحين آمريكايي در كشور عراق هستيم. اگر درست عمل كنيم و در مسير باشيم و از دعواها و باندبازي‌ها خودداري كنيم، روزهاي روشني را به خاطر تمام آن ايثارگري‌ها مي‌توانيم داشته باشيم. شهادت مقامي عادي نيست. شهادت تازه موجب كشف شدن افراد مي‌شود و پايان راه نيست.

هاشمي رفسنجاني گفت: در طول هشت سال جنگ تحميلي حدود 200 هزار شهيد تقديم انقلاب شد. نمي‌توان دوران جنگ تحميلي را دوران مصيبت براي كشور تلقي كرد. بايد به صورت عميق‌تر درباره دفاع مقدس سخن گفت و فكر كرد. امروز نيروهاي مسلح جزو افتخارات كشور ما هستند.

وي خاطرنشان كرد: لشكر 92 زرهي از اوايل پيروزي انقلاب در معرض خطر بود و اين لشكر متزلزل شده بود. امام(ره) با هوشياري ارتش ايران را احياء كرد و لشكر 92 زرهي نيز به تبع آن احيا شد. در ابتداي انقلاب خلق عرب تلاش‌هاي زيادي در مقابله با اين لشكر انجام داد. در جنگ تحميلي نيز لشكر 92 زرهي نقش مهمي در مقابله با مستكبران ايفا كرد كه نتيجه آن دفاع از انقلاب اسلامي و تقديم 4500 شهيد و تعداد زيادي جانباز و آزاده به انقلاب اسلامي ايران بوده است.

وي با اشاره به اهميت و جايگاه استان خوزستان در كشور گفت: هيچ استاني به اندازه خوزستان آب و زمين حاصلخيز ندارد. در گذشته اين آب‌ها هدر مي‌رفت، مهار آب‌ها از مهمترين كارهايي بود كه در خوزستان پيگيري شد. با ساخت سدها در خوزستان امروز ظرفيتي معادل 20 ميليارد متر مكعب براي ذخيره آب در خوزستان ايجاد شده است. معناي نخست اين موضوع اين است كه نبايد در خوزستان مردم شاهد خشكسالي باشند و حتي يك هكتار از زمين‌هاي زراعي استان به صورت ديم كاشت شود. متاسفانه در مديريت اشكالي وجود دارد وگرنه نبايد امروز خشكسالي در خوزستان داشته باشيم. اين كار در كشوري كه داراي مشكل كم آبي است، كفران نعمت است. در آبادان حدود 50 هكتار زمين براي ايجاد كشت‌ ميگو در نظر گرفته شده بود كه امروز اين موضوع نيز با مشكل روبه‌رو شده است.

هاشمي رفسنجاني در جمع بندي سخنان خود گفت: خوزستان يك استان معمولي نيست. مردم اين استان داراي سوابق بسيار افتخارآميز هستند. منابع آب استان را بايد با مديريت حفظ كنيم و از آن بيشترين بهره را بگيريم.

وي گفت: امروز در چند كيلومتري مردم خوزستان، در آب‌هاي خليج فارس، ناوگان‌هاي استكباري حضوري فعال دارند. در غرب خوزستان نيز دشمنان پايگاه‌هاي زيادي ايجاد كردند. در حال حاضر تبليغات گسترده‌اي براي در معرض تهديد قرار دادن نقش جوان در حال انجام است. تمام اين‌ها براي ما يك درس دارد و آن هم اين است كه اين دوران را بايد با هوشياري و بدون تفرقه سپري كنيم.

تاريخ درج: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 18:16 تاريخ تاييد: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 20:23 تاريخ به روز رساني: 29 ارديبهشت 1387 ساعت 20:17
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن