تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: اگر دشمن دوباره اشتباه كند زودتر از گذشته پشيمان خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: اگر دشمن دوباره اشتباه كند زودتر از گذشته پشيمان خواهد شد
انقلاب اسلامي‌ايران به لطف خدا همه دشمنان را از پاي در آورده به طوريكه جرأت را از آنها گرفته است، اما اگر دوباره دشمن اشتباه كند زودتر از گذشته پشيمان خواهد شد.
آفتاب: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن تجليل از شهداي ارتش تأكيد كرد: «ارتش جمهوري اسلامي ‌ايران اسكلت و بدنه اصلي نيروهاي نظامي‌كشور در طول 8 سال دفاع مقدس بود و رشادت‌هاي ارتشيان در حافظه تاريخي ايران باقي خواهد ماند».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني ظهر امروز و در اولين يادواره اميران و 5 هزار و 245 شهيد ارتش در خراسان بزرگ با اشاره به حماسه‌آفريني‌هاي نيروهاي مسلح در دفاع مقدس گفت: «ارتش با شكست حصر آبادان اولين عمليات منسجم جنگ را انجام داد و علاوه بر خشنود ساختن حضرت امام (ره) و امت در ميان رزمندگان ديگر جبهه‌ها روحيه‌اي وصف‌ناپذير دميد».

رئيس مجلس خبرگان همچنين با تشبيه افتخارات رزمندگان در طول جنگ تحميلي به برلياني كه بر تارك دنيا مي‌درخشد گفت: «نيروهاي مسلح و خانواده‌هاي شهدا بايد با افتخار از دوران جنگ عليه استكبار ياد كنند زيرا در اين دوران جلوه‌هايي بارز از اخلاق اسلامي ‌و ديني را در جنگ‌آوري از خود نشان دادند».

وي ادامه داد: «رزمندگان ايراني هرگز از مقررات انساني و الهي تجاوز نكردند و اين سرمايه‌اي بود كه بر اثر ايمانشان به دست آورده بودند».

آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني با اشاره به حضور داوطلبانه مردم در جبهه‌ها گفت: «در هر نوبت كه براي اعزام به جبهه‌ها فراخوان انجام مي‌شد دهها برابر ظرفيت موردنظر داوطلب مراجعه مي‌كرد. به طوريِ‌كه حتي امكانات لازم براي همه آنها وجود نداشت».

رئيس مجلس خبرگان رهبري با رد شايعات منفي پيرامون پذيرفتن قطعنامه نيز گفت: «در آن زمان و در حاليكه همه قدرت‌هاي برتر جهان در سازمان ملل و شوراي امنيت داراي حق وتو بودند قطعنامه‌اي با مضمون متجاوز بودن عراق و مظلوميت ايران صادر شد كه اين اتفاق خود از الطاف الهي است».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بعضي مايلند پذيرش آتش‌بس در قطعنامه 598 را به عدم موفقيت تفسير كنند گفت: «آنها اشتباه مي‌كنند زيرا در واقع تحليل درستي از شرايط آن روز ندارند».

آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني گفت: «ما قطعنامه را در شرايطي امضا كرديم كه به نفع ملت ايران بود و سازمان ملل به رغم همه فشارها مجبور شد عراق را به عنوان مقصر جنگي معرفي كند و اين بزرگترين فتح ما بود».

وي ادامه داد: «اگر نيروهاي مسلح برخي نقاط عراق را فتح كردند به منظور استفاده به عنوان اهرمي ‌به عنوان پايان دادن به جنگ و دفاع از حقوق انقلاب و ملت مظلوم ايران بود».

هاشمي رفسنجاني با اشاره به حضور نيروهاي سپاه و بسيج در جنگ گفت: «بسيج اقيانوس انسان‌هايي بود كه با اراده الهي خود وارد جبهه‌ها مي‌شدند و در كنار برادران سپاهي در عمليات‌هاي بزرگ حضور موثر داشتند».

وي خانواده‌هاي شهدا را ادامه دهندگان راه پرافتخار ايثار و شهادت ناميد و تأكيد كرد: «همانگونه كه حضرت زينب و اسراي كربلا پيام اين حادثه عظيم را حفظ كردند خانواده معظم شهدا نيز همچنان بر مسير جهاد و شهادت گام بر مي‌دارد و باعث افتخار انقلاب اسلامي‌هستند».

رئيس

” از سه اردوگاه دشمن، امروز اردوگاه شرق و اردوگاه صدام و منافقين از هم پاشيده، اما خصومت‌هاي اردوگاه غرب همچنان ادامه دارد. ... “

مجمع تشخيص مصلحت نظام وابسته بودن به شهدا را افتخاري بزرگ دانست و خاطرنشان كرد: «پيروي فرزندان و وابستگان شهدا از آنها از روي احساسات نيست بلكه امري كاملاً عقلي و نشان دهنده پايداري آنان در مسير ولايت است».

هاشمي رفسنجاني ارتش جمهوري اسلامي‌ايران را نمونه‌اي بارز در ميان ارتش‌هاي جهان دانست و اظهار داشت: «در همه انقلاب‌ها ارتش‌هاي نظام‌هاي قديم از هم مي‌پاشيدند، اما با تيزهوشي و تدبير حضرت امام اين نهاد حفظ شد و منشأ اتفاقات بسيار بزرگ و با اهميت گرديد».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: «در انقلاب‌ها سراغ نداريم ارتشي كه براي رژيم قبل خدمت كرده است، در نظام جديد نيز وفادار و در ركاب بماند و جزو مفتخرترين اقشار جامعه باشد».

وي افزود: «هر جا انقلابي صورت مي‌گيرد اولين كارش، انحلال ارتش و نگهداري آنها در اردوگاه‌ها يا قتل عام نيروهاي ارتش است، ولي انقلاب اسلامي با تدبير امام خميني(ره) با محتوايي كه شروع كرد، چنين اجازه ‌اي به خود نداد و از طرف ديگر، بدنه ارتش هم با مردم بود و بسياري از فرمانهاي تيراندازي به مردم را اجرا نمي‌كرد».

هاشمي رفسنجاني افزود: «امام خميني(ره) ارتش را ابقا كرد و از مردم خواست از آنان حمايت كنند، لذا همين ارتش بود كه در روزهاي اوليه در مقابل تهاجم وسيع نظامي عراق مقاومت كرد و در آن شرايط اگر ارتش منحل مي‌شد، معلوم نبود سرنوشت جنگ چگونه رقم مي‌خورد».

وي با گراميداشت و ياد شهيد ظهيري نژاد از دلاوري‌هاي لشكر 77 پيروز ثامن‌الائمه ياد و اظهار داشت: «لشكر 77 در شكستن حصر آبادان به عمليات‌هاي بيت‌المقدس، فتح‌المبين و بسياري

” امروز پيروزي را به چشم مي‌بينم، اما شرط آن وحدت همه نيروها، تجهيز به ابزار و ادوات روز و آمادگي همه‌جانبه است.... “

ديگر از اتفاقات جنگ 8 ساله نقش مهم و اساسي را ايفا كرد».

هاشمي رفسنجاني با گراميداشت ياد شهداي هوانيروز ارتش گفت: «ناوگان هلي‌كوپتري ارتش از مهم‌ترين نيروهاي جنگ به شمار مي‌رفت كه پشتيباني قدرتمندي را براي عمليات‌ها فراهم مي‌كرد».

رئيس مجلس خبرگان رهبري ضمن پاسداشت ياد شهيد صياد شيرازي هم گفت‌: «اين شهيد بزرگوار از افتخارات جنگ و نظام جمهوري اسلامي‌است كه از خطه بزرگ‌پرور خراسان برخاسته‌ بود».

هاشمي رفسنجاني با اشاره به حمايت‌هاي قدرت‌هاي سلطه‌گر شرق و غرب از صدام گفت: «انقلاب اسلامي ‌ايران به لطف خدا همه دشمنان را از پاي در آورده به طوريكه جرأت را از آنها گرفته است، اما اگر دوباره دشمن اشتباه كند زودتر از گذشته پشيمان خواهد شد».

وي گفت: «از سه اردوگاه دشمن، امروز اردوگاه شرق و اردوگاه صدام و منافقين از هم پاشيده، اما خصومت‌هاي اردوگاه غرب همچنان ادامه دارد».

رفسنجاني تاكيد كرد: «امروز پيروزي را به چشم مي‌بينم، اما شرط آن وحدت همه نيروها، تجهيز به ابزار و ادوات روز و آمادگي همه‌جانبه است».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام استان خراسان را خطه‌اي فرهنگي و بزرگ‌پرور دانست و گفت: «بسياري از بزرگان ايران در طول تاريخ پرورش‌يافته اين منطقه است».

وي برگزاري يادواره شهدا را از بهترين و موثر‌ترين اقدامات در زمينه حفظ فرهنگ ايثار و شهادت دانست و گفت: «پاسداشت ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي‌و ياد شهدا از ضرورت‌هاي دوران ماست».

در اين مراسم همچنين علاوه بر تجليل از مادر شهيد صياد شيرازي، خانواده‌هاي معظم شهيد محمد‌ابراهيم محمد‌زاده، شهيد كريم بياتي، شهيد محمود علوي، شهيد محمد باقري و شهيد مهدي صانعي به نمايندگي از شهداي استان خراسان تكريم شدند.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن